Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tåteflaske er best for babyer med luft i magen? Noen som har testet både Dr Browns og Mam antikolikk flasker? Har en fire uker gammel baby med massive luftsmerter om kvelden og natten. Han delammes, og får NAN pro 1. Vil det hjelpe å bytte til NAN sensilac? 

Masserer, sykler med baby, tar varmt bad, bærer på armen, og lar baby ligge på siden - men magen er likevel helt spent om natten 😭

Anonymkode: 82fde...79d

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Anonymkode: 1f7f8...c81

AnonymBruker
Skrevet

Her reagerte alle mine på Nan, etter bytte til Hipp ble magevondt og gulping mye bedre. Bare et tips.

Ellers finnes det også tips på hvordan holde flaska for minst mulig luft. Godt med raping, pauser ect.

Anonymkode: da0eb...95a

Skrevet (endret)

Dr.Browns hjalp mye her. Mam ga bare problemer, funka greit etter 3 måneder da var det de flaskene babyen ville ha.

Å bytte til hipp gjorde vondt verre for vår del. Så du må egentlig bare prøve det forsiktig fram dessverre 😕

Endret av mereo
AnonymBruker
Skrevet

Langsom flaskemating. Anti-kolikk flasker er kun salgstriks.

Anonymkode: 1a4b5...71a

AnonymBruker
Skrevet

Det hører bare litt med i den alderen for mange dessverre. Min hadde en del vondt i magen i den tiden. Medela sine var best her, der kan du kjøpe ulike flasketuter som passer ditt barn. Forhør deg på apotek eller bestill fra nettet. De er dyre men veldig bra! Den magevondten går gradvis over, akkurat som gulpingen. Jeg følte baby dro nytte av å få melken i porsjonerte doser. Ca 30 ml om gangen, så pause og rape. Viktig at de ikke svelger masse luft mens de drikker, hold alltid melken oppover så de ikke svelger luft. Og varmt bad hjalp her, og massere i sirkler rundt magen forsiktig. Da kom det ofte noen fine promp he he. Masse fine instruksjonsvideoer på YouTube. Men alt i alt, det hører med. De har umodent tarmsystem. Jeg tenker og sier ofte at vi mennesker husker ikke da vi var babyer, for det hadde vært for traumatisk. Synes synd på babyer jeg, må være tøft med alt kroppen skal gjennom på så kort tid. Det viktigste er nærheten og trøst, prøve så godt man kan å få baby til å føle seg trygg og ivaretatt. 

Anonymkode: fe1ba...adf

Skrevet

Vår hadde kolikk og luftsmerter.  Vi gikk til manuellterapi og kiropraktor.  Hu hadde låsning også.  Vi bruker dr browns. Hu er 4mnd nå og kvitt kolikken. Det blir bedre. Så hold ut 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (17 timer siden):

Vår hadde kolikk og luftsmerter.  Vi gikk til manuellterapi og kiropraktor.  Hu hadde låsning også.  Vi bruker dr browns. Hu er 4mnd nå og kvitt kolikken. Det blir bedre. Så hold ut 

Er du fornøyd med dr Browns?🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du fornøyd med dr Browns?🙂

Både og.  Det hjalp ikke på luftsmerter, og setter man det ikke riktig, så lekker de(min erfaring) men hu drikker fint av den og den rommer en del

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 10.13):

Hvilken tåteflaske er best for babyer med luft i magen? Noen som har testet både Dr Browns og Mam antikolikk flasker? Har en fire uker gammel baby med massive luftsmerter om kvelden og natten. Han delammes, og får NAN pro 1. Vil det hjelpe å bytte til NAN sensilac? 

Masserer, sykler med baby, tar varmt bad, bærer på armen, og lar baby ligge på siden - men magen er likevel helt spent om natten 😭

Anonymkode: 82fde...79d

Bor du i nærheten av Sverige? Der anbefaler helsestasjonene «pysventil». En liten sak man bruker for å hjelpe barnet å slippe ut luft. Alle småbarnsfamilier vi kjenner i Sverige Jar brukt en slik!

Men: jeg leser at du skriver at det er vondt på natten? Vår med melkeproteinallergi slet mest med luftsmerter om natten. 
Da ville jeg prøvd melkefri MME ja, men du må også kutte ut melk i kosten. 

Anonymkode: 5b7ac...c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...