AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Teit tittel, men har en katt som har smått begynt å bli utekatt nå. Hun er sterilisert, har kun vært ute sammen med oss nå i begynnelsen. naboen har en katt som pleier å være en del i hagen vår, og min har begynt å bli veldig nysgjerrig og vil ut til denne katten. De står i vinduene og mjauer til hverandre. Katten er klar til å være ute alene, men er litt redd for å slippe henne ut når den andre katten er der.. jeg vet ikke kjønnet til den andre og kjenner den ikke, så jeg er litt redd for at den anser hagen vår som sitt territorie og jager katten min vekk.. den andre er mye større enn min og eldre. vet jeg sikkert bekymrer meg unødvendig, men kan noen fortelle om sine erfaringer med sånt? Anonymkode: 16011...ca9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Vi har en nabokatt som er bestevenn med vår katt ☺️ De er ute å leker sammen omtrent daglig, å han kommer på døra for å hente vår pus. De fikk en veldig sakte intro til hverandre. Gikk ut i korte intervaller med henne i bånd bare så de skulle bli vandt til å se hverandre. Nå kjenner vi jo katten da, så vi vet at han er kastrert osv. å de er omtrent like gamle (tror han er et halvt år eldre) og av motsatte kjønn, tror nok det hjelper på. Anonymkode: 0390b...e04 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Er nabokatten kastert? Hvis ikke ville jeg ikke sluppet katten ut før det var helt klart at den er det. En ukastrert katt vil by på trøbbel for din katt på mange måter ved markering av utearealet, lokke til seg andre ukastrerte etc. Ville hatt min egen katt i sele den første tiden til jeg var helt sikker på at alt var i orden. Anonymkode: 6fbb8...f19 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 TS her, takk for svar! Vet ikke om nabokatten er kastrert, eller kjønn en gang. Min er en sterilisert hunnkatt. Anonymkode: 16011...ca9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): TS her, takk for svar! Vet ikke om nabokatten er kastrert, eller kjønn en gang. Min er en sterilisert hunnkatt. Anonymkode: 16011...ca9 Hvis du vet hvor den hører hjemme så kan du jo bare spørre eier? 😛 Anonymkode: 0390b...e04 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her, takk for svar! Vet ikke om nabokatten er kastrert, eller kjønn en gang. Min er en sterilisert hunnkatt. Anonymkode: 16011...ca9 Om det er en ukastrert hankatt ser du det ganske umiddelbart. Om det er en ukastrert hunkatt har det lite å si, de endrer ikke atferd så mye. Mine liker hunkatter like godt som hankatter. Og er utmerket godt i stand til å jage bort dobbelt så store hankatter fra sitt territorium om de provoserer. Har aldri vært noe problem, de har ordnet opp selv, men nå er begge av den hissige typen. Anonymkode: 30d2e...5a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå