AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Opererte meg på mandag, og nå er jeg hjemme og må ta vare på meg selv. Ble operert i underkjeven, og jeg er konstant stresset over at jeg gjør noe feil slik at de platene og skruene skal knekkes av. Jeg spiser bare flytende mat, løfter ikke tungt, og slapper for det meste av. På natta brukte jeg å gnisse som bare det før operasjonen, og legen mente at jeg ikke koms t å gjør det nå etter operasjon. Men jeg kjenner selv at før jeg sovner, så anstrenger hele kjeven seg, og tennene prøver å gnisse, men så er jo kjeven for slapp og nummen til det. Men det er så ubehagelig og skummelt, for det gjør ekstra vondt nå som kjeven er nyoperert. Av og til når jeg svelger eller flytter på hodet strammer hele kjeven seg på sidene og gir meg en ekstrem smerte i ca 10 sekunder. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 10822...f7c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Du skal ikke være redd for at noe knekker. Det er laget av titan, det holder! Du bør ringe klinikken du ble operert og få en samtale. Stress forskyver helingen og du vil oppnå mer smerter og forsinket tilheling Anonymkode: 9dc3b...215
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Det vil ikke knekke eller bli ødelagt. Jeg var ung og utålmodig når jeg ble operert. Var ut døra og full fart nesten med en gang. Husker til og med jeg falt, uten at det ble noen problemer ut av det. Men kan ikke huske de spenningene og smerten du beskriver. Kontakt klinikken, mulig du bør ha noe mot smerter, eller for avslapning/søvn. Og lære deg avspenningsteknikker, bevisst jobbe med dyp pust, og det å slappe av i kroppen. Anonymkode: 5f527...209
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vil ikke knekke eller bli ødelagt. Jeg var ung og utålmodig når jeg ble operert. Var ut døra og full fart nesten med en gang. Husker til og med jeg falt, uten at det ble noen problemer ut av det. Men kan ikke huske de spenningene og smerten du beskriver. Kontakt klinikken, mulig du bør ha noe mot smerter, eller for avslapning/søvn. Og lære deg avspenningsteknikker, bevisst jobbe med dyp pust, og det å slappe av i kroppen. Anonymkode: 5f527...209 Takk for gode og betryggende svar❤️ Det tror jeg er nok til å få meg til å slappe av. Har en syk tendens til å overtenke alt, og tro det verste. Så følger jo kroppen etter hva tankene sier. Tar sterke smertestillende, men ja, merker en del spenninger i ansiktet pga frykt. Så lenge det ikke er farlig så blir jeg ikke så redd Anonymkode: 10822...f7c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for gode og betryggende svar❤️ Det tror jeg er nok til å få meg til å slappe av. Har en syk tendens til å overtenke alt, og tro det verste. Så følger jo kroppen etter hva tankene sier. Tar sterke smertestillende, men ja, merker en del spenninger i ansiktet pga frykt. Så lenge det ikke er farlig så blir jeg ikke så redd Anonymkode: 10822...f7c Last ned en app for pusteøvelser på telefon. Jeg har god effekt av slike om jeg trenger å få ned spenningsnivået i kroppen. Anonymkode: 5f527...209
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Last ned en app for pusteøvelser på telefon. Jeg har god effekt av slike om jeg trenger å få ned spenningsnivået i kroppen. Anonymkode: 5f527...209 Skal prøve på det! Og en annen ting, har utvendig sting, og på begge sidene er det et plaster. Men under det plasteret, er det småe sting som fjernes av seg selv ellrr må jeg til legen? De sa at jeg kunne dra til legen for å få fjernet de etter 10 dager, nå har det bare gått 4 dager. Har kontrolltime den 16. er det farlig å vente på kontrolltime den 16 for å få fjernet det? Eller burde jeg dra til legen den 10. for å få fjernet stingene? Anonymkode: 10822...f7c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Dra til legen på den datoen du har fått. Man skal ikke gå «over tiden « med sting. Jeg hadde sting som jeg somlet med å få tatt. Det gikk bra, men jeg fikk kjeft av sykepleieren som tok stingene. Anonymkode: 39721...a32
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal prøve på det! Og en annen ting, har utvendig sting, og på begge sidene er det et plaster. Men under det plasteret, er det småe sting som fjernes av seg selv ellrr må jeg til legen? De sa at jeg kunne dra til legen for å få fjernet de etter 10 dager, nå har det bare gått 4 dager. Har kontrolltime den 16. er det farlig å vente på kontrolltime den 16 for å få fjernet det? Eller burde jeg dra til legen den 10. for å få fjernet stingene? Anonymkode: 10822...f7c Forhold deg til beskjeden du har fått. Eller ring klinikken om du har spørsmål. Ville uansett tatt en telefon med tanke på smertene du beskriver i forhold til svelging. Anonymkode: 5f527...209
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forhold deg til beskjeden du har fått. Eller ring klinikken om du har spørsmål. Ville uansett tatt en telefon med tanke på smertene du beskriver i forhold til svelging. Anonymkode: 5f527...209 Gjør ikke vondt når jeg tar smertesyillende nå, men skal se hvordan det er til i morgen. Anonymkode: 10822...f7c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Opererte meg på mandag, og nå er jeg hjemme og må ta vare på meg selv. Ble operert i underkjeven, og jeg er konstant stresset over at jeg gjør noe feil slik at de platene og skruene skal knekkes av. Jeg spiser bare flytende mat, løfter ikke tungt, og slapper for det meste av. På natta brukte jeg å gnisse som bare det før operasjonen, og legen mente at jeg ikke koms t å gjør det nå etter operasjon. Men jeg kjenner selv at før jeg sovner, så anstrenger hele kjeven seg, og tennene prøver å gnisse, men så er jo kjeven for slapp og nummen til det. Men det er så ubehagelig og skummelt, for det gjør ekstra vondt nå som kjeven er nyoperert. Av og til når jeg svelger eller flytter på hodet strammer hele kjeven seg på sidene og gir meg en ekstrem smerte i ca 10 sekunder. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 10822...f7c Hvorfor opererte du? Anonymkode: 58fff...88a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå