Gå til innhold

Å drikke vann om kvelden!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Stressa_*
Skrevet

Har hatt en lang og stressende dag, og ikke fått i meg nok vann.

Så nå sluker jeg. Er det hensiktsmessig for vektnedgang/kroppen generelt å drikke mye så sent? Jeg mener, i løpet av dagen får jeg i meg 3 liter, men gjør vannet nytten sin nå om kvelden også? (Har sett bort fra nattlige do-turer, det har jeg lært å leve med!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg vet så mye om sånt, men jeg tror nok ikke det er noe poeng i å sluke vann for å komme opp i anbefalt antall liter, nei. Poenget med å drikke mye vann, er vel å holde forbrenningen i gang, kroppen trenger mye væske for å holde maskineriet i gang. Vann som ikke blir tatt opp i kroppen, kommer jo bare rett ut igjen. Så jeg tror ikke det har noen hensikt å drikke veldig mye for å ta igjen, nei.

Dessuten synes jeg at tre liter høres mye ut.

Skrevet

Jeg tenker at det må være positivt for væskebalansen jeg. :)

Skrevet
Ikke at jeg vet så mye om sånt, men jeg tror nok ikke det er noe poeng i å sluke vann for å komme opp i anbefalt antall liter, nei. Poenget med å drikke mye vann, er vel å holde forbrenningen i gang, kroppen trenger mye væske for å holde maskineriet i gang. Vann som ikke blir tatt opp i kroppen, kommer jo bare rett ut igjen. Så jeg tror ikke det har noen hensikt å drikke veldig mye for å ta igjen, nei.

Dessuten synes jeg at tre liter høres mye ut.

3 liter vann er ikke mye, men det er ingen hensikt å drikke det samtidig. Det må drikkes jevnt fordelt i hele døgnet. Mye drikke om kvelden fører bare til at du må tisse om natta..

Skrevet (endret)

Forbrenninga di går ned på nattestid så du vil uansett ikke forbrenne like mye som på dagtid.

Og selv om du har vendt deg til tissing på natta har ikke søvnmønstret ditt godt av det. Ro det heller ned på kveldstid og la vannet få tid til å renne gjennom systemet ditt før du legger deg.

Endret av ~Alwa~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...