AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Hei jeg lurer på om noen her har ungen sin i barnehagen kun 2-3 timer, ett par dager i uka? Eller hver dag for den saks skyld... Har hørt at det er dårlige holdninger mot å ha ungen kort tid i barnehagen de dagene den er der, at de nesten «truer» med å kontakte barnevernet om man ikke har barnet der på fulltid de dagene de er der kan man ha den praksisen med 2-3 timer? Vi har mulighet til dette, og vil ha en jevn påvenning, og jeg har ikke tru på at det er bra for en så liten unge å ha fulle dager, selv om det bare er 2 dager i uka. Vårt valg, vil bare høre erfaringer Anonymkode: f453b...df9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 2-3 timer noen dager i uken, høres fryktelig lite ut, og kan skape mer forvirring for en liten. Det er viktig at de kommer inn i rutiner og samspillet i barnehagen. Gå for kortere dager og ta fri innimellom (ikke for ofte)? Hør med barnehagen hva de tenker er ideelt. Og legg fra deg det barnslige snakket om at barnehager "truer" med barnevernet 🙄 Anonymkode: 82586...d6c 37
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 2-3 timer er virkelig ingenting. Du forstår ikke at en enkelt måltid med håndvask, finne frem matbokser, spise, rydde av... Tar mye lenger tid enn hjemme. Prosessen med å komme ut likeså. Og småbarn sover jo gjerne i barnehagen... Selv de minste har rutiner i barnehage med samlingsstund og faste ting de gjør. Anonymkode: 66f71...c36 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Hadde heller prøvd 9-14/15 Anonymkode: 82b8f...1fe 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Da vil barnet gå glipp av mye av det som skjer, å lære og forstå rutinene og ikke minst vanskelig å komme inn i gruppa/få venner. Anonymkode: 0d686...352 9
Maleficenta Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei jeg lurer på om noen her har ungen sin i barnehagen kun 2-3 timer, ett par dager i uka? Eller hver dag for den saks skyld... Har hørt at det er dårlige holdninger mot å ha ungen kort tid i barnehagen de dagene den er der, at de nesten «truer» med å kontakte barnevernet om man ikke har barnet der på fulltid de dagene de er der kan man ha den praksisen med 2-3 timer? Vi har mulighet til dette, og vil ha en jevn påvenning, og jeg har ikke tru på at det er bra for en så liten unge å ha fulle dager, selv om det bare er 2 dager i uka. Vårt valg, vil bare høre erfaringer Anonymkode: f453b...df9 Det er veldig kort da. Då har de jo såvidt kommet inn i leken 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Mulig du kan gjøre det, men det ikke lurt.. og barnet vil sannsynligvis ikke få venner med det første... Anonymkode: bdfd3...533 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Wow... Du høres ikke særlig hyggelig ut. Men hvis du er opptatt av forskning så vet du vel at stressnivået er høyest den første tiden i barnehagen. Logisk nok fordi de ikke kjenner barna enda, ikke har formet tilknytning til de voksne, uvant etc Det du ønsker å gjøre er å forlenge den mest stressende fasen. Hvor mange måneder tror du hun vil bruke på å bli trygg med så lite tid? Du hører neppe på noen andre enn din egen hjerne, men du kunne tenkt at de ansatte i barnehagen ønsker barna vel.. Og at de ser hvor rotløse barn som ikke er tilstrekkelige i barnehagen er. Anonymkode: 66f71...c36 28
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 🙄🙄 Har du mulighet kan du jo bare ha barnet hjemme et par år ekstra. Tror det er bedre for barnet enn å gå i barnehagen 2-3 timer noen dager i uken. Det finnes jo en mellomting på lang og korte dager da.. jeg prøver at ungene ikke har mer enn 7 timer i barnehagen, helst 6-6,5 time. De begynte heller ikke i barnehagen før de var 2 år. Men dette har ikke alle mulighet til. Alle familier er forskjellig. Anonymkode: 4a334...b7b 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 Hjelpes, er du veldig ung? Anonymkode: 82586...d6c 13
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei jeg lurer på om noen her har ungen sin i barnehagen kun 2-3 timer, ett par dager i uka? Eller hver dag for den saks skyld... Har hørt at det er dårlige holdninger mot å ha ungen kort tid i barnehagen de dagene den er der, at de nesten «truer» med å kontakte barnevernet om man ikke har barnet der på fulltid de dagene de er der kan man ha den praksisen med 2-3 timer? Vi har mulighet til dette, og vil ha en jevn påvenning, og jeg har ikke tru på at det er bra for en så liten unge å ha fulle dager, selv om det bare er 2 dager i uka. Vårt valg, vil bare høre erfaringer Anonymkode: f453b...df9 Du må betale for full plass om kidden er der noe alle dager. Eller 50% de dagene den er det 2-3 dager i uka. Kan ikke kombineres med kontantstøtte Anonymkode: c6d9e...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Hadde i en periode fra ca 8-9 til ca kl 12-12:30 i ca. 3 dager i uka. Gikk helt fint. Anonymkode: 070a4...e56
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 Med første barnet mitt jobbet jeg 80 prosent fordelt på flere av ukens dager de første årene. Det innebar at jeg hentet ca kl 11 flere ganger i uken. I tillegg hadde han fri mandager med farmoren. Vil ikke si at det var noe sjakktrekk, han brukte svært lang tid på å komme inn i rutinene og fant seg faktisk aldri helt til rette i barnegruppen, til tross for at han er en veldig sosial type. Med lillebror har jeg en dag fri i uken, og ellers er han i bhg fra 08 til 1430 ca. Det fungerer faktisk mye bedre, men det er oss da. Anonymkode: 0a9dc...469 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 Hjelpe meg for en utblåsning. Jeg er barnehagelærer og vil råde deg til å snakke med pedagogen i barnehagen om dette. En rolig tilvenning for barnet er bra det, så lenge det legges opp på en god måte. Hvis barnet for eksempel er i barnehagen 2-3 timer på formiddag så får det med seg planlagte aktiviteter og sosialt samvær med andre barn. Men husk at hvis barnet skal bli trygg og utvikle gode relasjoner til barn og voksne i barnehagen så vil det være viktig å gradvis forlenge barnehagedagen. Lykke til med oppstarten. Snakk med barnehagen og få en god dialog på hvordan dette bør legges opp, det er mitt råd. Anonymkode: 4f009...4a4 13
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Jeg lurer litt på hvem dere er, dere som er redde for barnevernet i enhver situasjon. Barnevernet gir da f i hvor mye du har barnet ditt i bhg? Hva som er optimalt kan du rådføre deg med bhg om, men når du bruker barnevernet som argument så tenker jeg at det er mer enn barnehagetid som er issuet her. Anonymkode: 0b75f...af6 19
Gjest Chroma Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Da sønnen min begynte i barnehagen ved 2,5-årsalder var han den første tiden der fra ca 10-13. Det gikk helt fint, han fikk venner, var med i samling og lunsj. Nå er han 4 år og er i barnehagen 4-6 timer, med fridager innimellom. Det fungerer for oss og barnehagen har aldri reagert negativt, tvert imot.
Mnjah Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 Kanskje du heller kan forklare hva du mente? Du la det frem som at du har tenkt å ha barnet i BHG 2-3 timer på generell basis. snakker du om lang tilvenning til et lite barn? Det er noe HELT annet. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt flere steder der de har truet ved sen levering osv. så barnslig eller uten erfaring får du kalle deg selv. at man selv vil ha en grei overgang er ikke å være fæl, skulle tro dere som har ungen i barnehagen hele dagen har dårlig samvittighet og tar den ut på andre. Er forsker på at det ikke er bra å ha de i barnehage for tidlig, med stresstest osv. dere kan se litt på den før dere svarer så frekt her er en greie i Norge å putte barn tidlig i barnehage, uansett mulighet for å ha de hjemme. Og gjør man ikke det, så blir man hardt angrepet for å «være dårlig forelder» har mye mer trua på dagmamma fremfor det systemet somet idag, men man treffer visst en spiker ser jeg «Du skal ikke gjøre annerledes enn resten av oss» opplegget er jeg lut lei av søk opp forskning, gjør som dere vil eget barn, og forstå at det var snakk om første tiden og med forlengelse av tiden om hun trivdes. Tvinger ikke barnet mitt i barnehage hele dagen om hun helst vil være hjemme når hun er under to år. det var ett spørsmål om det gikk an, ikke om dere skulle legge deee bort i hva vi gjor i begynnelsen for ett drittfolk Norge er. Verdensmestere i ski, og verdensmestere i «jeg vet best», dømming og harselering. svar på spørsmålet, eller ikke svar. orker ikke forsvare meg for en gjeng korttenkte «guruer» gå litt inn i dere selv og skjønn at noen ting som blir spurt om, gjelder en periode og ikke når hun er 2,5 eller 3, eller 4 år. Gud. Dette var siste gang jeg var her inne. Takk for meg «kvinneguiden», verdens værste guide spør du meg. lykke til som janteloven selgere Anonymkode: f453b...df9 Nå er det forskjell på hvor sent man leverer da, og hvorfor. I de tilfellene det er snakk om barnevernet handler det nok om mye mer enn bare sen levering. Som feks at foreldrene gamer hele natta så de ikke kommer seg opp om morran (dette følger gjerne videre når barnet begynner på skolen, klarer ikke levere i tide) ressurssvake foreldre som ikke jobber og ikke greier være i barnehagen til en viss tid, osv. så om noen har fortalt deg at barnehagen «truer» med BV fordi de leverer sent, så ligger det nok noe mer bak. Anonymkode: 7575f...b62 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #20 Skrevet 1. mars 2021 Syns det høres bra ut. Logisk sett har man jo ungene i barnehagen så lite som overhodet mulig. Synd at det har blitt et press. Anonymkode: 7c99e...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå