Gå til innhold

Tarmtømming hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts igjen!

Fant ut at jeg sannsynligvis får mensen på omtrent samme tid som koloskopien. Er det noen som har erfaring med det? Går det greit? Kan jeg bruke kopp som vanlig, eller er det bedre med tampong? 

Anonymkode: f4723...6ef

Det spiller ingen rolle. Bruk det du er komfortabel med

Anonymkode: f1f5d...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for svar. 

Kjenner at jeg blir litt stressa av hele greia 😅

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde mensen under koloskopi, det gjorde absolutt ingenting :) Masse lykke til!

Anonymkode: 59da0...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde mensen under koloskopi, det gjorde absolutt ingenting :) Masse lykke til!

Anonymkode: 59da0...a4e

Ringte du å sa fra på forhånd, eller sa du bare fra når du kom den dagen? (Eller sa du ingenting)

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener det er noen piller og en væske du spruter opp som heter toilax eller noe i den duren. Kjøpte dobbel dose sammen med microlax. Rant ut så mye at jeg kan ikke fatte at noe var igjen til slutt, men jeg tok gastroskopi, men sliter med at magesekken ikke tømmer seg, så måtte derfor kjøre på hardt skyts. Men vil tro det blir rimelig tomt med toilax også. Men hør med sykehuset. 

Anonymkode: 7b4ce...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mener det er noen piller og en væske du spruter opp som heter toilax eller noe i den duren. Kjøpte dobbel dose sammen med microlax. Rant ut så mye at jeg kan ikke fatte at noe var igjen til slutt, men jeg tok gastroskopi, men sliter med at magesekken ikke tømmer seg, så måtte derfor kjøre på hardt skyts. Men vil tro det blir rimelig tomt med toilax også. Men hør med sykehuset. 

Anonymkode: 7b4ce...ec7

Har snakket med sykehuset, ingen vei utenom picoprep, men hvis jeg ikke får til å drikke det, så kunne jeg få det via sonde. 

Jeg skal ha gastroskopi også, men det får jeg i narkose og må bare faste fra kvelden før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ingen gode råd, men du får min fulle sympati. Å drikke det brygget der var bare helt grusomt. 

Jeg tok undersøkelsen privat, og ifølge dem er det "plenvu" som er det beste middelet på markedet. Jeg sliter med kronisk forstoppelse, så ille at jeg ikke ble ordentlig tømt forrige gang med picoprep. Dette var ikke et problem med plenvu.

Selve smaken er like grusom. Jeg blandet middelet i en halvliter flaske med stor åpning sånn at det er lett å få pulveret nedi. Så ristet jeg flasken supernøye for å få ut alle klumper (klumper er virkelig til å brekke seg av, men enklere å få ut ved risting). Videre styrtet jeg drikken for å få det overstått så raskt som mulig. Etterpå drakk jeg noe brus for å få bort den vonde smaken. 

Jeg ble så kvalm av dette at å holde seg til fasten i over 48 timer var mitt minste problem. Heldigvis kastet jeg ikke opp

Anonymkode: 1165a...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Er i akkurat samme situasjon nå...

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: 4d6d9...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan anbefale å bruke sugerør, da kan du slippe smaken på smaksløkene og så tar du en god slurk vann for å skylle ned. Bare et tips herfra.

Anonymkode: 449c0...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...