Gå til innhold

Voldtekt eller ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex med en ex-kjæreste og jeg fant fort ut av at jeg ikke ville. Jeg var med på det i starten, men ville ikke kort tid etter. Jeg sa nei, jeg vil sove, men han sa "jeg vil pule". Jeg sa igjen jeg vil sove, men da tok han penis inn i meg. Han fortsatte litt, men jeg sa jeg vil sove på nytt. Han bare fortsatte, men kan jo være jeg sa det lavt, og han ikke hørte det. Men det var vondt og jeg prøvde å dytte han bort men jeg hadde ikke sjans, og da sa han også "du klarer ikke dytte bort meg". Jeg sa da "jeg vil ikke, slutt", men det hjalp egentlig ikke. Han fortsatte til han kom, og det var ikke lang tid det tok. Men nå føler jeg meg så ekkel. Vet ikke om dette kan anses som overgrep eller ikke, jeg var jo med på det i starten, og tok han jo med hjem?

Anonymkode: fafa4...0dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Voldtekt. Ganske klart. Et nei er et nei.

Anonymkode: 22711...b8c

• Liker 8
Skrevet

Voldtekt, uten tvil. Jeg er lei meg for at du har måttet oppleve dette. Du har vært utsatt for en alvorlig kriminell handling som på ingen måte er din skyld. Jeg kan varmt anbefale deg å ta kontakt med SMSO (nå NOK-senter). De er gratis, krever ingen henvisning, fører ikke journal, og har mye kunnskaper om konsekvenser av seksuelle overgrep. Om du ønsker å vurdere en anmeldelse kan du ta kontakt med en bistandsadvokat eller støttesenter for kriminalitetsutsatte. :klem:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du bevis?

Anonymkode: 6bc6b...52d

Om du mener det kun er voldtekt kun om det kan bevises har du en farlig mentalitet. 

Anonymkode: 01946...464

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var voldtekt. 

Anonymkode: 01946...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Voldtekt, uten tvil...Og innerst inne vet du det egentlig. Du sier jo selv du føler deg ekkel og strengt talt har vonde følelser etter hendelsen der. Men ts, kan være lurt nå å gjøre som en nevner over her å ta kontakt med de rette instansene. IKKE fortsett å les på kommentarer som kommer strømmende her inne. For dessverre er dette kvinneguiden og ikke alle vet definisjonen av voldtekt i lovverket og de bare synser og mener med fingern oppi lufta. Men, lovverket er tydelig.

Denne hendelsen er ikke utydelig på noe vis. Du sa klart NEI og attpåtil holdt han deg nede. Spiller ingen rolle hva som skjedde FØR dette.

Anonymkode: ee565...e28

• Liker 3
Skrevet

Joda, kvinnen i HI (eller mannen) har helt rett. Dette er teknisk og juridisk en voldtekt. En mann som får pule skal straks stoppe hvis kvinnen sier nei.

Han skal da påføres lidelse med noen år i fengsel. På samme måte som gjerningsmennene som påfører kvinner livsvarige traumer. Ekkelt hvordan slike tråder tar vekk fokus fra langt mer alvorlige hendelser.

Mistenker at noen prøver å latterliggjøre kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voldtekt ja. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du bevis?

De fleste voldtekter har man ikke bevis for. Det betyr ikke at det ikke er voldtekt. 
Man kan ikke filme seg 24/7 i tilfelle man blir voldtatt.

Anonymkode: 42329...8a6

AnonymBruker
Skrevet
Mons skrev (2 timer siden):

Joda, kvinnen i HI (eller mannen) har helt rett. Dette er teknisk og juridisk en voldtekt. En mann som får pule skal straks stoppe hvis kvinnen sier nei.

Han skal da påføres lidelse med noen år i fengsel. På samme måte som gjerningsmennene som påfører kvinner livsvarige traumer. Ekkelt hvordan slike tråder tar vekk fokus fra langt mer alvorlige hendelser.

Mistenker at noen prøver å latterliggjøre kvinner.

Dette svaret er grunnen til at vi snakker om at vi lever i en voldtektskultur. Gode gamle ektemanns voldtekt det er toppen, kun de voldtektene som et ekstremt brutale og av fremmede er voldtekt.  Nei da, det er samme visa da, hvorfor gikk hun der alene, hadde hun drukket, hva hadde hun på seg, hun må selv ta ansvar for hvor hun går, hvorfor kjempet hun ikke mot, hvorfor gikk hun ikke rett til politiet, har hun bevis, kvinner liker voldelig sex, hun hadde sagt hei til ham tidligere på kvelden, kvinner lyver alltid, kvinner lyver for oppmerksomhet, kvinner lyver for penger, kvinner lyver fordi de angrer seg på sexen, kvinner et hevnlyste.

Dra deg i r*va.

Anonymkode: 733b1...530

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er dette voldtekt. Du må selv bestemme om du ønsker å anmelde, men du skal i hvertfall finne noen å snakke med. Du kan jo også tenke på om du senere ønsker å informere dine venner om denne mannens adferd. Ta vare på deg selv. Lykke til. 🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du bevis?

Ja, kommentaren din er bevis.

AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke hørte deg si " nei" ,så viser kommentaren hans : du klarer ikke dytte bort meg " mer enn nok bevis på at han utøvde makt. Jeg tror deg . 

Det er vanligere enn du tror slike hendelser når man har et forhold som bakgrunn. Da er det vanskeligere å se at man utsettes for tvang.  Man ser det tydeligere i etterkant. Men opplevelsen der og da føles ensom og skammelig.  Det er ikke din feil. 

Jeg opplevde det samme mange ganger i ekteskapet jeg hadde med min eksmann. Særlig analt, hvor jeg ble holdt nede. Morgenen etterpå var alt tilbake til normalen. Jeg tenkte aldri på anmeldelse, da vi faktisk hadde et bra sexliv ellers- samt barn sammen. Det er et følelsesmessig skyggeland.  Hos oss var det psykisk og økonomisk vold i tillegg. 

Du kan be om å snakke med en kvinne på politikammeret,  det vil nok være enklere- så du slipper å forklare hendelsen til en fremmed mann. 🌷

Anonymkode: 171e5...800

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...