AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er en av disse menneskene som elsker å starte dagen med kaffi og nyheter. Hvis jeg har anledning går det gjerne en times tid, kanskje litt mer før jeg spiser. Men der er skår i denne hverdagsgleden. Men jeg blir noen ganger så utrolig dårlig. Det skjer ikke hver dag og det skjer ikke mens jeg drikker kaffi, men som regel i løpet av den neste halvtimen. (Drikker ett stort krus) Jeg får "klem i brystet", ubehag i magen, syns og hørselsforstyrrelser samt prikking i bein, hender og ansikt. Jeg føler meg intenst uvel og kan bli svært blek. Det pleier hjelpe med mat og drikke, men tar litt tid. Jeg kommer meg som regel sakte til hektene i løpet av én halvtime-time etter mat og drikke. Jeg får ofte diaré og kan føle meg kvalm etter et slikt "anfall" og ha litt prikking f.eks i beina i timene etterpå. Er dette angst eller noe annet? (Jeg blir veldig redd når dette skjer) Anonymkode: de90e...733
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Har du prøvd å droppe kaffe og nyheter? Noen tåler koffein dårlig, andre blir urolige av å få servert all verdens elendighet til frokost. Anonymkode: c0fce...c4f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 For meg høres det ut som et påbegynnende panikkanfall. Stresser du mye ila dagen? Anonymkode: 2d338...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Prøvd å spise frokost først, slik at du ikke drikker kaffe på tom mage? Anonymkode: 10b51...a41 2
Mezzosoprena Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er en av disse menneskene som elsker å starte dagen med kaffi og nyheter. Hvis jeg har anledning går det gjerne en times tid, kanskje litt mer før jeg spiser. Men der er skår i denne hverdagsgleden. Men jeg blir noen ganger så utrolig dårlig. Det skjer ikke hver dag og det skjer ikke mens jeg drikker kaffi, men som regel i løpet av den neste halvtimen. (Drikker ett stort krus) Jeg får "klem i brystet", ubehag i magen, syns og hørselsforstyrrelser samt prikking i bein, hender og ansikt. Jeg føler meg intenst uvel og kan bli svært blek. Det pleier hjelpe med mat og drikke, men tar litt tid. Jeg kommer meg som regel sakte til hektene i løpet av én halvtime-time etter mat og drikke. Jeg får ofte diaré og kan føle meg kvalm etter et slikt "anfall" og ha litt prikking f.eks i beina i timene etterpå. Er dette angst eller noe annet? (Jeg blir veldig redd når dette skjer) Anonymkode: de90e...733 Blodtrykksfall, garantert... Legg deg på rygge med beina høyt, så tar det ikke så lang tid før du føler deg bedre igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Kaffe skal ikke inntas på tom mage sier ekspertene. Det trigger angst og gir enda surere miljø i magen Coffee can have a number of health benefits when consumed in moderation, but experts say there’s one golden rule you should always obey: never drink coffee on an empty stomach. It doesn’t matter whether you enjoy your coffee hot or iced, light roast or dark, caffeinated or decaf, the effect is the same. Drinking coffee without consuming any food can have some negative health consequences. Digestive problems Our stomachs contain hydrochloric acid which helps to efficiently digest food. Drinking coffee on an empty stomach increases acidity, and without food to act as a buffer, this can quickly result in digestive problems. Consistently having too much acid in your stomach can cause damage to the digestive tract and lead to other issues including heartburn, ulcers and irritable bowel syndrome. Hormone fluctuations Drinking coffee on an empty stomach decreases the brain’s ability to produce serotonin, the neurotransmitter responsible for feelings of happiness, calmness and well-being. In some individuals, this may contribute to anxiety and depression. Coffee is also known to boost levels of cortisol (the body’s stress hormone), epinephrine and norepinephrine which can leave you feeling jittery and nervous. Nutritional deficiencies There’s a good reason why morning coffee usually leads to morning bathroom breaks. A study conducted at Yokohama City University School of Medicine in Japan found that coffee promotes “gastric emptying,” meaning it moves food out of the digestive system faster than it would on its own. This ultimately means that food spends less time in the intestines where vitamins and minerals are absorbed (Source: The Good Men Project). Dehydration Some experts believe that drinking coffee on an empty stomach increases the amount of fluids released by your body, which can lead to dehydration. This problem compounds if you continue to quench your thirst with additional cups of coffee throughout the day. Loss of appetite Coffee can stave off those afternoon hunger pains to help you avoid senseless snacking after lunch, but you don’t want to use this tactic first thing in the morning. Many individuals choose a morning cup of coffee over a nutritious breakfast, and by lunchtime they feel like they’re running on fumes. While coffee does have some health benefits, it has virtually no nutritional value and should not take the place of a well-balanced meal (Source: David Wolfe). mage Anonymkode: 10b51...a41 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For meg høres det ut som et påbegynnende panikkanfall. Stresser du mye ila dagen? Anonymkode: 2d338...f9e Godt mulig. Men jeg har ikke høy puls når dette pågår. Ofte overraskende lav. ts Anonymkode: de90e...733
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt mulig. Men jeg har ikke høy puls når dette pågår. Ofte overraskende lav. ts Anonymkode: de90e...733 Lavt blodtrykk? Evt blodtrykksfall.. Høres også litt ut som noe blodsukkerrelatert... Anonymkode: 9b414...0e2 1
bluedot Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Jeg kan få lignende symptomer om jeg har lavt blodsukker og drikker kaffi på tom mage. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 Kaffe og cola / koffein kan trigge frem angst. Mange blir urolig i kroppen av kaffe, som kan ligne på angst. Prøv å dropp kaffen og se hva som skjer Anonymkode: eec4b...952 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Høres ut som blodtrykksfall. Tar gjerne litt tid før kroppen kommer til seg selv på morgenen. Jeg kan f.eks ikke dusje rett etter at jeg står opp, for da besvimer jeg i dusjen. Anonymkode: 8aadb...d91
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #12 Skrevet 2. mars 2021 Syns også det høres ut som fall i blodsukker, ikke blodtrykk. Tviler på at det har noe med kaffen å gjøre, men du bør sjekke blodsukker hos legen. Dersom det hjelper med mat så er det et klart tegn på en hypoglykemi. Anonymkode: d28ac...670 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #13 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns også det høres ut som fall i blodsukker, ikke blodtrykk. Tviler på at det har noe med kaffen å gjøre, men du bør sjekke blodsukker hos legen. Dersom det hjelper med mat så er det et klart tegn på en hypoglykemi. Anonymkode: d28ac...670 Ok, kan nevne jeg har dette i blant til legen min neste gang jeg er der. Det kan hjelpe litt med vann, men det virker på meg som det er noe i mat og ellers "tid for at maten får virke" som løser det. Det føles litt som jeg "forstår" at jeg må få i meg mat og drikke for å unngå å bli enda dårligere? Men vet ikke hva som ville skjedd om jeg ikke drakk/spiste noe heller.. Jeg har ellers registrert at jeg og mer utsatt for å få dette dersom jeg er litt dehydrert når jeg står opp om det har noe å si. Fikk det f.eks i dag. Hadde da sovet litt dårlig og drukket et par glass vin i går før jeg la meg. ts Anonymkode: de90e...733
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #14 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har det slik og det er som flg hos meg. Tarm og angst/stress går hånd i hånd. Dagens gjøremål kan gjøre meg angstfull og stresset så kroppen vil kvitte seg med avføring. Når avføringen kommer som diaré gir det en vond, litt sånn feber-influensa-omgangssyke følelse, i forkant. Kan gjerne fly på do 3-5 ganger hver morgen og det er uavhengig av kaffe og frokost. Anonymkode: 0fcfc...c42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå