AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Gubben nekter å spise mat hvis det er soyaprodukter i den. Soyamelk, soyasaus, etc. Han sier at soya er farlig for menn, fordi det senker testosteronnivået og øker østrogennivået. Så fant han bilder på nettet av det han kalte for "soyboys" og spurte om jeg ville han skulle bli slik. Det vil jeg ikke. Men synes allikevel at dette virker som en kostholdsmyte🤔 Har han rett, eller er dette bare "broscience"? Anonymkode: 9de14...f20
powerpuffen Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Alt er farlig, om man spiser det i for store mengder. Selv vann er farlig om du hiver nedpå flere liter. Svaret er derfor: nei. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Soya inneholder østrogenliknende stoffer, men har ingen signifikant innvirkning på testosteronnivå. Du kan lese mer her, og samtidig be mannen din om å søke informasjon fra seriøse kilder: https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/02/why-men-are-afraid-soy-will-turn-them-women/605968/ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/confused-about-eating-soy?utm_content=bufferefad6&utm_medium=social&utm_source=plus.google.com&utm_campaign=buffer https://www.issm.info/sexual-health-qa/does-consuming-soy-affect-a-mans-testosterone-levels/ https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/soy/ Anonymkode: 658ca...baf 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Nei. Planteøstrogen er ikke det samme. Man må spise enorme mengder for at det skal ha noen effekt. De mennene som er redd for dette undervurderer hvor utrolig virksomt testosteron er og hvor lite virksomt østrogen er i sammenlikning. For at selv østrogen tabletter skal ha noen særlig virkning på menn så må de ta testosteron blokkere. Selv personer som gjør dette går tilbake til normalen når de stopper. Testosteron er ikke som annet dop, det er i en klasse for seg selv. Anonymkode: 496fd...834 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Asiatiske menn spiser mye soyasaus etc, de er lave, spinkle, hårløse kropper...... do the math please Anonymkode: 849d0...664
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Og hva "slappe" soyaspisende såkalte soyboys 😂 angår så har flere youtubere og andre hatt det gøy med å teste sitt testosteron for å se/vedde om om de minst "maskuline" har lavest testosteron. Det viser seg hver gang at det er helt tilfeldig hvem som har hvilket nivå (normalt, høyt, veldig høyt osv.) Anonymkode: 496fd...834 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Asiatiske menn spiser mye soyasaus etc, de er lave, spinkle, hårløse kropper...... do the math please Anonymkode: 849d0...664 Asiatiske menn har ikke lavere testosteron nivå, er mindre fertile eller mindre aggressive enn europeiske menn. Anonymkode: 496fd...834 3
ShivaSol Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Asiatiske menn spiser mye soyasaus etc, de er lave, spinkle, hårløse kropper...... do the math please Anonymkode: 849d0...664 Helt feil. Kjenner en tamiler/lanker som er høy, han har overkropp som en viking, har både skjegg, hår på brystet etc. Vi snakker om ekte Kollywood rajah(konge)🤤Kjenner også en inder som er høy, super kjekk og maskulin. Han også er som en vandrende Bollywood superstar. I tillegg er de snille,omsorgsfulle og tar ansvar. Hvis jeg noen gang er dum nok til å gifte meg. Så hadde det blitt med en av disse to❤️ Endret 5. mars 2021 av ShivaSol 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 ShivaSol skrev (19 minutter siden): Helt feil. Kjenner en tamiler/lanker som er høy, han har overkropp som en viking, har både skjegg, hår på brystet etc. Vi snakker om ekte Kollywood rajah(konge)🤤Kjenner også en inder som er høy, super kjekk og maskulin. Han også er som en vandrende Bollywood superstar. I tillegg er de snille,omsorgsfulle og tar ansvar. Hvis jeg noen gang er dum nok til å gifte meg. Så hadde det blitt med en av disse to❤️ Han mente vel øst asia, der de spiser mye soya og soyasaus.. Anonymkode: 97750...0cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han mente vel øst asia, der de spiser mye soya og soyasaus.. Anonymkode: 97750...0cf eller hun ..whatever. Anonymkode: 97750...0cf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Asiatiske menn spiser mye soyasaus etc, de er lave, spinkle, hårløse kropper...... do the math please Anonymkode: 849d0...664 Hva med å støtte seg på vitenskap fremfor å lage egne teorier? Anonymkode: 658ca...baf 2
ShivaSol Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han mente vel øst asia, der de spiser mye soya og soyasaus.. Anonymkode: 97750...0cf Tusen takk for geografi timen❤️🙏😘
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Da burde han ikke drikke øl som inneholder østrogen Anonymkode: a1d20...6b6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Norske menn har jo sædlvalitet som stuper:( Anonymkode: 4d2f4...41b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Norske menn har jo sædlvalitet som stuper:( Anonymkode: 4d2f4...41b Men er det pga. soya? Anonymkode: 9de14...f20 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #16 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 23.18): Gubben nekter å spise mat hvis det er soyaprodukter i den. Soyamelk, soyasaus, etc. Han sier at soya er farlig for menn, fordi det senker testosteronnivået og øker østrogennivået. Så fant han bilder på nettet av det han kalte for "soyboys" og spurte om jeg ville han skulle bli slik. Det vil jeg ikke. Men synes allikevel at dette virker som en kostholdsmyte🤔 Har han rett, eller er dette bare "broscience"? Anonymkode: 9de14...f20 Dyr blir vel foret opp på soyaprodukter.... ? Anonymkode: 661a9...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå