AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Skal tømme tarmen med picoprep i dag, men gruer så fælt! Føler det er på grensen til angst. er livredd for veldige magesmerter, oppkast, sitte på do langt utover natta osv.. noen erfaringer? Anonymkode: 7ea4a...7b4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Det går så bra så En til to timer etter at du har drukket dosen må du på do, og virkningen varer i opptil 5 timer etter at du drakk den. Pass på å drikke nok, gjerne buljong, og det vil gå langt bedre enn du frykter. Anonymkode: e5885...49d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går så bra så En til to timer etter at du har drukket dosen må du på do, og virkningen varer i opptil 5 timer etter at du drakk den. Pass på å drikke nok, gjerne buljong, og det vil gå langt bedre enn du frykter. Anonymkode: e5885...49d Takk for svar! vil det si ca 5 timer etter hver dose? Skal ta en i formiddag, og en i ettermiddag.. Anonymkode: 7ea4a...7b4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Opptil 5 timer etter hver dose ja. Men du sitter ikke på do 10 timer. Anonymkode: e5885...49d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Jeg gjorde det for to år siden, etter langvarig magetrøbbel. Jeg gruet meg som deg, jeg var redd, så for meg å bare ta med en bok å pute på badet, og bli der... Den tarmtømmingen var ikke noe problem, hadde ingen magesmerte, og absolutt ingen kvalme! Hadde samme som deg, at jeg tok det på formiddag og ettermiddag, og måtte ikke opp på natta hadde god tid mellom do-turene også, ikke noe spesielt akutt, selv om det var oftere enn normalt! Tror jeg gikk 8-9 ganger på do den dagen 🤔 Men vil anbefale ha noe sinksalve eller annet til kvelden. De siste tømmingene er mer "sur", så da kan det begynne svi skikkelig der bak! Men sinksalve demper svien i løpet av norn sekunder Anonymkode: e1d10...6fd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg gjorde det for to år siden, etter langvarig magetrøbbel. Jeg gruet meg som deg, jeg var redd, så for meg å bare ta med en bok å pute på badet, og bli der... Den tarmtømmingen var ikke noe problem, hadde ingen magesmerte, og absolutt ingen kvalme! Hadde samme som deg, at jeg tok det på formiddag og ettermiddag, og måtte ikke opp på natta hadde god tid mellom do-turene også, ikke noe spesielt akutt, selv om det var oftere enn normalt! Tror jeg gikk 8-9 ganger på do den dagen 🤔 Men vil anbefale ha noe sinksalve eller annet til kvelden. De siste tømmingene er mer "sur", så da kan det begynne svi skikkelig der bak! Men sinksalve demper svien i løpet av norn sekunder Anonymkode: e1d10...6fd Tusen takk for svar! er godt i gang, merket noe skjedde etter en times tid. Har vært på do 7 ganger nå, men synes det ikke er spesielt «mye» som kommer enda..trodde det nesten skulle være som en foss i følge andre😅 håper det tar seg opp etterhvert, og at man ikke trenger å gå på do i natt.. Har ingen magesmerter, er heller ikke spesielt sulten, og ikke kvalm😀 smører med vaselin etter hver dotur for sikkerhets skyld😅. Anonymkode: 7ea4a...7b4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Jeg gjorde dette i forgårs (koloskopi i går). Jeg skulle ta første dose kl 18 og så neste kl 04.30 (fem timer før undersøkelsen). Den klokka 18 tok det ca 3.5 timer før virka. Det skjedde ingenting på do før ca 21.40. Var som en foss på meg, men varte ikke så lenge. En 20-30 min, kanskje. Gikk masse rundt om kring i stua og på stedet for å få det igang. Etter det var jeg på do 2-3 ganger fram til kl ett, ca. Ikke så sykt lenge hver gang. Tisse ut av rompa! Så fikk jeg sove til klokka ringte halv fem. Det tok bare 20 min fra jeg tok den dosen til den virka, og da satt jeg på do i en ca 30 min hver gang. Måtte også på do en gang da jeg kom til sykehuset, men var ikke noe problem å kjøre dit. Ble sår, så vaselin funka bra. Ikke meningen at man skal få behov for å kaste opp, det er andre veien det skal gå. Brukte samme middel som deg. Undersøkelsen gikk forresten mye bedre enn nervene mine trodde på forhånd. Fikk beroligende og smertestillende fordi jeg ba om det. Anonymkode: 8f472...0e3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gjorde dette i forgårs (koloskopi i går). Jeg skulle ta første dose kl 18 og så neste kl 04.30 (fem timer før undersøkelsen). Den klokka 18 tok det ca 3.5 timer før virka. Det skjedde ingenting på do før ca 21.40. Var som en foss på meg, men varte ikke så lenge. En 20-30 min, kanskje. Gikk masse rundt om kring i stua og på stedet for å få det igang. Etter det var jeg på do 2-3 ganger fram til kl ett, ca. Ikke så sykt lenge hver gang. Tisse ut av rompa! Så fikk jeg sove til klokka ringte halv fem. Det tok bare 20 min fra jeg tok den dosen til den virka, og da satt jeg på do i en ca 30 min hver gang. Måtte også på do en gang da jeg kom til sykehuset, men var ikke noe problem å kjøre dit. Ble sår, så vaselin funka bra. Ikke meningen at man skal få behov for å kaste opp, det er andre veien det skal gå. Brukte samme middel som deg. Undersøkelsen gikk forresten mye bedre enn nervene mine trodde på forhånd. Fikk beroligende og smertestillende fordi jeg ba om det. Anonymkode: 8f472...0e3 Takk for svar! Da er det vel bare å vente på at jeg skal ta dose 2, og se om det skjer mer da..håper det går jevnt og trutt som det har gjort frem til nå, i såfall er det ikke så ille som jeg hadde sett for meg på forhånd. Hadde sett for meg magesmerter og kramper som var uutholdelige, men so far so good. Blir veldig glad for å høre andres erfaringer, får meg til å føle meg ikke så alene😄 Anonymkode: 7ea4a...7b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå