AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Hei, Jeg har en valp som er 8mnd gammel. Vi har øvd på hjemme alene trening i et par uker nå (ja, jeg vet jeg burde startet tidligere) men har bare ikke gjort det. Hun har begynt å få separasjonsangst bjeffer og uler når jeg går ut av huset. Hun følger etter meg absolutt overalt i huset. Men det har gått mye bedre nå, eneste er at hun sitter ved døra og venter på meg til hun sovner. Hun klarer ikke å finne roen eller underholde seg selv. Hun får liv til å gå fritt i leiligheten, aldri sett hun ødelegge noe som helst så det er veldig bra. Vi har prøvd bur også men det gikk ikke, hun ble ekstremt stresset og redd. Nå har vi skaffet oss en grind for å sperre et område som hun kan være, kanskje dette vil hjelpe henne finne roen. Har dere noe tips på hva jeg kan gjøre? Eller gjelder det bare å øve, øve og øve?! Hun sutrer veldig når hun er inne i grinden for å få min oppmerksomhet! Får sååå vondt men må bare la henne være alene😢 Anonymkode: ab8ff...abb
Gjest Ls22 Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Gratulerer med ny valp i hus! Her er det bare å øve, la valpen få tid alene hvor du ikke gir henne oppmerksomhet. Når hun roer seg eller har et lite øyeblikk hvor hun ikke klynker eller bjeffer går du bort og koser og belønner. Øv masse og øk tiden du er borte fra henne. Det er også viktig at du ikke gjør en big deal ut av det, altså at du gjør avskjeden for lang eller at du koser og gir super mye oppmerksomhet når du kommer tilbake. Det skal være naturlig for hunden å være litt alene fra tid til annen. Masse lykke til!
Tabris Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Hvis hun legger seg ned og er rolig når du går ut, så kan du bare fortsette med å gradvis øke tiden. Hvis hun sutrer litt i begynnelsen, men roer seg fort, så kan du overse det. Hvis hun blir urolig, ikke klarer å slappe av, lyd eskalerer osv så er det tegn på at du har gått frem litt for fort. Da bør du gå inn igjen med en gang og så gå frem mye saktere (være borte kortere). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå