Gå til innhold

Ung eller litt eldre fastlege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege er nå gått av med pensjon,og den fastlegen jeg nå får er en nyutdannet lege veldig ung 26-27 år.

Jeg føler at jeg heller ville hatt en fastlege med litt erfaring,eller hva mener dere ?

Anonymkode: 2e0eb...abd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at de er 50 +. Dårlig erfaring med yngre leger. 

Anonymkode: 383b5...416

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville gjerne hatt en ung fastlege. Eldre leger er vonde å vende, for å si det sånn... 

Anonymkode: 0b87f...cea

• Liker 5
Skrevet

Foretrekker eldre fremfor helt nyutdannede, det gjelder egentlig ikke bare leger, men generelt annet også fks psykologer, sjefer, advokater mm.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Unge leger har ikke så mye erfaring, men er veldig oppdaterte. Mange av dem er også klare over at de er uerfarne og er flinke til å sjekke opp og konferere. Jeg ville sett det an. 

Anonymkode: e3401...a17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mange flinke, unge leger. Møt vedkommende først i alle fall. Velger du en ung lege får jo den legen mulighet til å bli kjent med deg, og følge deg hele livet kanskje? En eldre vil du måtte finne en ny erstatning for på et tidspunkt. 

Anonymkode: d4e37...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

HELT ENIG

Anonymkode: e74d2...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt min lege i 10 år nå, han var nyutdanna når jeg valgte ham ved flytting. Bare gode erfaringer! 

Har også en eldre mann i slekta, som fikk ny ung lege (bytta pga han var misfornøyd). Han var skeptisk! 😂 Men nå slutter han ikke å snakke om hvor fornøyd han er, og at unge leger ofte kan være bedre. At de er bedre litt å lytte, nettopp fordi de vet de mangler erfaring. Fått bedre og raskere hjelp/henvisninger der.

Så jeg ville gitt han en sjanse, og heller bytte om du ikke ønsker å bli. Personlig kjemi har også litt å si.. Hva har du å tape på å treffe fyren? Kanskje er det den beste legen du kunne fått? 🤷‍♀️

Anonymkode: 7b436...e2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eldre fastleger er å foretrekke, nemlig pga visdom og erfaring. Jeg vil tro de rett og slett har vært borti mer.. 

Anonymkode: 90b9c...312

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig 

Anonymkode: f6035...944

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eldre fastleger er å foretrekke, nemlig pga visdom og erfaring. Jeg vil tro de rett og slett har vært borti mer.. 

Anonymkode: 90b9c...312

Jo men desto mer rigid opptatt av å vite best og tar fortere avgjørelser uten å sjekke det ut først. Og stort ego. Sier en annen lege/spesialist noe så er det mer om å gjøre å stå på sitt enn å faktisk se om den andre har rett. 

Anonymkode: 9baaf...af9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en nyutdannet og nygift lege. Hun var selvfølgelig smelt på tjukka i løpet av et par måneder. Så er det et års permisjon, og så skal det vel fødes et par-tre unger til og ut i et års spesialisering de neste åra. Helt håpløst. Tipper hun også finner ut i løpet av noen år at fastlegestilling kombinert med en haug unger er en for heftig kombinasjon. 

Anonymkode: 9ae4d...f33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk en nyutdannet og nygift lege. Hun var selvfølgelig smelt på tjukka i løpet av et par måneder. Så er det et års permisjon, og så skal det vel fødes et par-tre unger til og ut i et års spesialisering de neste åra. Helt håpløst. Tipper hun også finner ut i løpet av noen år at fastlegestilling kombinert med en haug unger er en for heftig kombinasjon. 

Tror du noen gidder et så langt studie om de ikke har tenkt over saken først?  All den innsatsen forgjeves..  nei, det tror jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du noen gidder et så langt studie om de ikke har tenkt over saken først?  All den innsatsen forgjeves..  nei, det tror jeg ikke. 

Hva har det med saken å gjøre? Poenget er at å ha en nyutdannet lege som skal poppe ut kids, er en dårlig deal for noen som trenger jevnlig oppfølging. Og nei, det er ikke bare å bytte. Jeg ble tvangsflyttet over på hennes liste, og det er stor fastlegemangel her jeg bor. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei ung kvinnelig fastlege, kunne aldri hatt en mann til fastlege og heller ikke ei gammal gretten kjerring 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid valgt leger på 45 pluss. Har komplekst sykdomsbildet og en ung nyutdannet hadde føltes utrygt 

Anonymkode: c032d...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke alder trenger å være avgjørende, ofte er de unge mer vitebegjærlige og grundige, samtidig som de eldre er mer erfarne og trygge i egen arbeidsutførelse.

Men jeg har en preferanse for å ha kvinnelig fastlege, og en erfaring med at kvinnelige fastleger som er under 40 stadig forsvinner ut fødselspermisjon og det kommer inn vikarer. Derfor velger jeg helst fastlege på 40-45+.

Anonymkode: cb1b9...491

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker en lege som er relativt ung, men ikke nyutdannet. Eldre leger er ikke nødvendigvis oppdatert på ny kunnskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Gamle gubber er ofte veldig «satt» i sin virkelighetsoppfatning, og i sine syn fra de studerte. 

Anonymkode: 4e4f1...b9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min fastlege er nå gått av med pensjon,og den fastlegen jeg nå får er en nyutdannet lege veldig ung 26-27 år.

Jeg føler at jeg heller ville hatt en fastlege med litt erfaring,eller hva mener dere ?

Anonymkode: 2e0eb...abd

Jeg som kvinne hadde en ung mann som lege under mitt svangerskap. Det er den dårligste oppfølgingen jeg har hatt. 

Anonymkode: d3546...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...