Gå til innhold

Dere med bipolar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varer periodene deres? Hvor lenge er du deprimert og hvor lenge er du oppe? 

Anonymkode: e411c...539

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bipolare her? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge varer periodene deres? Hvor lenge er du deprimert og hvor lenge er du oppe? 

Hypomani ca 3 mnd. Alvorlig depresjon har jeg nå hatt siden sommeren 2020.

Anonymkode: e0001...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt én hypomani som varte i 2 uker mens jeg var innlagt. Depresjonene varer som oftest i 1-3 måneder. Men jeg er nå medisinert og stabil.

Anonymkode: 1367b...37b

AnonymBruker
Skrevet

Det må være aldeles nydelig med hypomani i tre måneder! Eller? 

Anonymkode: 5647a...f38

AnonymBruker
Skrevet

Hypoman 2-4 mnd. Alldeles ikke nydelig. Jeg er godt medisinert og er derfor aldri deprimert. Før varte det 6-12 med

Anonymkode: b2a18...e8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hypoman 2-4 mnd. Alldeles ikke nydelig. Jeg er godt medisinert og er derfor aldri deprimert. Før varte det 6-12 med

Anonymkode: b2a18...e8c

Men hvorfor ikke? Jeg forbinder det med økt energi, kreativitet og et bedre sosiallliv... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor ikke? Jeg forbinder det med økt energi, kreativitet og et bedre sosiallliv... 

Det er iallefall trasig for pårørende å være vitne til hypomani, kanskje forfriskende for deg, men godt mulig forferdelig for de rundt deg 

Anonymkode: d0841...574

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hypomani 2 dager-14 dager. Ei gang over to måneder. Dypt deprimert minst seks måneder, ofte mer. Medisinert, og det kontrollerer oppturene, men nedturene er fremdeles brutale. Antidepressiva fungerer ikke på meg.

Det er forresten ikke på noe vis greit med hypomani. Verken for andre, eller meg selv. Forrige gang jeg opplevde hypomani var i 2019, og jeg festa så utrolig hardt, og brukte tusenvis av kroner på byen. Samt shopping av allverdens med ting. Brukte hele livsbufferen min opp på ingenting! Har siden da vekslet mellom nedstemt og dyp depresjon.

Anonymkode: 7a418...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Depresjonene varte 3 - 12 mnd, hypomaniene fra 2 til 12 uker. Hatt en eneste mani, den varte i to tre uker. Jeg skriver varte, for jeg har vært helt symptomfri i ca 3 år nå, litt i underkant. Helt sykt, men utrolig deilig. 

Anonymkode: e4fb0...131

Skrevet

Svingte fort og heftig da jeg var ung,fikk litium og var frisk i 6 år,  men opplevde hypomani/mani i 7 mnd ellernoe  da jeg var 29, endte i psykose og de forandret diagnosen til schizoaffektiv

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (2 timer siden):

Svingte fort og heftig da jeg var ung,fikk litium og var frisk i 6 år,  men opplevde hypomani/mani i 7 mnd ellernoe  da jeg var 29, endte i psykose og de forandret diagnosen til schizoaffektiv

Jeg og får endret diagnosen til shizoaffektiv... hvordan opplever du psykoser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og får endret diagnosen til shizoaffektiv... hvordan opplever du psykoser?

Forskjellig for hver gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...