Gå til innhold

Folk som spiller hver dag, som er 25+ tanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres tanker rundt folk som sitter inne å gamer hver eneste dag på online spill. Nå snakker jeg ikke om folk som tar seg en liten runde med gaming på kvelden.. kanskje i helgen eller når de ikke har noe å gjøre, men bruker hverdagen sin på å game isteden for å prøve å få stell på livet sitt. Gamer isteden for å jobbe? 

 

Anonymkode: 086f8...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gamer i stede for å jobbe er problematisk, men å ha spilling som hobby og sosial arena tenker jeg er greit, jeg er 25 og spiller en del med venner, det er jo der jeg møter venner som bor langt unna. Spilling er greit så lenge det ikke går utover ting som jobb og barn tenker jeg.

Anonymkode: 5f3c1...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gamer i stede for å jobbe er problematisk, men å ha spilling som hobby og sosial arena tenker jeg er greit, jeg er 25 og spiller en del med venner, det er jo der jeg møter venner som bor langt unna. Spilling er greit så lenge det ikke går utover ting som jobb og barn tenker jeg.

Anonymkode: 5f3c1...be5

Ja, var det jeg også tenkte. Har ikke noe imot det selv om man har livet ellers på stell, men føler det går en viss grense når man er så oppslukt i det at man ikke gjør _noe_ annet enn å spille. Ikke orker å søke på jobb, ikke orker gjøre noe med livet sitt. Forventer å bo gratis hos foreldre, eller andre osv.

Anonymkode: 086f8...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er en diagnose.

Anonymkode: 6faab...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det man gjør ikke skader andre eller setter andre i fare, så bryr jeg meg ikke om hvordan folk bruker tiden.

 

Men om man sitter og bare gamer og ikke gjør noe annet, da har man nok et problem.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gaming er en diagnose.

Anonymkode: 6faab...ef4

Du er en diagnose 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Gaming er en diagnose.

Anonymkode: 6faab...ef4

Nei, det er en fritidssyssel på lik linje med alle andre hobbyer man bruker for å koble av.

Ja, hvis man er helt avhengig og blir en sosialt tilbakestående kjellerape så har man et stort problem.

Men så er det også de med kroniske sykdommer som ikke klarer å jobbe eller ikke har overskudd til å være sosial som må ha noe å fordrive hverdagen med da,..

Det koster enormt mye for disse å presse seg, så hvorfor skal man stigmatisere de individene fordi de gamer mye?

Anonymkode: 94558...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille, eller game, er noe man gjør når man har tid til overs. Spillingen er et problem så snart det går ut over livet, når det hindrer en å delta i jobb, være med familie, gjøre husarbeid osv. 

 

Når man har kommet dithen at det games framfor å jobbe, har det blitt en sykdom. Avhengighet kalles det og skal behandles deretter. 

Anonymkode: 773db...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at gaming er en del av fremtiden. Den generasjonen som nå er 25+ er vokst opp med dette, og det er noe som vil vedvare også i fremtidige generasjoner. Så lenge det ikke går utover tiden sammen med familie og barn, så ser jeg ikke noe problem med å ha det som hobby. 

Jeg bruker mye tid på KG og mye tid foran skjerm. Er vel samma ulla om man gamer eller ikke? 

 :hallo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...