AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Var hos legen i dag og jeg har en bmi på 37. Har gått ned og opp i vekt hele livet og er sliten rett og slett. Sliter voldsomt med matsug og godterisug. Jeg får ofte så lyst på så mye mat og godteri og sjokolade og ikke bare litt når jeg først er i gang. Jeg vet jo at dette ikke er bra for meg. Jeg sliter mye psykisk og fra oppveksten og er ufør pga psykiske lidelser. Jeg har det aller meste på magen min av fett og jeg hater det. Lite på rumpe og lårene. Men legen foreslo i dag om jeg ville prøve Ozempic som hjelper på å gå ned i vekt. Han sa han hadde flere pasienter som gikk på den og de gikk ned i vekt. Den demper matsuget og en blir fortere mett. Den koster rundt 1100 kr mnd, og jeg sliter med dårlig råd. Så legen sendte inn søknad om å få dekket det pga min høye Bmi på 37. Det er visst en sprøyte en skal ta en gang i uken. Er greit det men får angst om jeg treffer blodåre eller muskel, for det skulle den ikke settes inni. Hvordan kan jeg vite om jeg setter den i en blodåre eller muskel? Uff Sliter med angst og div så er ikke lett. Men å gått ned i vekt hadde vært fantastisk. Noen som har erfaringer med denne typen? Kvinne 41 Anonymkode: bf643...693
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Den virker nok der og då. Men du er jo tilbake til start når du slutter på den? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7c73b...be8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var hos legen i dag og jeg har en bmi på 37. Har gått ned og opp i vekt hele livet og er sliten rett og slett. Sliter voldsomt med matsug og godterisug. Jeg får ofte så lyst på så mye mat og godteri og sjokolade og ikke bare litt når jeg først er i gang. Jeg vet jo at dette ikke er bra for meg. Jeg sliter mye psykisk og fra oppveksten og er ufør pga psykiske lidelser. Jeg har det aller meste på magen min av fett og jeg hater det. Lite på rumpe og lårene. Men legen foreslo i dag om jeg ville prøve Ozempic som hjelper på å gå ned i vekt. Han sa han hadde flere pasienter som gikk på den og de gikk ned i vekt. Den demper matsuget og en blir fortere mett. Den koster rundt 1100 kr mnd, og jeg sliter med dårlig råd. Så legen sendte inn søknad om å få dekket det pga min høye Bmi på 37. Det er visst en sprøyte en skal ta en gang i uken. Er greit det men får angst om jeg treffer blodåre eller muskel, for det skulle den ikke settes inni. Hvordan kan jeg vite om jeg setter den i en blodåre eller muskel? Uff Sliter med angst og div så er ikke lett. Men å gått ned i vekt hadde vært fantastisk. Noen som har erfaringer med denne typen? Kvinne 41 Anonymkode: bf643...693 Jeg hadde gått ned 20 kg til i høst, men har en venn og han kom ofte til meg med snop, sjokolade og chips og fristet meg over ende. Og jeg var svak så ble til at jeg overspiste så mye snop og sjokolade i høst og til over jul. La på meg rundt 10 kg igjen. Og jeg blir så deppa for det. Sa til han at han ikke måtte gjøre det igjen fordi jeg er så svak for det. Så føler han var med på å ødelegge opplegget mitt for å ta av. Men har begynt igjen nå å spise lite og sunt igjen som jeg gjorde da jeg gikk ned 20 kg. Men må ned 20 kg til hvertfall pluss de 10 jeg har lagt på meg nå. TS Anonymkode: bf643...693
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den virker nok der og då. Men du er jo tilbake til start når du slutter på den? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7c73b...be8 Ja jeg må lage en plan for å holde meg til den matmengden og slik for å klare det. Jeg er klar over faren for å havne tilbake til overvekt ved å slutte. Det beste er jo å ha en sunn livsstil og følge det. Jeg må fortsette å holde meg til det videre vet jeg for å klare å holde vekten. TS Anonymkode: bf643...693
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå