AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Jeg elsker kjøtt. Har møtt ei fin jente som er veganer. Har pult henne allerede, men vil gjerne bli bedre kjent med henne. Hun virker ikke så ekstrem egentlig, og respekterer at hun har sine meninger. Har jeg sjans her? Anonymkode: 416e3...6d1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er veganer og kan avsløre at også for oss er det mange faktorer som spiller inn om vi har interesse eller ikke. Anonymkode: ec750...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg elsker kjøtt. Har møtt ei fin jente som er veganer. Har pult henne allerede, men vil gjerne bli bedre kjent med henne. Hun virker ikke så ekstrem egentlig, og respekterer at hun har sine meninger. Har jeg sjans her? Anonymkode: 416e3...6d1 Jeg også elsket kjøtt, og et liv uten bacon trodde jeg var meningsløst. Helt til jeg møtte en mann som er veganer. Etter et halvt år sammen, prøvde jeg vegansk kosthold, satte seks mnd som en prøvetid. Nå har det gått sju år, og jeg har ikke rørt kjøtt siden 2014. Anonymkode: 8c275...1a8 4
Fjellmannover190 Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Veganere finnes i alle farger, og nokre er grå, og ser ikkje behov for å misjonere reisten av verda med sin levesett Men, når det er sagt, så trur eg du bør vera åpen for at du må legge deg til ein meir vegansk levesett om det er langvarig, og du kjem til å bli overraska over kor bra mykje er. (eg er ikkje veganer, elsker kjøtt og grønt, det vil seie god mat) og sex er bedre en biff! Endret 5. mars 2021 av Fjellmannover190 Betre nynorsk
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Som Fjellmann skriver så finnes veganere i alle farger, slik som alle andre. To eksempler: En kompis ble sammen med en veganer for noen år tilbake fordi hun var fin og god i senga. Hun tok over livet hans. I starten sa hun at hun ikke brydde seg om han spiste kjøtt eller ikke, men etter et par måneder så måtte han spørre om han kunne spise en halspastill fordi hun måtte gå igjennom innholdet først. Det sier mer om henne som person enn om at hun er veganer, men hun ville rett og slett kontrollere han og presse livsstilen sin på alle andre, hans venner inkludert. Hun er en av grunnene til at veganere har dårlig rykte. En dame jeg kjenner er veganer og en gjeng av oss møtes et par ganger i året med mat og drikke. Da går hun og spiser maten sin som hun har laget selv og tatt med i et hjørne fordi hun ikke vil prate om det. Hun sier at hun ikke vil spise kjøtt og vil helst ikke se andre gjøre det heller så da går hun heller unna i stedet for at at alle andre skal ta hensyn til én person. Bli kjent med jenta og hvis hun prøver å forandre deg så be henne dra. Hvis hun ber deg prøve en diett i en periode så for all del, kjør på hvis du er interessert. Hvis du ikke er det så må hun respektere det. Kanskje kompromisser med en vegetariansk diett først hvis det passer deg. Dette er som med alt annet. Hvis hun ikke respekterer deg eller er villig til å gå med på et kompromiss så løp så fort du kan. Anonymkode: 61c45...b34
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Utfordringen kommer når dere får barn. Løp. Anonymkode: 9174e...ea4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utfordringen kommer når dere får barn. Løp. Anonymkode: 9174e...ea4 ? Anonymkode: 99250...6a6 1
Fjellmannover190 Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Utfordringen kommer når dere får barn. Løp. Anonymkode: 9174e...ea4 Om de er i eit likestilt forhold, så bør det ikkje vera noko problem. Då får de eit flexiterianer på ungen
deedee_ Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Jeg kunne aldri blitt sammen med noen som spiser kjøtt. Våre verdier hadde ikke passet sammen, på samme måte som jeg ikke kunne vært sammen med en som var veldig religiøs, stemte FRP o.l. 😛
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er veganer og har i utgangspunktet vært ganske åpen og avslappet, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei av å alltid måtte ta hensyn til alle andre. Anonymkode: 3fb65...cf7 1
AnonymBruker 42 Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har jeg sjans her? Spør på henne, evt. "om du har sjans"! OG om det ikke årnær seg, så kan du sikkert skrive om det i skoledagboken Kanskje litt OT, men tenker du at alle "veggiser" er "rÆddiser", TS?
Rotemor Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veganer og har i utgangspunktet vært ganske åpen og avslappet, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei av å alltid måtte ta hensyn til alle andre. Anonymkode: 3fb65...cf7 Hva mener du med at du må ta hensyn til alle andre? Jeg tar ikke hensyn til veganere og forventer ikke det motsatte. Tenker at man da må ta ansvar for maten sin selv. 1
Rotemor Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Jeg vet ikke hvor sammenlignbart det er, men for en tid tilbake hadde jeg et forhold til en som røyker. Jeg tenkte da at det ikke var så nøye for meg. Men nå, et par år senere tenker jeg at det er uaktuelt. Jeg har vært røyker og orker ikke avbrytelsene, pausene, lukten eller det sosiale stigmaet. Forskjellen når det gjelder mat handler nok mer om verdier, men slike forskjeller har en tendens til å vokse til store problemer...
OCB Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Hei. Vet ikke helt om du vet forskjellen på vegetarianer og veganer. Sånn for å flisespikke litt. Brorparten er vegetarianere, og kun et fåtall er veganere. Min erfaring er at veganere er mer ekstreme. Selv var jeg vegetarianer i 10 år på 20-tallet.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #15 Skrevet 6. mars 2021 Fjellmannover190 skrev (20 timer siden): flexiterianer Er det newspeak for "normalt kosthold"? Bare ser for meg en situasjon der den ene parten får krampe av at barnet spiser gulost på brødskiva, og den andre blir gal av stadig nye påfunn med soya. En som er overbevist veganer vil ikke sitte og se på at sitt eget barn spiser fra dyreriket? Risikoen for konflikt og samlivsbrudd er altfor stor til at jeg hadde giddet. Anonymkode: 9174e...ea4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå