AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Min fastlege er nå gått av med pensjon,og den fastlegen jeg nå får er en nyutdannet lege veldig ung 26-27 år. Jeg føler at jeg heller ville hatt en fastlege med litt erfaring,eller hva mener dere ? Anonymkode: 2e0eb...abd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Jeg liker at de er 50 +. Dårlig erfaring med yngre leger. Anonymkode: 383b5...416 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker at de er 50 +. Dårlig erfaring med yngre leger. Anonymkode: 383b5...416 Jeg ville gjerne hatt en ung fastlege. Eldre leger er vonde å vende, for å si det sånn... Anonymkode: 0b87f...cea 5
candykiss Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Foretrekker eldre fremfor helt nyutdannede, det gjelder egentlig ikke bare leger, men generelt annet også fks psykologer, sjefer, advokater mm. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Unge leger har ikke så mye erfaring, men er veldig oppdaterte. Mange av dem er også klare over at de er uerfarne og er flinke til å sjekke opp og konferere. Jeg ville sett det an. Anonymkode: e3401...a17 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Mange flinke, unge leger. Møt vedkommende først i alle fall. Velger du en ung lege får jo den legen mulighet til å bli kjent med deg, og følge deg hele livet kanskje? En eldre vil du måtte finne en ny erstatning for på et tidspunkt. Anonymkode: d4e37...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg liker at de er 50 +. Dårlig erfaring med yngre leger. Anonymkode: 383b5...416 HELT ENIG Anonymkode: e74d2...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har hatt min lege i 10 år nå, han var nyutdanna når jeg valgte ham ved flytting. Bare gode erfaringer! Har også en eldre mann i slekta, som fikk ny ung lege (bytta pga han var misfornøyd). Han var skeptisk! 😂 Men nå slutter han ikke å snakke om hvor fornøyd han er, og at unge leger ofte kan være bedre. At de er bedre litt å lytte, nettopp fordi de vet de mangler erfaring. Fått bedre og raskere hjelp/henvisninger der. Så jeg ville gitt han en sjanse, og heller bytte om du ikke ønsker å bli. Personlig kjemi har også litt å si.. Hva har du å tape på å treffe fyren? Kanskje er det den beste legen du kunne fått? 🤷♀️ Anonymkode: 7b436...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 Eldre fastleger er å foretrekke, nemlig pga visdom og erfaring. Jeg vil tro de rett og slett har vært borti mer.. Anonymkode: 90b9c...312 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg liker at de er 50 +. Dårlig erfaring med yngre leger. Anonymkode: 383b5...416 Enig Anonymkode: f6035...944 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eldre fastleger er å foretrekke, nemlig pga visdom og erfaring. Jeg vil tro de rett og slett har vært borti mer.. Anonymkode: 90b9c...312 Jo men desto mer rigid opptatt av å vite best og tar fortere avgjørelser uten å sjekke det ut først. Og stort ego. Sier en annen lege/spesialist noe så er det mer om å gjøre å stå på sitt enn å faktisk se om den andre har rett. Anonymkode: 9baaf...af9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #12 Skrevet 2. mars 2021 Jeg fikk en nyutdannet og nygift lege. Hun var selvfølgelig smelt på tjukka i løpet av et par måneder. Så er det et års permisjon, og så skal det vel fødes et par-tre unger til og ut i et års spesialisering de neste åra. Helt håpløst. Tipper hun også finner ut i løpet av noen år at fastlegestilling kombinert med en haug unger er en for heftig kombinasjon. Anonymkode: 9ae4d...f33 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #13 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk en nyutdannet og nygift lege. Hun var selvfølgelig smelt på tjukka i løpet av et par måneder. Så er det et års permisjon, og så skal det vel fødes et par-tre unger til og ut i et års spesialisering de neste åra. Helt håpløst. Tipper hun også finner ut i løpet av noen år at fastlegestilling kombinert med en haug unger er en for heftig kombinasjon. Anonymkode: 9ae4d...f33 Tror du noen gidder et så langt studie om de ikke har tenkt over saken først? All den innsatsen forgjeves.. nei, det tror jeg ikke. Anonymkode: 9baaf...af9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #14 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du noen gidder et så langt studie om de ikke har tenkt over saken først? All den innsatsen forgjeves.. nei, det tror jeg ikke. Anonymkode: 9baaf...af9 Hva har det med saken å gjøre? Poenget er at å ha en nyutdannet lege som skal poppe ut kids, er en dårlig deal for noen som trenger jevnlig oppfølging. Og nei, det er ikke bare å bytte. Jeg ble tvangsflyttet over på hennes liste, og det er stor fastlegemangel her jeg bor. Anonymkode: 9ae4d...f33 1
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #15 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har ei ung kvinnelig fastlege, kunne aldri hatt en mann til fastlege og heller ikke ei gammal gretten kjerring
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #16 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har alltid valgt leger på 45 pluss. Har komplekst sykdomsbildet og en ung nyutdannet hadde føltes utrygt Anonymkode: c032d...97b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #17 Skrevet 2. mars 2021 Jeg synes ikke alder trenger å være avgjørende, ofte er de unge mer vitebegjærlige og grundige, samtidig som de eldre er mer erfarne og trygge i egen arbeidsutførelse. Men jeg har en preferanse for å ha kvinnelig fastlege, og en erfaring med at kvinnelige fastleger som er under 40 stadig forsvinner ut fødselspermisjon og det kommer inn vikarer. Derfor velger jeg helst fastlege på 40-45+. Anonymkode: cb1b9...491 2
Chiubi Skrevet 2. mars 2021 #18 Skrevet 2. mars 2021 Jeg foretrekker en lege som er relativt ung, men ikke nyutdannet. Eldre leger er ikke nødvendigvis oppdatert på ny kunnskap.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #19 Skrevet 2. mars 2021 Gamle gubber er ofte veldig «satt» i sin virkelighetsoppfatning, og i sine syn fra de studerte. Anonymkode: 4e4f1...b9f 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #20 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min fastlege er nå gått av med pensjon,og den fastlegen jeg nå får er en nyutdannet lege veldig ung 26-27 år. Jeg føler at jeg heller ville hatt en fastlege med litt erfaring,eller hva mener dere ? Anonymkode: 2e0eb...abd Jeg som kvinne hadde en ung mann som lege under mitt svangerskap. Det er den dårligste oppfølgingen jeg har hatt. Anonymkode: d3546...ef2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå