Gå til innhold

Tilfriskning og psykisk helse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har startet på IMR kurs. Der hadde vi idag om tilfriskning og hva vi legger i dette. Min første tanke var at for meg handler det om å komme i jobb, men jeg vil bruke litt tid på å finne ut om at jeg kan/bør legge noe annet inn.

Hva legger dere andre i tilfriskning fra psykisk sykdom. Hva er tilfriskning for deg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilfriskning for meg er å få det bedre psykisk sånn at jeg kan ha et ok liv. Jobb er ikke min prioritet. 

Anonymkode: 02b92...88b

AnonymBruker
Skrevet

Tilfriskning var et rart ord. Men jeg mener vel sånn at man i det minste har et verdig liv. Et sosialt liv med venner, familie og en jobb. 

Anonymkode: a3ed8...a70

AnonymBruker
Skrevet

Å bli frisk. 

Anonymkode: 7dead...a2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å bli frisk. 

Anonymkode: 7dead...a2b

Kan man bli helt frisk? 

Spør fordi at jeg har liten erfaring, har ikke vært syk i mer enn etpar år. Men ser jo at hver gang jeg tror at jeg blir bedre, så går det ikke lang tid før jeg igjen er full av angst og uro. Begynner nesten å tro at jeg aldri blir helt frisk igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan man bli helt frisk? 

Spør fordi at jeg har liten erfaring, har ikke vært syk i mer enn etpar år. Men ser jo at hver gang jeg tror at jeg blir bedre, så går det ikke lang tid før jeg igjen er full av angst og uro. Begynner nesten å tro at jeg aldri blir helt frisk igjen. 

Det kommer veldig an på. Jeg blir heller aldri helt frisk for de psykiske lidelsene mine, men har fått ett passe levelig liv på uføretrygd og vedlikeholdsbehandling ett par ganger i måneden.

Om du kun har vært syk i ett par år tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å aldri bli frisk. Og om du ikke blir helt frisk så er det mange sm lever tilnærmet normalt uansett :)

Anonymkode: 72597...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...