AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Får en ny sportback 50, advanced sport i morgen ☺️ noen som har noen erfaringer med denne bilen? Jeg har fra før hatt både jaguar I-pace og tesla S. Store forskjeller? jada, har lest meg opp, men lurer litt på om noen har personlige erfaringer? Anonymkode: a4de5...742
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har en Tesla X. Foreldrene mine en etron som du får. Hvordan den er i det daglige vet jeg ikke, men de virker fornøyd. Så en bil er vel en bil sånn sett. Det de irriterer seg over at det ikke hjelper på ladekøen å ha en fin Audi. Det er like kjipt å vente bak 4 leafer på utfartsdager. Ladenettverket til Tesla er det vanskelig å slå sånn sett. Et av argumentene for Audi og ikke en model X var at det var viktigere med servicen til Møller enn å få tilgang til ladenettverket. De ble litt overrasket da de så at tesla hadde sendt en mekaniker hjem til meg for å fikse en liten garantisak + oppgradere laderen. Om jeg måtte ha byttet fra tesla til noe må det bli etron sportsback. Bare fordi den ser utrolig fin ut. Anonymkode: 59a34...4f0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en Tesla X. Foreldrene mine en etron som du får. Hvordan den er i det daglige vet jeg ikke, men de virker fornøyd. Så en bil er vel en bil sånn sett. Det de irriterer seg over at det ikke hjelper på ladekøen å ha en fin Audi. Det er like kjipt å vente bak 4 leafer på utfartsdager. Ladenettverket til Tesla er det vanskelig å slå sånn sett. Et av argumentene for Audi og ikke en model X var at det var viktigere med servicen til Møller enn å få tilgang til ladenettverket. De ble litt overrasket da de så at tesla hadde sendt en mekaniker hjem til meg for å fikse en liten garantisak + oppgradere laderen. Om jeg måtte ha byttet fra tesla til noe må det bli etron sportsback. Bare fordi den ser utrolig fin ut. Anonymkode: 59a34...4f0 Ja, ladenettverket til tesla’en er det jo ingen som slår - enda. Men e-tron støtter jo hurtiglading og etter erfaring med Jaguaren, så var ikke ladekø et stort problem. Jeg kjører i snitt en tur på 55 mil tur/retur en gang i måneden, og opplevde kun én gang å stå i kø ca 15 min, på nesten et år. Og dette er en populær strekning. Sørlandet - Oslo. men jeg er spent på e-tronen, og håper jeg blir fornøyd Anonymkode: a4de5...742
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Har e-tron, ikke sportsback. Er superfornøyd med bilen. Aldri noen problemer. Lader alltid hjemme, for drar ikke så langt nå (corona) at vi må lade på veien. Lader lynraskt hjemme da. Syns e-tron er mye finere å se på enn Tesla, da alle de er helt like hverandre. Vi har typhoon grey, sorte felger, oransje bremsekaliptere, og hellakkert bil. En drøm å kjøre. Anonymkode: 3e560...6ee
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Skjønner ikke hvorfor Audi ødelegger sitt omdømme med å lage elbiler, det gjelder alle andre også, både bmw, Mercedes og Porsche..
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (35 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor Audi ødelegger sitt omdømme med å lage elbiler, det gjelder alle andre også, både bmw, Mercedes og Porsche.. spurte ikke om meningene angående elbil kontra fossilbil. Så hva du synes er meg revnende likegyldig 😂 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har e-tron, ikke sportsback. Er superfornøyd med bilen. Aldri noen problemer. Lader alltid hjemme, for drar ikke så langt nå (corona) at vi må lade på veien. Lader lynraskt hjemme da. Syns e-tron er mye finere å se på enn Tesla, da alle de er helt like hverandre. Vi har typhoon grey, sorte felger, oransje bremsekaliptere, og hellakkert bil. En drøm å kjøre. Anonymkode: 3e560...6ee Dere har samme farge og felger som jeg har. Godt å høre at dere er fornøyd 😀 Anonymkode: a4de5...742 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, ladenettverket til tesla’en er det jo ingen som slår - enda. Men e-tron støtter jo hurtiglading og etter erfaring med Jaguaren, så var ikke ladekø et stort problem. Jeg kjører i snitt en tur på 55 mil tur/retur en gang i måneden, og opplevde kun én gang å stå i kø ca 15 min, på nesten et år. Og dette er en populær strekning. Sørlandet - Oslo. men jeg er spent på e-tronen, og håper jeg blir fornøyd Anonymkode: a4de5...742 Om det er kjøremønsteret ditt er det jo null stress. Mange mener jo at elbiler ikke passer siden bilene ikke har samme rekkevidde som fossil. Men hvor ofte kjører man 30+ mil i et strekk uten pause? Litt misunnelig på ionity og ladehastigheten der, så det tror jeg blir bra. Før måtte man velge den beste / finest elbilen. Nå velger man den beste / fineste bilen. Og det er som regel El. Anonymkode: 59a34...4f0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (2 timer siden): Skjønner ikke hvorfor Audi ødelegger sitt omdømme med å lage elbiler, det gjelder alle andre også, både bmw, Mercedes og Porsche.. Pussig at designere, ingeniører og fagfolk mener el er veien å gå. Skulle nesten tro de vet mer om bil enn deg Nevn en fordel i det daglige fossil har over elektrisk. Anonymkode: 59a34...4f0 1
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pussig at designere, ingeniører og fagfolk mener el er veien å gå. Skulle nesten tro de vet mer om bil enn deg Nevn en fordel i det daglige fossil har over elektrisk. Anonymkode: 59a34...4f0 Kan kjøre hvor faen de vil og hvor langt de vil, må det fylles diesel er det ferdig på 3 minutter 👍 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (42 minutter siden): Kan kjøre hvor faen de vil og hvor langt de vil, må det fylles diesel er det ferdig på 3 minutter 👍 Hvor ofte kjører man 30+ mil i et strekk? Hvor mange med fossilbil våkner hver dag med 40 mil rekkevidde på tanken? Jeg kan kjøre hvor jeg vil og så langt jeg vil med elbilen og. Om du tror man ikke kan det bør du lese deg opp Anonymkode: 59a34...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (45 minutter siden): Kan kjøre hvor faen de vil og hvor langt de vil, må det fylles diesel er det ferdig på 3 minutter 👍 Skrev forresten "i det daglige". Anonymkode: 59a34...4f0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #12 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om det er kjøremønsteret ditt er det jo null stress. Mange mener jo at elbiler ikke passer siden bilene ikke har samme rekkevidde som fossil. Men hvor ofte kjører man 30+ mil i et strekk uten pause? Litt misunnelig på ionity og ladehastigheten der, så det tror jeg blir bra. Før måtte man velge den beste / finest elbilen. Nå velger man den beste / fineste bilen. Og det er som regel El. Anonymkode: 59a34...4f0 E-tron er den første elbilen som støtter hurtigladerene til ionity 👍🏻 Anonymkode: a4de5...742
Vigilante8 Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Dustebil. Svær, men upraktisk og veldig kort rekkevidde. Skulle kjøpt ordinær 55.
Vigilante8 Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 15.00): Hvor ofte kjører man 30+ mil i et strekk? Hvor mange med fossilbil våkner hver dag med 40 mil rekkevidde på tanken? Jeg kan kjøre hvor jeg vil og så langt jeg vil med elbilen og. Om du tror man ikke kan det bør du lese deg opp Anonymkode: 59a34...4f0 Tja, dieselbilen min har 1100 km rekkevidde på full tank.
Vigilante8 Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 14.14): Pussig at designere, ingeniører og fagfolk mener el er veien å gå. Skulle nesten tro de vet mer om bil enn deg Nevn en fordel i det daglige fossil har over elektrisk. Anonymkode: 59a34...4f0 Deilig lyd❤️
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Vigilante8 skrev (14 minutter siden): Tja, dieselbilen min har 1100 km rekkevidde på full tank. Blir du ikke sliten av å kjøre 110 mil i et strekk? Hva tenker barna dine om å kjøre så langt sammenhengende? Vigilante8 skrev (14 minutter siden): Deilig lyd❤️ Det er ingen fordel mer enn fargen på lakken. Men du gjorde poenget mitt veldig tydelig, så takk. Elbiler her bare vært på markedet noen få år og den eneste opplevde forskjellen er lyden. Nå er også nye dieselbiler svært stillegående, så regner med du ikke vil ha en slik heller? 😂 Anonymkode: 59a34...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå