Gå til innhold

Kari Jaquesson-tilhengere ++. Hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nok litt for mye tid i permisjon og alt for nysgjerrig på andres syn på livet og forskjellige saker. Jeg har stalket Kari Jaquesson sin side under koronaen, og jeg må innrømme at det er mye som ikke henger på grep i hva hun og hennes tilhengere sier og mener. Jeg har prøvd å spørre henne selv på en saklig måte, men endte så klart med blokkering 💁‍♀️

Kanskje det er noen av dere tilhengere her som kan forklare meg? Dere påstår at dette er et ufarlig virus - men hva tjener den norske regjeringen på å stenge og åpne Norge i hytt og pine? Slik jeg har forstått det så sammenlignes 2020/2021 med andre verdenskrig og jødeforfølgelsen. Men hva er dere konkret redde for at vil skje i fremtiden dersom alle tar hensyn og følger restriksjonene? 

Og dette med munnbind, eller ansiktsbleie, som jeg og har sett dere kalle det. Hvorfor bruker tannleger/operasjonsleger dette under behandling om dette ikke er effektivt? 

Og det som går igjen mest, dere snakker og om smitte kontra syke. Og at man kan være smittet uten symptomer, og da i teorien burde sees på som friske. Men for å ta et eksempel, så er det mange barnesykdommer der smitten er i kroppen uten at barnet er sykt - og barnet må holdes hjemme, for å ikke smitte andre barn igjen.

Hvis en tester seg, er smittet uten å være syk - hvorfor er ikke karantene veien å gå dersom det kan hindre andre å bli syke? 

Håper noen kan enligheten me 💁‍♀️

• Liker 16
Skrevet

husker da jeg var liten og Kari var hun koselige trimdama på TV, nå har jeg bikket 30 og Kari er hele Norges Karen😂

• Liker 48
Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

husker da jeg var liten og Kari var hun koselige trimdama på TV, nå har jeg bikket 30 og Kari er hele Norges Karen😂

Akkurat det tenker jeg også. :fnise:  Hun var kjempekoselig på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Nå kjenner jeg henne ikke igjen, hun har ikke kontakt med virkeligheten lenger. Hun tror at hun er den "smarte" som må forklare til den dumme befolkningen, og at hun er den som skjønner hva som virkelig foregår. :roll: 
Jeg lurer virkelig på hva som har skjedd med henne. Har hun trent for mye? 

• Liker 21
Skrevet

Ja, hva skjedde egentlig med Kari?? Eller med verden generelt..aldri før har det vært mer legitimt å konspirere frem de merkeligste teorier - som en usedvanlig stor andel av befolkningen sluker rått 😳😳

• Liker 22
Skrevet

Tror at Jaquesson opplevde at hun ikke var relevant lenger. De trimgreiene hennes er stuck i 80/90-tallet. Hun trengte oppmerksomhet og det har hun fått.

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Chiyo said:

Akkurat det tenker jeg også. :fnise:  Hun var kjempekoselig på 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Nå kjenner jeg henne ikke igjen, hun har ikke kontakt med virkeligheten lenger. Hun tror at hun er den "smarte" som må forklare til den dumme befolkningen, og at hun er den som skjønner hva som virkelig foregår. :roll: 

Det er nesten så jeg lurer på om hun troller oss alle, for ingen kan vel være så klin hakka gærne!...eller🤔

• Liker 16
Skrevet

Nå regner jeg ikke meg som "tilhenger" av hverken Kari Jacquesson eller andre, men siden vi kanskje har noe overlappende syn i koronaspørsmål kan jeg jo svare.

Hva mener du egentlig med at du "stalker" siden hennes? Uttrykket får deg jo til å høres skikkelig plagsom ut. Det er kanskje en grunn til at kun har blokkert deg...?

Farlig/ufarlig er relative begreper. Korona er jo åpenbart farlig for et lite fåtall, i hovedsak grupper som svært mange andre ting også er farlig for. Problemet er at tiltakene mot korona overhodet ikke står i forhold til tiltak som tidligere er gjort mot sykdommer med tilsvarende alvorlighetsgrad. Tiltakene har forøvrig svært negative bivirkninger. Det har aldri før vært vanlig praksis å prøve å redde noen få liv på bekostning av tusenvis av andres økonomi og helse.

Hvis verden fortsetter med disse tiltakene vil jo de økonomiske og helsemessige konsekvensene bli katastrofale og ta langt flere liv enn koronaen noengang ville ha gjort. Manglende innsyn i politiske beslutninger, inngripende fullmakter både for regjeringer og politi, åpen sensur i sosiale medier og intern sensur i tradisjonelle medier, interneringsleirer for smittede.... Er det så vanskelig å se at noen finner slikt urovekkende?? Selv om du kanskje syns det er helt topp.

Tannleger og kirurger bruker munnbind for ikke å spytte i åpne sår. Det ville jo være svært uheldig. Munnbind er ikke designet for å hindre virus. Til det trenger man heldekkende drakt med tilkoblet oksygentilførsel.

Jeg aner ikke hva slags barnesykdommer det er snakk om der man er smittet men ikke syk. Testes det regelmessig for disse sykdommene da? Eller hvordan vet de ellers at barna er smittet når de ikke er syke?

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Kågebruker said:

Tror at Jaquesson opplevde at hun ikke var relevant lenger. De trimgreiene hennes er stuck i 80/90-tallet. Hun trengte oppmerksomhet og det har hun fått.

det har du nok rett i.

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (2 minutter siden):

Det er nesten så jeg lurer på om hun troller oss alle, for ingen kan vel være så klin hakka gærne!...eller🤔

Joda. Hun er ikke alene. Men hun er kjent fra før og har en kanal å kringkastet kokotankene sine i. Mange har ikke det. 

• Liker 3
Skrevet
Chiyo skrev (10 minutter siden):

Da hun var stor på nittitallet så hadde vi ikke så stort kanalutvalg. Da hun først kom på tv, ble det lettere å være der.

Etterhvert så har hun fått mindre oppmerksomhet. Hun må konkurrere med andre aktører, med bedre seertall.

ikke alle takler at medieoppmerksomheten forsvinner. Ikke er hun ung lenger heller. En dame på 58 er ikke like attraktiv som 28  Derfor må hun gå andre veier for å bli sett. Så nå er det konspirasjonsteorier som gjelder.  Hun har ingen annen utdanning eller jobb å falle tilbake på. Da går det som det går!

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Enda en tulling said:

Nå regner jeg ikke meg som "tilhenger" av hverken Kari Jacquesson eller andre, men siden vi kanskje har noe overlappende syn i koronaspørsmål kan jeg jo svare.

Hva mener du egentlig med at du "stalker" siden hennes? Uttrykket får deg jo til å høres skikkelig plagsom ut. Det er kanskje en grunn til at kun har blokkert deg...?

Farlig/ufarlig er relative begreper. Korona er jo åpenbart farlig for et lite fåtall, i hovedsak grupper som svært mange andre ting også er farlig for. Problemet er at tiltakene mot korona overhodet ikke står i forhold til tiltak som tidligere er gjort mot sykdommer med tilsvarende alvorlighetsgrad. Tiltakene har forøvrig svært negative bivirkninger. Det har aldri før vært vanlig praksis å prøve å redde noen få liv på bekostning av tusenvis av andres økonomi og helse.

Hvis verden fortsetter med disse tiltakene vil jo de økonomiske og helsemessige konsekvensene bli katastrofale og ta langt flere liv enn koronaen noengang ville ha gjort. Manglende innsyn i politiske beslutninger, inngripende fullmakter både for regjeringer og politi, åpen sensur i sosiale medier og intern sensur i tradisjonelle medier, interneringsleirer for smittede.... Er det så vanskelig å se at noen finner slikt urovekkende?? Selv om du kanskje syns det er helt topp.

Tannleger og kirurger bruker munnbind for ikke å spytte i åpne sår. Det ville jo være svært uheldig. Munnbind er ikke designet for å hindre virus. Til det trenger man heldekkende drakt med tilkoblet oksygentilførsel.

Jeg aner ikke hva slags barnesykdommer det er snakk om der man er smittet men ikke syk. Testes det regelmessig for disse sykdommene da? Eller hvordan vet de ellers at barna er smittet når de ikke er syke?

stalker - ser på, følger med

at du enda ikke har skjønt hvorfor corona skiller seg fra andre sykdommer og virus vi er vant med, og hvorfor det er så viktig at helsevesnet ikke overbelastes er jo helt merkelig.

Munnbind hindrer at bæreren smitter andre.

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, parmanoia said:

Joda. Hun er ikke alene. Men hun er kjent fra før og har en kanal å kringkastet kokotankene sine i. Mange har ikke det. 

hun har vel skjønt at det er mange likesinnede, og enklere folk som sluker alt hun sier fordi hun er en D-kjendis.

• Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (28 minutter siden):

Nå må du ikke ta stalker så veldig ordrett. Jeg har fulgt med på siden hennes, aldri kommentert eller reagert på noen av innleggene hennes - jeg skrev et spørsmål EN gang, ble blokkert 😊

Enda en tulling skrev (29 minutter siden):

Selvsagt har tiltakene negative bivirkninger, og det er ingen som ønsker denne situasjonen - uansett om en "tror på" korona eller ei. Men disse få livene er ganske mange. Jeg har en far med diabetes, i midten av 60-årene. Han hadde ikke tålt å få korona. Er dette et liv vi kan avse i dine øyne? Det er ganske mange personer her i Norge som er i risikogruppen, både eldre og unge. Og så lurer jeg på hvilke andre sykdommer du sikter til med samme alvorlighetsgrad? Korona er en ny sykdom vi har lite kunnskap om, imotsetning til mange andre sykdommer. Jeg har ei venninne i 30-årene som hadde korona i sommer. Hun hadde milde forkjølelsessymtomer, men sliter fortsatt med lungekapasiteten. Hvilke tiltak synes du kunne vært satt inn eller mener du at ingen tiltak burde vært satt inn i det heletatt? 

Enda en tulling skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner de psykososiale konsekvensene og jeg skjønner de økonomiske konsekvensene. Men denne sensuren synes jeg at jeg ser lite av både på sosiale plattformer og i medier. Jeg synes jeg ser artikler og innlegg hver eneste dag ved personer som har samme syn som deg. Jeg er åpen for en ryddig diskusjon, uten å bli pålagt at jeg synes denne situasjonen er helt topp. Det er lavmål å skrive 💁‍♀️ hva jeg har skrevet for å gi deg inntrykket om det? 

Enda en tulling skrev (38 minutter siden):

Munnbind brukes for å unngå smitte på sykehus og andre steder. Jeg hadde et barn med en smittsom sykdom som krevde innleggelse på sykehus. Da hadde legene/sykepleierne hadde på seg blant annet masker - nettopp for å unngå smitte. Regner ikke med de hadde det på for å unngå å spytte på datteren min 😉

Munn, fot og hånd-sykdom og den femte barnesykdommen er blant annet sykdommer der en kan være smittet uten å være syk 💁‍♀️ dette smitter og videre. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
iligoz skrev (3 timer siden):

men hva tjener den norske regjeringen på å stenge og åpne Norge i hytt og pine?

Noen har tydeligvis tjent penger på pandemien. 

Forestill deg at du selv har en formue på noen hundre milliarder dollar (slik verdens rikeste har): Har du da råd til å kjøpe deg politisk innflytelse, slik at du kan påvirke politikerne til å føre den politikken som er mest mulig profitabel for deg og andre ultrarike?

Hvordan tror du de ultrarike har blitt så rike? Ved å være snille, uselviske pusekatter som aldri har baktanker, og som kun gjør det som er til fellesskapets beste? 

Det Kari helt riktig har observert er at de ultrarike har kjøpt seg politikere som fører den politikken som er mest mulig profitabel for dem selv. Politikerne er brikker i dollarmilliardærenes spill. 

Og ja, jeg lever helt fint med å bli kalt sinnssyk konspitulling som sprer spinnville konspiteorier. 

PS! Her er hva FHI og myndigheter sa om munnbind for et år siden: https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-bruk-munnbind/72186941?fbclid=IwAR3eBcd0cc5WfsrhroeLmAJekelNAXfWXKIRv33IrpIO6XhEHu_CfSW627g

Endret av Psilocybe
  • Liker 9
Skrevet
1 hour ago, Tanuki said:

stalker - ser på, følger med

at du enda ikke har skjønt hvorfor corona skiller seg fra andre sykdommer og virus vi er vant med, og hvorfor det er så viktig at helsevesnet ikke overbelastes er jo helt merkelig.

Munnbind hindrer at bæreren smitter andre.

Det er jo ikke riktig. En høy kvalitet, omfattende dansk studie finner ingen bevis for at bruk av munnbind betydelig reduserer menneskers risiko for å pådra seg COVID-19. Den randomiserte studien fant ingen statistisk signifikant forskjell i coronavirus smittespredning mellom de som bruker og de som ikke bruker munnbind. Faktisk kan bruk av munnbind øke sannsynligheten for smitte.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

• Liker 7
Annonse
Skrevet
iligoz skrev (1 time siden):

Nå må du ikke ta stalker så veldig ordrett. Jeg har fulgt med på siden hennes, aldri kommentert eller reagert på noen av innleggene hennes - jeg skrev et spørsmål EN gang, ble blokkert 😊

Selvsagt har tiltakene negative bivirkninger, og det er ingen som ønsker denne situasjonen - uansett om en "tror på" korona eller ei. Men disse få livene er ganske mange. Jeg har en far med diabetes, i midten av 60-årene. Han hadde ikke tålt å få korona. Er dette et liv vi kan avse i dine øyne? Det er ganske mange personer her i Norge som er i risikogruppen, både eldre og unge. Og så lurer jeg på hvilke andre sykdommer du sikter til med samme alvorlighetsgrad? Korona er en ny sykdom vi har lite kunnskap om, imotsetning til mange andre sykdommer. Jeg har ei venninne i 30-årene som hadde korona i sommer. Hun hadde milde forkjølelsessymtomer, men sliter fortsatt med lungekapasiteten. Hvilke tiltak synes du kunne vært satt inn eller mener du at ingen tiltak burde vært satt inn i det heletatt? 

Til alle tider har det da vært folk som har vært spesielt utsatt med tanke på visse sykdommer, uten at man har stengt hele samfunnet av den grunn.  Hadde man gjort det, kunne man bare glemt å ha et offentlig helsevesen som kunne gi nødvendig behandling, ikke minst til nettopp de med kroniske sykdommer. De utsatte har måttet ta sine egne forholdsregler, og det må faren din også, helt uavhengig av om man har tiltak eller ikke. Tiltak er ikke noen garanti mot smitte og sykdom. Når det er sagt, er ikke dødeligheten i noen grupper så høy at korona kan anses som en dødsdom. Selv blant de aller eldste og svakeste overlever godt over 80%.

Det er mye usikkerhet rundt alle tall både for korona og andre sykdommer, ikke minst fordi koronadiagnosen sitter ganske løst mange steder, men Hongkong-syken på 60-tallet er vel ikke en helt urimelig sammenligning. Og nei, man stengte ikke ned da heller.

Når det gjelder tiltak hadde vel det mest effektive både i antall tilfeller og kost/nytte vært at syke holdt seg hjemme. Ut fra det man ser av forskjeller grunnet ulike tiltak i f.eks USA virker det ikke som de strengeste tiltakene har noen nevneverdig effekt uansett.

iligoz skrev (1 time siden):

Jeg skjønner de psykososiale konsekvensene og jeg skjønner de økonomiske konsekvensene. Men denne sensuren synes jeg at jeg ser lite av både på sosiale plattformer og i medier. Jeg synes jeg ser artikler og innlegg hver eneste dag ved personer som har samme syn som deg. Jeg er åpen for en ryddig diskusjon, uten å bli pålagt at jeg synes denne situasjonen er helt topp. Det er lavmål å skrive 💁‍♀️ hva jeg har skrevet for å gi deg inntrykket om det? 

Det var et spørsmål, ikke et utsagn. Men tatt i betraktning av det som skrives både her og i kommentarfelt ellers er det ikke et urimelig spørsmål. Det er nok av dem som ønsker å gjøre Norge til en kinesisk koloni.  Hvis du ikke er en av dem, vel, bra.
Når du ikke ser sensuren, er det vel fordi du er lite interessert i å lese om de tingene som blir sensurert. Jeg støter stadig på innlegg som har blitt såkalt "faktasjekket" og skjult. Sorry men jeg anser hverken journalister eller Mark Zuckerberg kvalifisert til å sette seg som dommere over hva som er sant. 

iligoz skrev (2 timer siden):

Munnbind brukes for å unngå smitte på sykehus og andre steder. Jeg hadde et barn med en smittsom sykdom som krevde innleggelse på sykehus. Da hadde legene/sykepleierne hadde på seg blant annet masker - nettopp for å unngå smitte. Regner ikke med de hadde det på for å unngå å spytte på datteren min 😉

Munn, fot og hånd-sykdom og den femte barnesykdommen er blant annet sykdommer der en kan være smittet uten å være syk 💁‍♀️ dette smitter og videre. 

