Gå til innhold

Wellbutrin - fikk du insomnia?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått 2 uker på minste dose nå og skal kanskje trappe opp om 1 uke, men jeg er livredd for å få insomnia. 

Er det noen her som ikke hadde insomnia på laveste dose men som fikk det når du trappet opp?

Anonymkode: d0d95...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du forventer denne bivirkningen, så vil du garantert få den. Nocebo-effekten er like stor som placebo

Anonymkode: fa81e...adb

AnonymBruker
Skrevet

Opp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 11.57):

Jeg har gått 2 uker på minste dose nå og skal kanskje trappe opp om 1 uke, men jeg er livredd for å få insomnia. 

Er det noen her som ikke hadde insomnia på laveste dose men som fikk det når du trappet opp?

Det kan, men det trenger ikke nødvendigvis å skje. For de fleste er det forbigående.

Vet noen hvilken versjon Wellbutrin Retard (som vi har i Norge) er? XL eller SR (versjonene i USA)?

Anonymkode: ee673...87c

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan, men det trenger ikke nødvendigvis å skje. For de fleste er det forbigående.

Vet noen hvilken versjon Wellbutrin Retard (som vi har i Norge) er? XL eller SR (versjonene i USA)?

I Norge har vi XL.

TS, jeg fikk det. Klarte ikke å roe ned skikkelig og det er ikke så rart når man tar stimulerende medisiner. Effekten sitter jo i ganske lenge, så vil tro det kan være lurt å ta den så tidlig som mulig om morgenen. Effekten skal jo vanligvis gi seg innen leggetid, men jeg fikk aldri til å sove ordentlig på de medisinene. 

Endret av Lillemymle
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lillemymle skrev (11 minutter siden):

I Norge har vi XL.

TS, jeg fikk det. Klarte ikke å roe ned skikkelig og det er ikke så rart når man tar stimulerende medisiner. Effekten sitter jo i ganske lenge, så vil tro det kan være lurt å ta den så tidlig som mulig om morgenen. Effekten skal jo vanligvis gi seg innen leggetid, men jeg fikk aldri til å sove ordentlig på de medisinene. 

Takk! Jeg har prøvd å finne ut av dette i over en time nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lillemymle skrev (1 time siden):

I Norge har vi XL.

Hvor lenge gikk du på den? 150mg eller 300? Hvor tidlig tok du den? Takk for svar 💜

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk litt søvnvansker i starten, som i at jeg våknet for tidlig, men ikke søvnløshet. Uansett går det over etterhvert. :) Jeg tar 300mg på formiddagen forresten.

Anonymkode: 0c5a5...879

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det fikk jeg ikke. Tok 300 mg og var flink til å ta de når jeg sto opp. Derimot så sleit jeg mye med munntørrhet, det var plagsomt, men ikke verre enn at jeg klarte å godta det. 

Anonymkode: e202d...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...