AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Hei! Jeg vil påstå at jeg er en aktiv dame på knappe 30 år. Jeg løper ca 1 til 1,5 mil hver 2-3 dag, og de øvrige dagene går jeg harde turer (type fjellturer, motbakker) på ca 1,5 mil. Det går kun i kondisjon, ingen styrketrening. Jeg jobber fulltid, men har en ordning hvor jeg jobber ca 14 timer per dag i en aktiv jobb, kommer opp i ca 1 mil per vakt. Jeg har dermed noe mer fri enn de som jobber ordinært, dermed får jeg tid til disse treningsøktene. Den siste mnd har jeg derimot merket at jeg har veldig lite overskudd og energi. Jeg sover dårlig, og alt føles som et ork. Det er akkurat som jeg bruker all energi på trening, og dermed ikke orker noe annet. Jeg spør om overtrening fordi jeg vet at dette er et omdiskutert begrep. Anonymkode: f548f...ae9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Ja, det er overtrening. Kroppen sier i fra Anonymkode: ae0f1...74d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 https://www.skadefri.no/felles/den-ikke-fungerende-utoveren/ Det finnes mye godt stoff inne på skadefri.no på belastning, restitusjon og skader knyttet til trening. Anonymkode: cceb9...6d5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Overtrening = underrestituering og det er ikke omdiskutert at det er en greie. Kondisjonstrening mer enn 3 ganger i uka gir betydelig økt risiko for atrieflimmer blant annet, så det er helt tydelig at det ikke er bra for hjertet. Anonymkode: f42f8...4fd
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Du må se alt i en helhet. Du jobber mye og trener mye, alt henger sammen. Kroppen prøver nok og gi beskjed at den trenger hvile. Når du jobber 14 timer til dagen og trener mye så sier det seg jo selv at den får ikke sjans til og hente deg inn. I tillegg kan det jo være du har mangler på vitaminer, spesielt D-vitamin. Da blir man slapp og trøtt. Men det hjelper jo ikke og ta supplement så lenger du ikke hviler. Vi har uansett ikke godt av og være på hele tiden. Man kan ikke jobbe så mye som du gjør uten det får konsekvenser for helsa på sikt. Anonymkode: 6f562...580
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overtrening = underrestituering og det er ikke omdiskutert at det er en greie. Kondisjonstrening mer enn 3 ganger i uka gir betydelig økt risiko for atrieflimmer blant annet, så det er helt tydelig at det ikke er bra for hjertet. Anonymkode: f42f8...4fd gjelder dette alle typer kondisjonstrening😬kjenner jeg blir litt engstelig😂prøver å få tatt en del rolig kondisjon, siden jeg er meget passiv. kan ikke trene hardt eller jobbe mye pga sykdom, men legene har anbefalt å være i aktivitet. Anonymkode: 3e8ae...b57
havfruen91 Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Spiser du nok? Med så aktivt hverdag trenger du et høgre kalori inntak den gjennomsnittlige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå