AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Kan ein sende kommentarer til legen ang. eige journalnotat? Ser når eg les frå timen min hjå spesialist at det mangler ting eg har sagt, og feil notert på nokon av spørsmålene hennar. Følte eg las noko frå ein time som delvis ikkje er min... 🙄 Anonymkode: c62f0...f97
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Mener det skal gå an ja. Anonymkode: 62736...10f
Live88 Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Når jeg klaget endte jeg opp med å få et tillegg til epikrisen min med rettelser (men det var like full av feil som den første epikrisen da🙄). Hvis dette var på et sykehus finner du info på hjemmesiden til sykehuset. Hvis det var privat må du vel sende et brev, men da bør du nok vise til loven. Jeg viste til pasientrettighetsloven, §5-2, og helsepersonelloven, §39 og §42 til 44, samt arkivloven, jeg skrev klage på epikrisen hos en nevrolog på sykehuset. Men du må dobbeltsjekke at de passer før du bruker dem😊 Kanskje du finner noe her https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/helsepersonelloven-med-kommentarer/dokumentasjonsplikt/-42.retting-av-journal
Gjest Smeltemann Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Kan man finne epikrisen sin på min helse?
Live88 Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Kan man finne epikrisen sin på min helse? Ja, du finner epikriser på helsenorge.no, iallfall om det er snakk om helse vest og helse nord, tror også helse sør-øst er kommet med nå.
Gjest Smeltemann Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Live88 skrev (7 minutter siden): Ja, du finner epikriser på helsenorge.no, iallfall om det er snakk om helse vest og helse nord, tror også helse sør-øst er kommet med nå. Da må je sjekke.
Gjest Airman Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan ein sende kommentarer til legen ang. eige journalnotat? Ser når eg les frå timen min hjå spesialist at det mangler ting eg har sagt, og feil notert på nokon av spørsmålene hennar. Følte eg las noko frå ein time som delvis ikkje er min... 🙄 Anonymkode: c62f0...f97 Helseklage.no om det hjelper er noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå