Gå til innhold

Når si at man er samboer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i over 20 år, så alt om dating, singelliv og flørting og chatting med andre menn er jeg ikke inn i i det heletatt. Sist jeg var single hadde vi ikke mobiltelefon engang!!! 😂😂

Det jeg nå lurer på er følgende: Samboerskapet skranter og vi har levd i hver vår etasje i huset i 3 år, deler aldri seng, for å si det slik. Vi bor sammen fordi ingen av oss har giddet å gjort noe med det, antagelig. Vi er som gode venner med barn. Nå som begge jentene våre har flytta ut tenker jeg å flytte for meg selv. Så til selve "greia":

Jeg fikk en venneforespørsel av en gammel "bekjent", i går, en jeg surret litt med en kveld, på fest, for 30 år siden, hadde ikke fylt 18 år engang. Har aldri sett han siden. Så kom venneforespørselen og vi har prata litt på messenger. Jeg har ingen opplysninger om status på Facebook siden min, men han står som single. Vi har chattet bittelitt og han er kjempehyggelig. Han husket navnet mitt i 30 år, etter bare noen timers bekjentskap (hva skal jeg kalle det....😅), og det er jo imponerende. Vi bor et stykke fra hverandre og han vet ikke noe særlig om meg. Han chattet litt om ungene våre, bare. Så det jeg lurer på er, skal jeg si at jeg er i et slags "forhold"? Det er jo litt teit å si det, sånn helt ut av det blå, han chatter kanskje bare fordi han er hyggelig eller noe, trenger jo ikke bety at han er interessert i meg i det heletatt.... Og hvordan i alle dager beskriver jeg dette "forholdet"? Vi har jo ikke delt seng på 3-4 år, tar aldri på hverandre engang.... Skal jeg bare fortsette praten eller skal jeg si noe? Vente til han kanskje spør?

Som sagt er jeg HELT ute av dette og føler meg dum som en pose med steiner....

Anonymkode: 2b051...c16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Et slags forhold"? Du er faktisk fremdeles i et forhold, så avslutt det og kom deg ut før du begynner noe nytt. Dere har jo tydelig ikke formelt avsluttet alt. 

Anonymkode: 64954...67c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Et slags forhold"? Du er faktisk fremdeles i et forhold, så avslutt det og kom deg ut før du begynner noe nytt. Dere har jo tydelig ikke formelt avsluttet alt. 

Anonymkode: 64954...67c

Noe nytt? Et par meldinger på messenger? Har man ikke lov til å snakke med det motsatte kjønn?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis forholdet er ferdig så trenger du ikke si noe til han. Senere kan du fortelle at dere er i avslutningsfasen av bruddet og du er på vei ut av huset. 

Selv om dere ikke har hatt et romantisk forhold så er dere fortsatt i et forhold. Nå er det på tide at du sier det til samboeren din at det er slutt også flytter du så fort som mulig. Samboeren din har gjerne en annen oppfattning selv om romansen er død. 

Anonymkode: 1a21c...2ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært samboer i over 20 år, så alt om dating, singelliv og flørting og chatting med andre menn er jeg ikke inn i i det heletatt. Sist jeg var single hadde vi ikke mobiltelefon engang!!! 😂😂

Det jeg nå lurer på er følgende: Samboerskapet skranter og vi har levd i hver vår etasje i huset i 3 år, deler aldri seng, for å si det slik. Vi bor sammen fordi ingen av oss har giddet å gjort noe med det, antagelig. Vi er som gode venner med barn. Nå som begge jentene våre har flytta ut tenker jeg å flytte for meg selv. Så til selve "greia":

Jeg fikk en venneforespørsel av en gammel "bekjent", i går, en jeg surret litt med en kveld, på fest, for 30 år siden, hadde ikke fylt 18 år engang. Har aldri sett han siden. Så kom venneforespørselen og vi har prata litt på messenger. Jeg har ingen opplysninger om status på Facebook siden min, men han står som single. Vi har chattet bittelitt og han er kjempehyggelig. Han husket navnet mitt i 30 år, etter bare noen timers bekjentskap (hva skal jeg kalle det....😅), og det er jo imponerende. Vi bor et stykke fra hverandre og han vet ikke noe særlig om meg. Han chattet litt om ungene våre, bare. Så det jeg lurer på er, skal jeg si at jeg er i et slags "forhold"? Det er jo litt teit å si det, sånn helt ut av det blå, han chatter kanskje bare fordi han er hyggelig eller noe, trenger jo ikke bety at han er interessert i meg i det heletatt.... Og hvordan i alle dager beskriver jeg dette "forholdet"? Vi har jo ikke delt seng på 3-4 år, tar aldri på hverandre engang.... Skal jeg bare fortsette praten eller skal jeg si noe? Vente til han kanskje spør?

Som sagt er jeg HELT ute av dette og føler meg dum som en pose med steiner....

Jeg hadde ikke sagt noe om det, men jeg hadde heller IKKE møtt han eller innledet noe med han - før jeg flytter ut og avslutter samboerskapet du har med "mannen din".
Jeg syntes du burde komme deg ut av huset, eller han komme seg ut av huset så fort som mulig. Dette dere har drivet med, har jo satt en stoppe for livet deres i flere tiår, det syntes jeg er veldig trist. Mange driver på slikt som dette, og mener det er det beste for barna. Vel, folk må starte å tenke på "hva er best for meg". Barna overlever uansett, og de har det bra - når mamma og pappa har det bra, med eller uten hverandre. 

Så igjen, kom deg ut - eller han komme seg ut. Det er på høy tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...