Gå til innhold

Storbyferie


Edie

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen komme med anbefalinger på storbyer vi kan reise til?

Vi er ikke ute etter å feste eller gå ut på byen, det er ikke helt oss. Vil til en by hvor det er shoppe-muligheter, litt kultur å oppleve og en by hvor det er fint å bare suge inn atmosfæren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

London, Stockholm og København er mine favorittbyer. Jeg må ha shoppemuligheter når jeg er på byferie, så derfor er London min favoritt av disse tre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er absolutt min favoritt, blir aldri lei byen. Det er alltid noe nytt å se, og så har man selvsagt shopping og en masse gode restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil til en by hvor det er shoppe-muligheter, litt kultur å oppleve og en by hvor det er fint å bare suge inn atmosfæren...

Det bare bli Praha det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke shoppemulighetene i Praha var noe særlig jeg (selv om de hadde Zara da - stort pluss) Selv om det var en fin by ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London og Praha. Jeg skjønne ikke at folk ikke synes shoppinga i Praha er noe jeg, (selv om det ikke kan måles med London selvsagt) det er da mange bra butikker. Men det er ikke særlig billigere enn her hjemme da, men det er jo ikke London heller. Og Zara butikken var suveren, også var det salg da vi var der :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Amsterdam i påsken, det var fint.

Ellers er Warzawa og Helsinki litt annerledes og bra. Litt annerledes atmosfære pga østover, Warzawa er jo preget av krigen. men mye å shoppe og mye å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha! Pga: prisnivået! Men hvis dere ikke er begeistret for en by som er FULL av turister, så ikke dra dit. Sesongen er vel på hell nå, så kanskje ikke noe problem...

København er også èn favoritt, men omtrent norsk prisnivå, foruten restauranter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det det lite å handle i praha, mens derimot Warszava var en skikelig stor og moderne by med gode muligheter for å shopppe, men ikke billig. Min favoritt er : tallin. Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Humlen¤

Praha ja :) !!

Myye bra shopping der, små herlige butikker i sidegatene. God, og veldig billig mat. Alt var bare heeerlig :rosasmil: .. Og atmosfären var suveren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, mange forslag her gitt. Så bra. :):)

London har jeg vært i flere ganger, tenkte jeg skulle prøve noe nytt. (selvom mannen ikke har vært der). København likeså..

Mange forslår Praha. Har tenkt på det selv. (Får også billig tilbud gjennom en kollega..) Men vet ikke.. Kan ikke forklare, men det er et eller annet som ikke appelerer meg med den byen.. Men som sagt, kan ikke forklare - så kanskje jeg burde ta sjansen.. ?

New York frister jo. Glasgow og Dublin likeså.. Helsinki ga meg en ny idé..

Så mange valg, men lommeboka vil bare til ett sted. Av gangen i alle fall.. Kun vørt på partytur til Amsterdam, kanskje det hadde vært noe for oss sammen..hmm..

Firenze og Milano. Har en far som har vært myyyye i Italia og har hele livet hørt at det er så flott. Men akk, så dyrt...

Valgets kvaler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville dratt til Aberdeen.. En flott by med mange shoppingmuligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha er en by jeg gjerne drar tilbake til :)

Flott by, spesiell arkitektur, mye fint å handle og lavt prisnivå. Og så er byen veldig romantisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på året anbefaler dere å dra til Praha?

Og byer i Skottland og Irland?

Og hvilken er årstid er best for New York?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...