AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Del Skrevet 4. mars 2021 Hei. Jeg jobber med noen gjenstridige kilo, men begynner å bli ganske matlei, og trenger tips til lavkalori-mat (middag og lunch) som er rask, smaker godt og uten ‘mye rart’ jeg må kjøpe inn (og gjerne få ingredienser). Og som også passer i matpakka (lunch). Hva er dine favoritter, eller ‘go-to-retter’ når tiden er stram (og ‘lettvindte løsninger’ frister) -Mia- Anonymkode: 8ace2...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Del Skrevet 4. mars 2021 Enkel mat, lite kalorier, og skikkelig godt 😋 Torsk- eller seilfilèt med blomkålmos og masse stekt løk. Hummus og ovnsbakte grønnsaker (f.eks paprika, sopp, squash, løk). Noen ganger steker jeg litt kylling eller karbonadedeig i tillegg. Omelett med masse grønnsaker. Jeg pleier å lage litt stor porsjon i stekeovn. Kutter opp grønnsaker og steker dem noen minutter i en langpanne, heller så over sammenvispede egg og steker videre til eggemassen har stivnet. La omeletten avkjøles litt og del opp i passende brødskive-størrelse. Grønnsaks-supper (f.eks tomatsuppe, ertesuppe, blomkålsuppe, potet-og purresuppe, gulrotsuppe). Anonymkode: 29042...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 4. mars 2021 #3 Del Skrevet 4. mars 2021 Fetapasta - Samme opplegg som har vært så populært på insta de siste ukene, med med litt andre grønnsaker. En porsjon: sopp, rødløk, hvitløk og 50g fetaost i en form. Olje, timian og basilikum over. I ovnen 25min. Bland sammen. Ha i 50g kokt pasta, babyspinat og litt av pastavannet. Bland sammen. 550 kcal i en porsjon. Laksewok - 630 kcal (laksefilet, litt nudler, masse grønnsaker, litt sweet chilli. Pytt i panne - poteter, løk, gulrot, 70g bacon, speilegg. 500 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 Omelett med skinke, tomat og spinat til lunsj. Mediterranean salat er også godt til lunsj; består av avokado, olivenolje, salt, tomat, rødløk og agurk (jeg har i edamame for protein og bytter ut olje med sitronsaft for mindre kalorier). Grønnsakssuppe til middag; potet, karbonadedeig, rotgrønnsaker og vårløk + grønnsaksbuljong. Annen middag kan være forskjellige wokretter; f.eks. kylling med brokkoli og ris. Enda en middag er: torsk for det er veldig lavkalori og er veldig godt med blomkålmos og stekte grønnsaker. Generelt handler det om mye grønnsaker, høyt volum per kalori og magre proteinkilder. Anonymkode: 68f85...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omelett med skinke, tomat og spinat til lunsj. Mediterranean salat er også godt til lunsj; består av avokado, olivenolje, salt, tomat, rødløk og agurk (jeg har i edamame for protein og bytter ut olje med sitronsaft for mindre kalorier). Grønnsakssuppe til middag; potet, karbonadedeig, rotgrønnsaker og vårløk + grønnsaksbuljong. Annen middag kan være forskjellige wokretter; f.eks. kylling med brokkoli og ris. Enda en middag er: torsk for det er veldig lavkalori og er veldig godt med blomkålmos og stekte grønnsaker. Generelt handler det om mye grønnsaker, høyt volum per kalori og magre proteinkilder. Anonymkode: 68f85...fc6 Har du det travelt så kan du koke opp en frossenpakke med lapskausblanding og tilsette karbonadedeig for en rask løsning på grønnsakssuppe. Anonymkode: 68f85...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Del Skrevet 5. mars 2021 Til matpakka: en fullkorn tortilla med et par strøk jalapeño mager ost, litt skinke/hamburgerrygg og de salat/grønnsakene du har liggende. Rull sammen og «good to go». Anonymkode: 89342...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Del Skrevet 5. mars 2021 hadde styrt unna pasta og tortilla, bare en tortilla har bortimot 200 kalorier. Jeg bruker å lage omelett av to egg og grønnsaker. Ofte frosne erter som jeg bare varmer på panne før jeg har eggene i. Eventuelt en liten jolle med makrell i tomat meg agurk og parika til. Jeg er ganske kjedelig og spiser det samme nesten hver dag til lunsj. Det viktigste for meg er at lunsjen har mye proteiner, slipper jeg kl 14 knekken og trenger bare spise en halv banan og vann før middag rundt kl fem sekstida. Frokosten min er alltid halvt om halvt med fruktyoghurt og 3 ss musli og 1 ss bløtlagte linfrø. Anonymkode: 7eaba...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Del Skrevet 5. mars 2021 Go' og mager wienerpølse har ca. 100 kcal per stk. 3 slike, med tre lomper er omtrent 400 kcal og metter bra 🙂 Anonymkode: 3c440...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Del Skrevet 5. mars 2021 To brødskiver med makrell i tomat. Enkelt og sunt. Anonymkode: ab135...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå