Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser utrolig mange tråder om ensomhet her på KG. Hver gang tar jeg meg i å ønske at jeg kunne få være litt ensom. 

Jeg har et fint liv, mann og barn, eier hus, har en jobb jeg liker og mye personlig frihet. Framstår nok sosial og veltilpasset, har frivillge verv både i skole og idrettslag som gjør meg synlig i lokalmiljøet. Har mange venner og bekjente, familie og svigerfamilie som jeg er glad i. 

Jeg liker mennesker, og å møte venner og kolleger tilfører masse positivt i livet mitt. Men i sjelen er jeg egentlig en solid einstøing. Skulle jeg levd livet mitt på nytt, ville jeg valgt å leve alene på en øde gård et sted uten naboer. Jeg tror jeg ville klart meg vanvittig lenge uten å savne sosial kontakt, men slik livet mitt er nå, med mann og barn er det helt umulig. Jeg elsker dem naturligvis altfor høyt til at jeg kan se for meg livet mitt uten dem. 

Likevel tenker jeg altså stadig vekk på at det måtte vært deilig å være helt, helt alene... 

Andre som har det sånn? 

Anonymkode: 2425d...99f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: c06c4...0b4

Skrevet

Du ønsker deg ikke ensomhet, men alenetid. To vidt forskjellige ting

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Som ensom, ufrivillig barnløs og med lite nettverk så blir jeg litt provosert av å lese dette 

Anonymkode: f43e1...bc5

• Liker 17
Skrevet

Jeg forstår deg godt TS. Jeg ønsker alenetid, men det blir aldri anledning til noe slikt. Ferier er til for å prestere. Hverdagen full av ting som må gjøres. Jeg husker tiden før jeg fikk barn. Fordypet meg i litteratur og skriving. Noen ganger er jeg redd jeg aldri får denne tiden tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Spicymami skrev (2 minutter siden):

Du ønsker deg ikke ensomhet, men alenetid. To vidt forskjellige ting

Nei. Barna mine er store, og jeg har masse alenetid. Mannen min er ofte borte på reise. Før korona reiste jeg mye, uten familien, og uten mannen min. Jeg har all mulig anledning til å disponere egentid. 

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som ensom, ufrivillig barnløs og med lite nettverk så blir jeg litt provosert av å lese dette 

Anonymkode: f43e1...bc5

Jeg forstår det. Jeg vet at mange ønsker seg det jeg av og til ønsker annerledes. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Barna mine er store, og jeg har masse alenetid. Mannen min er ofte borte på reise. Før korona reiste jeg mye, uten familien, og uten mannen min. Jeg har all mulig anledning til å disponere egentid. 

Ts

Men du misforstår hva ensomhet er. Ensomhet er den vonde følelsen av å være alene. Ikke den gode alenefølelsen.

Anonymkode: da14f...cf2

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Å være alene er selvfølgelig aldri det samme som å være ensom.      

Er det virkelig SÅ vanvittig "vanskelig" å vite forskjellen mellom disse to begrepene??? 

Anonymkode: b2357...969

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du misforstår hva ensomhet er. Ensomhet er den vonde følelsen av å være alene. Ikke den gode alenefølelsen.

Anonymkode: da14f...cf2

Ja, enig, jeg bruker ordet ensomhet som et positivt ladet ord, det er nok feil av meg. Det jeg ønsker er å være helt alene. 

Ts. 

• Liker 4
Skrevet

Vil «være litt ensom»? Snakk om arroganse!

Du har jo ikke engang forstått begrepet!

Snakk om å spytte på ensomme mennesker... 🤮

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Vil «være litt ensom»? Snakk om arroganse!

Du har jo ikke engang forstått begrepet!

Snakk om å spytte på ensomme mennesker... 🤮

Jeg brukte begrepet feil, og det beklager jeg. Jeg vet at det er forskjell på å være alene og det å være ensom.

Grunnen til at jeg festet meg ved at jeg "ønsker meg ensomhet", er som jeg er inne på over, mitt behov for å være alene strekker seg ut over det å få egentid. Det de som er ensomme beskriver som å være helt isolert og uten nærkontakter, høres ut som det jeg noen ganger lengter etter. Jeg kan se for meg uker og måneder uten å ha kontakt med andre mennesker, og oppleve det som en forlokkende tanke. Jeg forstår at dette må virke både respektløst og forstyrret for de som ER ensomme og ønsker seg det motsatte. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg brukte begrepet feil, og det beklager jeg. Jeg vet at det er forskjell på å være alene og det å være ensom.

Grunnen til at jeg festet meg ved at jeg "ønsker meg ensomhet", er som jeg er inne på over, mitt behov for å være alene strekker seg ut over det å få egentid. Det de som er ensomme beskriver som å være helt isolert og uten nærkontakter, høres ut som det jeg noen ganger lengter etter. Jeg kan se for meg uker og måneder uten å ha kontakt med andre mennesker, og oppleve det som en forlokkende tanke. Jeg forstår at dette må virke både respektløst og forstyrret for de som ER ensomme og ønsker seg det motsatte. 

Også «Vi som ønsker oss ensomhet» i tittelen- som om det er en verden av folk som ønsker å kjenne på den indre ensomheten av at de ikke er elsket. 
 De ENSOMME ønsker seg ikke det MOTSATTE av deg. 
Lær deg ordet nå da!

Det «motsatte»  av hva du har kan feks være døde barn og en død mann. Da blir du ensom nok. For det er jo blant annet de som er ensomme. Kjenn litt på den tanken og se om «ensomhet» fortsatt er attraktivt.  

Ta seg sammen.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye tyn TS skulle få for å blande 2 ord....for en gjeng.

Anonymkode: 0bdd8...270

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (19 minutter siden):

Også «Vi som ønsker oss ensomhet» i tittelen- som om det er en verden av folk som ønsker å kjenne på den indre ensomheten av at de ikke er elsket. 
Lær deg ordet nå da!

Det «motsatte»  av hva du har kan feks være døde barn og en død mann. Da blir du ensom nok. For det er jo blant annet de som er ensomme. Kjenn litt på den tanken og se om «ensomhet» fortsatt er attraktivt.  

Ta seg sammen.

Jøss.

Jeg får dessverre ikke endret tittelen innlegget. Beklager igjen at den er misvisende i forhold til innholdet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det så tungt, trådstarter. Noen henger seg veldig opp i bagateller og fokuserer på det, heller enn innholdet som det var ment. Det gjelder for mange at vi ønsker oss det vi ikke har. Jeg har også tenkt tanken. 

Anonymkode: 54569...301

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du er ute etter å provosere, da kan jeg ikke ta deg så seriøst.

Anonymkode: d74c8...f23

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på om du blander alenetid med ensomhet som er to veldig forskjellige ting.

Det er vel ingen som ønsker å være ensomme, men det er folk som ønsker å være alene.

Tror heller du må lære deg forskjellen på alene og ensom.

• Liker 1
Skrevet

Bagateller?

Altså det er et uintelligent innlegg med krenkende innhold. Ingen bagatell!

Man får lære seg betydningen av ord før man bruker dem og man får ta ansvar for det man faktisk skriver.

Å følge opp med forverrende forklaringer gjør ikke krenkelsen mindre.

Så må man jo gjerne ønske å være et brød i samme kurv, men det kan jeg heller ikke forstå at man vil...

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
Rotemor skrev (50 minutter siden):

Lær deg ordet nå da!

Ta seg sammen.

Noe så jævelig sur du blir for forveksling av ord da!

At du åpenbart har en helvetes dårlig dag bør ikke gå ut over andre mennesker!

Og til dere som syter over at dere blir provosert av ts's ønske om å få være alene....det å føle et så sterkt behov for å være helt uten sosial kontakt, mens man mot sin vilje er i konstant kontakt med masse mennesker, er like sjeldrepende som å være ensom og ønske sosial kontakt! At noen uttrykker sorg for å være i stikk motsatt følsesmessig situasjon som dere, er ikke et angrep på deres situasjon.

Kg....herre min gud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...