Robert Koch Skrevet 10. mars 2021 #41 Del Skrevet 10. mars 2021 7 minutter siden, Menchit said: "Du har sett for mange sykehusserier"??? Har ikke sett en eneste sykehusserier som du kaller det. Hva er hensikten med å kome ned slike påstander? Og nei, jeg tror ikke det er kult i det hele tatt. Men ser ikke at du påpeker noe feil i det jeg skriver. Du snakker om mengde og tid, at det vil bli mer av det, kan være du har rett, og kan være du tar feil. Så da er vi tilbake til; Hvor mange døde tåler vi? Jeg tror ikke det har noen hensikt å prøve å nå gjennom til deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella Moon Skrevet 10. mars 2021 #42 Del Skrevet 10. mars 2021 Pipaluk skrev (På 1.3.2021 den 16.58): Da hun var stor på nittitallet så hadde vi ikke så stort kanalutvalg. Da hun først kom på tv, ble det lettere å være der. Etterhvert så har hun fått mindre oppmerksomhet. Hun må konkurrere med andre aktører, med bedre seertall. ikke alle takler at medieoppmerksomheten forsvinner. Ikke er hun ung lenger heller. En dame på 58 er ikke like attraktiv som 28 Derfor må hun gå andre veier for å bli sett. Så nå er det konspirasjonsteorier som gjelder. Hun har ingen annen utdanning eller jobb å falle tilbake på. Da går det som det går! Dette er jo et tullete og kvinnenedlatende innlegg. Blir så klisje å hevde at fordi ei dame er godt voksen og har sterke meninger og fremstår litt hissig, så er det fordi hun er sur fordi hun ikke lenger er ung. Ingen menn på 58 med konspirasjonsteorier hadde blitt anklaget for det samme, selv om de aktuelle mennene hadde sin glanstid 30 år i forkant. Det vrenger seg innvendig i meg når jeg ser kvinner omtale andre kvinner på den måten. En ting er at menn ønsker at alt vi kvinner gjør eller ikke gjør skal handle om at vi kjemper om oppmerksomhet basert på ungdommelighet og utseende, men at vi kvinner skal kommunisere slik misogyni, slike nedlatende holdninger mot eget kjønn, er for meg komplett tragisk. Ja, folk vil ofte bli sett og hørt. Men å hevde at en kvinne har konsirasjonsteorier og uortodokse meninger FORDI hun ikke lenger er ung og attraktiv, ja, det sier mest om meningsbæreren! Jeg tenker at resylanen har gått til hode på deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella Moon Skrevet 10. mars 2021 #43 Del Skrevet 10. mars 2021 Og generelt: Det er SÅ mange menn med lignende konsirasjonsteorier. Så snart en kvinne ytrer seg på lignende vis så kommer folk med merkelappene "Gal", "Bitter", "Gammel", "Sinna". Vi har lav toleranse for avvikende atferd blant kvinner, men har blitt vant til at menn lirer av seg alt mellom himmel og jord. Noe å tenke på før vi problematiserer rundt Kari. Hadde vi levd i middelalderen hadde hun vært en av heksene på bålet, mens menn med samme tanker og utspill hadde sluppet unna. Kvinner skal liksom ikke stikke seg frem, skal bare være synlige i rollen som sexy og unge, eller som mødre og fornuftige og omsorgsfulle. Radikale kvinner = gærne, bitre og hysteriske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 10. mars 2021 #44 Del Skrevet 10. mars 2021 Robert Koch skrev (29 minutter siden): Jeg tror ikke det har noen hensikt å prøve å nå gjennom til deg. Nei, det har du helt rett i. Når du innleder med å fortelle meg hva jeg ser for mye av på tv er det lite interessant å lese resten av hva du kommer med. Du vet jo ingenting om hva jeg ser på eller ikke, du har rett og slett ikke peiling på hva du skriver. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 10. mars 2021 #45 Del Skrevet 10. mars 2021 Isabella Moon skrev (1 time siden): Dette er jo et tullete og kvinnenedlatende innlegg. Blir så klisje å hevde at fordi ei dame er godt voksen og har sterke meninger og fremstår litt hissig, så er det fordi hun er sur fordi hun ikke lenger er ung. Ingen menn på 58 med konspirasjonsteorier hadde blitt anklaget for det samme, selv om de aktuelle mennene hadde sin glanstid 30 år i forkant. Det vrenger seg innvendig i meg når jeg ser kvinner omtale andre kvinner på den måten. En ting er at menn ønsker at alt vi kvinner gjør eller ikke gjør skal handle om at vi kjemper om oppmerksomhet basert på ungdommelighet og utseende, men at vi kvinner skal kommunisere slik misogyni, slike nedlatende holdninger mot eget kjønn, er for meg komplett tragisk. Ja, folk vil ofte bli sett og hørt. Men å hevde at en kvinne har konsirasjonsteorier og uortodokse meninger FORDI hun ikke lenger er ung og attraktiv, ja, det sier mest om meningsbæreren! Jeg tenker at resylanen har gått til hode på deg. Nå kjenner jeg ingen menn med konspirasjonsteorier, som tidligere har vært unge og vakre, så det har vel du mest oversikt over. Min erfaring er dog at mange menn tyr til flaska eller andre rusmidler når berømmelsen er over. Menn er ofte ikke så flinke med ord så det kan ha en biologisk forklaring. Det er ingen direkte link mellom det å være ung og attraktiv vrs gammel dame med konspirasjonstanker. Og spør du meg så synes jeg at Kari holder seg godt. I hennes bransje derimot, så foretrekker media yngre personer som treningsguroer. Her er det stor forskjell på en som er i midten av tjueårene versus snart seksti. For å kunne fortsatt være aktuell, så må du virkelig kunne markedsføre deg. Jeg tror Kari kjenner godt på det å ikke lenger være attraktiv for fjernsyn. Da må hun gjøre noe annet i stedet. Siden hun ikke har annen jobb eller utdannelse, så blir det på det verbale planet Nå er det ikke bare holdningene og konspirasjonstankene mot corona som påvirker populariteten. Hun har kommet med nedlatende holdninger og hets mot transpersoner og overvektige. Hun støtter Assad regimet i Syria. Det er en grunn til at hun ikke lenger får sponsorer og goodwill , som hun er avhengig av for businessen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 10. mars 2021 #46 Del Skrevet 10. mars 2021 Menchit skrev (3 timer siden): Slike valg gjør de i helsevesenet hver eneste dag. Ikke alle som ønsker det får den behandlingen de mener de trenger, av økonomiske grunner og ingenting annet. Der hvor mennesker i Norge i dag ikke får livsforlengende behandling er det enten fordi sykdommen vil ha dødelig utfall uansett, livskvaliteten uansett vil være begrenset eller fordi den syke er så gammel at kostnaden ikke er forsvarlig ut i fra forventet økt livslengde. Det er noe helt annet å ikke kunne hjelpe et alvorlig skadet barn eller ikke ha kapasitet til å behandle sykdommer vi kan kurerer. Det er ikke bare «Olga på 88» som snart dør likevel vi forsøker å redde. Det er alle andre som måtte ha behov for helsehjelp. «Per» på 39 som behøver behandling for å vinne over kreften. «Ada» på 4 som har vært i en alvorlig ulykke, osv. osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg