Gå til innhold

Vasker dere tøymunnbindene mellom hvert bruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere like nøye på det nå som i starten eller jukser dere litt av og til? 🙊

Anonymkode: b646f...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokvasker den 1 gang i uka sammen med resten av undertøyet/sokkene. Går uten filter og. For meg er munnbindet bare en falsk trygghet jeg blir tvungen til å bruke de gangene jeg tar kollektivtransport/er på butikken. Bor i Trondheim, og påbudet ble fjernet for et par dager siden - gjett om jeg dro på butikken uten.

Før dere flår meg - jeg holder GOD avstand, spriter henda, drar på butikken/tar buss når det ikke er trengsel og sørger for å følge alle andre regler. Men en fille over munnen når det er ingen på butikken en sen lørdagskveld eller på bussen tidlig om morgenen gir ingen mening for meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker tøymunnbindene etter hvert bruk. Men så har jeg skaffet meg en liten bunke, så det holder at de vaskes en gang i uken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vasker jeg dem etter hver bruk. Har en haug tøymunnbind, og vasker dem sammen med håndklærne mine på 60 grader en gang i uka. Null problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig.
Har flere, og vasker dem på kokvask med sokker og truser ved behov.

Har med meg det antallet jeg trenger i en liten plastlomme når jeg forlater huset, og har en annen plastlomme å oppbevare skitne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i gode og fine tøymunmbind? Holder de stand mot bakterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrådigAlgoritme skrev (12 minutter siden):

Kokvasker den 1 gang i uka sammen med resten av undertøyet/sokkene. Går uten filter og. For meg er munnbindet bare en falsk trygghet jeg blir tvungen til å bruke de gangene jeg tar kollektivtransport/er på butikken. Bor i Trondheim, og påbudet ble fjernet for et par dager siden - gjett om jeg dro på butikken uten.

Før dere flår meg - jeg holder GOD avstand, spriter henda, drar på butikken/tar buss når det ikke er trengsel og sørger for å følge alle andre regler. Men en fille over munnen når det er ingen på butikken en sen lørdagskveld eller på bussen tidlig om morgenen gir ingen mening for meg. 

Samme her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvor Næss, som er overlege ved Haukeland sykehus i Bergen,  har vist til undersøkelser som konkluderer at munnbind ikke hjelper mot spredning av virus.

– Det er gjort en rekke randomiserte studier hvor munnbind er testet under influensaepidemier. Alle er negative. Munnbind hjelper ikke mot spredning av influensa i befolkningen. I fjor vår ble det gjort en randomisert munnbindstudie i Danmark. Det er den eneste av sitt slag under coronaepidemien og den var negativ.

– Det finnes altså ingen randomiserte studier (eller metaanalyse) som viser at munnbind hindrer smittespredning av luftveisvirus i den generelle befolkning, sier Halvor Næss.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men jeg bretter dem pent, tar ikke på innsiden av dem, og har dem i egen lomme i jakken eller vesken da. Skyller dem etter noen gangers bruk og har tatt dem i vaskemaskinen et par ganger. Tenker de mest beskytter folk mot meg mot eventuelt spytt som "flyr" ut av munnen min og det beskytter vel uannsett om de er rene eller skitne... Jeg holder også avstand og holder meg for det meste bare hjemme, tenker det er viktigere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorTh skrev (6 timer siden):

Halvor Næss, som er overlege ved Haukeland sykehus i Bergen,  har vist til undersøkelser som konkluderer at munnbind ikke hjelper mot spredning av virus.

– Det er gjort en rekke randomiserte studier hvor munnbind er testet under influensaepidemier. Alle er negative. Munnbind hjelper ikke mot spredning av influensa i befolkningen. I fjor vår ble det gjort en randomisert munnbindstudie i Danmark. Det er den eneste av sitt slag under coronaepidemien og den var negativ.

– Det finnes altså ingen randomiserte studier (eller metaanalyse) som viser at munnbind hindrer smittespredning av luftveisvirus i den generelle befolkning, sier Halvor Næss.

Tror ikke munnbind er tingen gitt nei.  Vi fikk jo høre fra fhi i mars i fjor at de ikke anbefalte annet enn helsepersonell og bruke det som kan å bruke d. Nå 1 år etter skal alle ha munnbind. Er det flere smittet nå enn i mars i fjor? Nå har f.eks Oslo hatt munnbindpåbud i mange mnd enda stiger smittetallene. Skulle vært gjort forsøk med en gjeng uten munnbind og en med og se hvem som ble hadde flest smittet etter gitt tidsrom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har aldri vært nøye med munnbind arb g har gitt meg 1 munnbind jeg har ingen selv og ikke skal jeg kjøpe noen heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorTh skrev (6 timer siden):

Halvor Næss, som er overlege ved Haukeland sykehus i Bergen,  har vist til undersøkelser som konkluderer at munnbind ikke hjelper mot spredning av virus.

– Det er gjort en rekke randomiserte studier hvor munnbind er testet under influensaepidemier. Alle er negative. Munnbind hjelper ikke mot spredning av influensa i befolkningen. I fjor vår ble det gjort en randomisert munnbindstudie i Danmark. Det er den eneste av sitt slag under coronaepidemien og den var negativ.

– Det finnes altså ingen randomiserte studier (eller metaanalyse) som viser at munnbind hindrer smittespredning av luftveisvirus i den generelle befolkning, sier Halvor Næss.

 

Bente1234 skrev (21 minutter siden):

Tror ikke munnbind er tingen gitt nei.  Vi fikk jo høre fra fhi i mars i fjor at de ikke anbefalte annet enn helsepersonell og bruke det som kan å bruke d. Nå 1 år etter skal alle ha munnbind. Er det flere smittet nå enn i mars i fjor? Nå har f.eks Oslo hatt munnbindpåbud i mange mnd enda stiger smittetallene. Skulle vært gjort forsøk med en gjeng uten munnbind og en med og se hvem som ble hadde flest smittet etter gitt tidsrom

Dette stemmer ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink_tulip skrev (7 timer siden):

Hvor får jeg tak i gode og fine tøymunmbind? Holder de stand mot bakterier?

Her er det noen fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...