Gå til innhold

Andre alkoholikere her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil du dele din historie? Hvorfor drikker du, drikker du mye, har du sluttet å drikke, og har du merket på kroppen at alkoholen har ødelagt deg? 

Jeg er selv alkoholiker, drukket i ca 7år. Nå er ønsket mitt å slutte, deg vet jeg kommer til å bli vanskelig, men jeg har en sterk vilje. 

Anonymkode: 47ad0...955

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker pga traumer og psykisk sykdom ( personlighetsforstyrrelse og asperger ). Har gått nærmere 20 år inn og ut av psykiatrien uten bedring og endte til slutt opp som ufør for noen år siden. Etter at jeg ble gitt opp av psykiatrien ( forståelig da sykdommene mine ikke kan kureres og jeg ikke kan bli mer funksjonell pga asperger ) begynte jeg å drikke oftere og mer. Jeg drikker fort 6-8 halvlitere med øl etterfulgt av en flaske vin på en dag/kveld.

Jeg har ikke noe særlig merker på kroppen siden jeg fremdeles er ung ( under 30 ), men har ofte fått blåmerker og sår fordi jeg har falt og slått meg under black out her hjemme alene.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte, og skal innrømme at jeg per dags dato ikke er noe motivert til å slutte heller. 

Anonymkode: 763c2...9dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg drikker pga traumer og psykisk sykdom ( personlighetsforstyrrelse og asperger ). Har gått nærmere 20 år inn og ut av psykiatrien uten bedring og endte til slutt opp som ufør for noen år siden. Etter at jeg ble gitt opp av psykiatrien ( forståelig da sykdommene mine ikke kan kureres og jeg ikke kan bli mer funksjonell pga asperger ) begynte jeg å drikke oftere og mer. Jeg drikker fort 6-8 halvlitere med øl etterfulgt av en flaske vin på en dag/kveld.

Jeg har ikke noe særlig merker på kroppen siden jeg fremdeles er ung ( under 30 ), men har ofte fått blåmerker og sår fordi jeg har falt og slått meg under black out her hjemme alene.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal slutte, og skal innrømme at jeg per dags dato ikke er noe motivert til å slutte heller. 

Merker du andre måter at alkoholen sliter ut kroppen din? Og kan jeg spørre hvorfor du ikke vil slutte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Merker du andre måter at alkoholen sliter ut kroppen din? Og kan jeg spørre hvorfor du ikke vil slutte? 

Ikke annet enn at de periodene jeg har drukket tett ( Typ noen dager på rad) så er jeg oppblåst og huden i ansiktet og på leppene blir veldig tørr. Ellers er det jo det at jeg blir ekstra sliten av det.

Jeg vil ikke slutte fordi jeg er aller lykkeligst som full. Om jeg slutter å drikke så blir jeg ikke mer funksjonell og kan få et normalt liv ( det prøvde jeg nemlig på i årevis før jeg begynte å drikke ), så jeg har det bedre med å drikke meg til en tidlig grav enn å leve til jeg blir 80 i edruskap.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke annet enn at de periodene jeg har drukket tett ( Typ noen dager på rad) så er jeg oppblåst og huden i ansiktet og på leppene blir veldig tørr. Ellers er det jo det at jeg blir ekstra sliten av det.

Jeg vil ikke slutte fordi jeg er aller lykkeligst som full. Om jeg slutter å drikke så blir jeg ikke mer funksjonell og kan få et normalt liv ( det prøvde jeg nemlig på i årevis før jeg begynte å drikke ), så jeg har det bedre med å drikke meg til en tidlig grav enn å leve til jeg blir 80 i edruskap.

Det der er veldig skummelt. Jeg har holdt meg unna nå to uker selv pga alvorlig ankel brudd. Det er skumle greier. Alene hjemme også, mannen med kompis. Ingen strøm på telefon. Måtte operere. Komplisert brudd og operasjon. Anbefaler deg å søke hjelp. Du har fortsatt masse igjen av livet. 

Anonymkode: 47eae...b47

AnonymBruker
Skrevet

Uff det var trist å lese. Men, du vil jo føle deg bedre edru? Håper du en dag finner Motivasjon 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er veldig skummelt. Jeg har holdt meg unna nå to uker selv pga alvorlig ankel brudd. Det er skumle greier. Alene hjemme også, mannen med kompis. Ingen strøm på telefon. Måtte operere. Komplisert brudd og operasjon. Anbefaler deg å søke hjelp. Du har fortsatt masse igjen av livet. 

Skadet du deg pga alkoholen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får ikke mer hjelp da det ikke er mer å gjøre for meg.

Uff det var trist å lese. Men, du vil jo føle deg bedre edru? Håper du en dag finner Motivasjon 🙂

Føler meg ikke bedre edru dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skadet du deg pga alkoholen? 

Ja, det også. Trodde ikke jeg var så full, men tydelig. Hadde promille på 2,2 i følge de på sykehuset da jeg kom inn. Husker ikke heller hvordan dette skjedde. Helt mørkt. Våknet opp på kjøllengulvet. Straffa er at jeg ikke klarer å fungere optimalt på lenge, og spørsmålet er om jeg noengsng vil bli hundre prosent bra igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke mer hjelp da det ikke er mer å gjøre for meg.

Føler meg ikke bedre edru dessverre.

Det er alltid noe å gjøre for deg. Du må faktisk ta tak, skrike ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noe å gjøre for deg. Du må faktisk ta tak, skrike ut.

Ja jøss, for det har jeg ikke gjort i de 20 årene jeg har vært i psykiatrien allerede nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det også. Trodde ikke jeg var så full, men tydelig. Hadde promille på 2,2 i følge de på sykehuset da jeg kom inn. Husker ikke heller hvordan dette skjedde. Helt mørkt. Våknet opp på kjøllengulvet. Straffa er at jeg ikke klarer å fungere optimalt på lenge, og spørsmålet er om jeg noengsng vil bli hundre prosent bra igjen. 

Uff så skummelt. Har selv skadet beinet mitt skikkelig pga jeg var altfor full.

Hvordan syns du det går uten alkohol nå?  Har du opplevd andre negative ting på kroppen pga alkohol? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jøss, for det har jeg ikke gjort i de 20 årene jeg har vært i psykiatrien allerede nei.

Så vondt å høre😕😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff så skummelt. Har selv skadet beinet mitt skikkelig pga jeg var altfor full.

Hvordan syns du det går uten alkohol nå?  Har du opplevd andre negative ting på kroppen pga alkohol? 

Ja, man må være forsiktig. Vel, har brukket en del opp igjennom. Trodde jeg hadde kontroll på alkohol forbruken frem til jeg brakk ankelen, og ankelen er det verste jeg brakk. Jeg ba om hjelp da jeg lå inne og fikk tinamin i skinka for alle abstinenser og masse smertelindring for ankel og alkohol. Hjalp veldig. Sliter med søvn enda, men det kommer seg etterhvert. Huden er bedre, livsgnist er bedre. Angsten er bedre. Depresjonene er bedre. Har selv traumer og utsatt for mye grovt i barndom og opp i gjennom. Og masse tap og sorg de siste to årene. Begynte å drikke enda mer. Eneste positive er at jeg måtte mannen i mitt liv k fylla på danske båten. Gift idag. Han hjalp meg masse generelt og drikker ikke mye selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Så vondt å høre😕😕

Man kan ikke Gi opp. Grunnen til du gir opp er pga alkoholen har overtatt en del av følelsene dine. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Grunnen til du har gitt opp nå er pga alkoholen har tatt overhånd og blitt din eneste glede. Det er regelrett trist og vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man må være forsiktig. Vel, har brukket en del opp igjennom. Trodde jeg hadde kontroll på alkohol forbruken frem til jeg brakk ankelen, og ankelen er det verste jeg brakk. Jeg ba om hjelp da jeg lå inne og fikk tinamin i skinka for alle abstinenser og masse smertelindring for ankel og alkohol. Hjalp veldig. Sliter med søvn enda, men det kommer seg etterhvert. Huden er bedre, livsgnist er bedre. Angsten er bedre. Depresjonene er bedre. Har selv traumer og utsatt for mye grovt i barndom og opp i gjennom. Og masse tap og sorg de siste to årene. Begynte å drikke enda mer. Eneste positive er at jeg måtte mannen i mitt liv k fylla på danske båten. Gift idag. Han hjalp meg masse generelt og drikker ikke mye selv. 

Idag er min første dag uten alkohol og jeg tenker nok at det kommer til å bli tungt.  Har prøvd å slutte tidligere og holdt meg 2 månderstid. Det var fantastisk, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg startet igjen  Jeg er veldig redd for å ha påført meg del skader innvendig som ikke syns. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Idag er min første dag uten alkohol og jeg tenker nok at det kommer til å bli tungt.  Har prøvd å slutte tidligere og holdt meg 2 månderstid. Det var fantastisk, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg startet igjen  Jeg er veldig redd for å ha påført meg del skader innvendig som ikke syns. 

Flink du som har din første dag uten, og klar mer enn to måneder om gangen. Ta tiden til hjelp. Ha noen gode resurser rundt deg som kan støtte deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

8 halvlitere og ei flaske med vin?! Fy søren! Dette må du virkelig slutte med snarest! Dersom du har et så stort problem må du være hungover hver eneste dag? Hvordan løser du det problemet? Lapper du på hver morgen? 

Du vet at du kan få innvilget plass på avrusning og bli satt på medisiner, ikkesant? Det må jo være bedre enn det livet du nå lever? Ikke forstår jeg heller hvordan man som ufør har penger til et sånt regime? Går det ikke kraftig utover økonomien din? 

Anonymkode: a57a7...91c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vil du dele din historie? Hvorfor drikker du, drikker du mye, har du sluttet å drikke, og har du merket på kroppen at alkoholen har ødelagt deg? 

Jeg er selv alkoholiker, drukket i ca 7år. Nå er ønsket mitt å slutte, deg vet jeg kommer til å bli vanskelig, men jeg har en sterk vilje. 

Jeg begynte å drikke for å glemme alt. Jeg ville glemme alle traumer og dårlige minner rundt et medfødt syndrom og tilhørende dårlig behandling, sosiale utfordringer og kjedsomhet. Jeg begynte å drikke da jeg var gammel nok, men det tok av da jeg flyttet hjemmefra for å studere. Jeg ble bedre til jeg skulle flytte hjemmefra for å studere, men sosiale utfordringer på universitetet og hybeltilværelsen gjorde det lett å ty til flasken igjen. Jeg drakk over en liter sprit i døgnet, i håp om å kunne dø fra alle mine problemer. Jeg drikker fortsatt etter snart syv år, men konsumet er en brøkdel av hva det var. Jeg flyttet hjem av økonomiske årsaker under pandemien, så jeg har ikke muligheten til å drikke meg sønder og sammen som før. Tiden på universitetet bød ikke på samme grepet familien har om meg.

Alkoholen har gitt meg senvirkninger som ufrivillige, behagelige rykninger, ødelagt(e) tannkjøtt og tenner og hukommelsestap. Det er visst mulige senvirkninger av alkoholmisbruk på grunn av tiaminmangel. Det føles noe rart, fordi andre jeg har kommet over med slik mangelsykdom har vært alkoholmisbrukere tre-fire ganger så lenge som meg. Jeg er spesielt redd for hukommelsestapet og demenslignende symptomer som kan påfalle, fordi jeg er redd for at varig eller permanent arbeidsledighet vil forsterke alkoholforbruket når jeg flytter for meg selv.

Jeg er redd for leverskader på min allerede utsatte lever (10% med mitt syndrom får leversvikt som ung). Jeg er redd tennene mine faller ut. Det er ubehagelig med rykningene. Jeg vil ikke utvikle tidlig demens. Jeg vil ikke utvikle vrangforestillinger, hallusinasjoner eller alkoholrelaterte fobier. Fysisk er det ingen fordeler med alkoholen, men jeg vet ikke hvordan fylle tomrommet. Når jeg er ruset kan jeg glemme utfordringer for en stund, leve i "nuet", glede meg over ting jeg ikke finner glede i i edru tilstand, kanskje dø uten å kjenne på sorg først. Med alkoholen går dagene uten at jeg får tid til å tenke. Men, tross grunnene til å drikke der og da er det ingenting positivt med alkoholen på lengre sikt. Rent fysisk tror jeg at jeg klarer å slutte. Jeg har gått noen måneder uten alkohol før, utrolig nok uten abstinenser. Men psykisk trenger jeg en avlastning fra all elendigheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

8 halvlitere og ei flaske med vin?! Fy søren! Dette må du virkelig slutte med snarest! Dersom du har et så stort problem må du være hungover hver eneste dag? Hvordan løser du det problemet? Lapper du på hver morgen? 

Du vet at du kan få innvilget plass på avrusning og bli satt på medisiner, ikkesant? Det må jo være bedre enn det livet du nå lever? Ikke forstår jeg heller hvordan man som ufør har penger til et sånt regime? Går det ikke kraftig utover økonomien din? 

Anonymkode: a57a7...91c

Kan tjene litt ekstra på diverse typer prostitusjon, som salg av bilder osv. Kan også dra på byen og ligge med noen i bytte mot fylla. Da får jeg i tillegg dekket behovet for nærkontakt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...