Gå til innhold

Sosial angst og studier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 år og har tullet mye frem og tilbake i løpet av tjueårene. Startet sykepleie, men pga. sosial angst sluttet jeg, startet så på sosiologi studie, men sluttet der og. Nå går jeg andre året økonomi og administrasjon, og har gått fint til nå pga. studiet ikke krever noe sosialt sett. Men problemet er at jeg overhodet ikke er interessert i økonomi. Jeg har begynt å få mye tanker om dette er riktig for meg. Føler min forståelse for økonomi er liten selv om jeg har klart meg hittil i dette studiet. Jeg føler også jeg er for gammel til å starte noe nytt, og aner ikke hva det skulle vært.

Jeg er lei av at sosial angst skal styre valgene mine, og angrer bittert på at jeg sluttet sykepleie, med tanke på at hadde jeg bare stått i det så hadde jeg vært ferdig utdannet og i jobb mest sannsynlig nå. I stedet opparbeidet jeg meg enda mer studielån, og studerer noe jeg føler ikke er meg.

Sykepleie er i grunnen ikke helt meg heller. Jeg er en omsorgsperson i hjertet, og tåler blod etc. Men føler det ikke passer at en sykepleier har sosial angst og mye usikkerhet på egen presentasjon.

Jeg har veldig lyst å få til dette ØKAD studie, og prøver mitt beste, men blir mer og mer tydelig at min generelle forståelse for faget ikke er til stedet. Og tror ikke jeg kunne prestert godt i en jobb hvor man feks trenger å gi regnskapsanalyser osv.

Jeg kommer meg igjennom eksamen, that's it.

Men nok masing..

jeg lurer på hva dere med sosial angst studerer? Og hvordan dere mestrer det?

Anonymkode: 0a0d5...3e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sosial angst og klarte meg 3 uker på skole før jeg sluttet. Jeg klarte det ikke

Anonymkode: c9a3e...055

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har sosial angst og klarte meg 3 uker på skole før jeg sluttet. Jeg klarte det ikke

Det samme skjedde med meg på sykepleien og sosiologi studiet. Hold ut en måned, og så stakk jeg fra alt.

ØKAD studie er det eneste studiet jeg klarte å bli værende, men KUN fordi det ikke er noe gruppearbeid, presentasjoner, etc. Og man trenger ikke å snakke med noen om man ikke vil. 

Kan jeg spørre hvilke studie du startet på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det samme skjedde med meg på sykepleien og sosiologi studiet. Hold ut en måned, og så stakk jeg fra alt.

ØKAD studie er det eneste studiet jeg klarte å bli værende, men KUN fordi det ikke er noe gruppearbeid, presentasjoner, etc. Og man trenger ikke å snakke med noen om man ikke vil. 

Kan jeg spørre hvilke studie du startet på?

Jeg prøvde meg på voksenopplæring for å ta noen fag fra vgs som jeg manglet. Gruppearbeid var dessverre det første vi gjorde i det ene faget vi hadde. Jeg kjente jo ingen fra før så det var veldig vanskelig. Følte for å løpe ut døren hvert sekund det holdt på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde meg på voksenopplæring for å ta noen fag fra vgs som jeg manglet. Gruppearbeid var dessverre det første vi gjorde i det ene faget vi hadde. Jeg kjente jo ingen fra før så det var veldig vanskelig. Følte for å løpe ut døren hvert sekund det holdt på. 

kjenner meg totalt igjen i det du sier. Akkurat slik jeg har det:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...