Og datteren din var smittet med et virus? Tviler på at de var så veldig bekymret for å bli smittet da....

Så hvordan vet man da at barna er smittet? Blir de testet jevnlig?

• Liker 7
Gjest Tutte
Skrevet (endret)
iligoz skrev (10 timer siden):

Jeg har nok litt for mye tid i permisjon og alt for nysgjerrig på andres syn på livet og forskjellige saker. Jeg har stalket Kari Jaquesson sin side under koronaen, og jeg må innrømme at det er mye som ikke henger på grep i hva hun og hennes tilhengere sier og mener. Jeg har prøvd å spørre henne selv på en saklig måte, men endte så klart med blokkering 💁‍♀️

Kanskje det er noen av dere tilhengere her som kan forklare meg? Dere påstår at dette er et ufarlig virus - men hva tjener den norske regjeringen på å stenge og åpne Norge i hytt og pine? Slik jeg har forstått det så sammenlignes 2020/2021 med andre verdenskrig og jødeforfølgelsen. Men hva er dere konkret redde for at vil skje i fremtiden dersom alle tar hensyn og følger restriksjonene? 

Og dette med munnbind, eller ansiktsbleie, som jeg og har sett dere kalle det. Hvorfor bruker tannleger/operasjonsleger dette under behandling om dette ikke er effektivt? 

Og det som går igjen mest, dere snakker og om smitte kontra syke. Og at man kan være smittet uten symptomer, og da i teorien burde sees på som friske. Men for å ta et eksempel, så er det mange barnesykdommer der smitten er i kroppen uten at barnet er sykt - og barnet må holdes hjemme, for å ikke smitte andre barn igjen.

Hvis en tester seg, er smittet uten å være syk - hvorfor er ikke karantene veien å gå dersom det kan hindre andre å bli syke? 

Håper noen kan enligheten me 💁‍♀️

For det første så synes jeg det er ufint å kalle noen som har egne tanker og meninger for tilhengere av noen. Skal svare deg så godt jeg kan ut i fra hva jeg tenker.

Den norske regjeringen hadde i utgangspunktet ikke noe å tjene på og åpne å stenge Norge. Dette er som vi alle vet på verdensbasis og alle land må igjennom det samme opplegget. Nå i senere tid derimot så ser det ut som det i tillegg har utviklet seg til et politisk spill innad i landet som handler om å vinne valget. Det så vi veldig tydelig i helgen og i kveld som var. Og kommer til å se mer av det framover nå vil jeg tro.

Når det gjelder munnbind så kan du ikke sammenligne det med operasjonsleger som driver med åpne sår som ikke skal bli infiserte og skal være fritt for bakterier. Og tannleger som driver tett oppi munnen til folk. Dessuten så bruker over halve befolkningen munnbind feil og det gjør det enda verre der folk går med munnbind nede på haka og drar det opp og ned. Og kaster brukte munnbind på bakken og forsøpler naturen i tillegg da så blir det enda bedre.

Og til slutt, eksempelet du nevner om å holde barn med smitte i kroppen uten at det er sykt hjemme har jeg aldri hørt om før. Har selv to barn i både barnehage og på skole og dette var for meg helt ukjent. Det er heller ingen andre sykdommer man må testes for for å avgjøre om man skal være hjemme i karantene eller isolasjon. Første gang jeg har hørt om det er når det gjelder covid.

Endret av Tutte
Gjest Tutte
Skrevet
iligoz skrev (8 timer siden):

Man tester da ikke for disse sykdommene og derfor holder barna som er symptomfrie hjemme. Forstår ikke helt hva du skal fram til her?

Det er ikke mulig å stille diagnosen på hånd, fot og- munnsykdom før blemmer er tilstede. Og da anses det ikke som nødvendig å holde barna hjemme, siden smitteutbruddet først og fremst skjer i startfasen før blemmer dukker opp. Barna kan være i barnehage og på skole så sant de ikke har feber over 38, og almenntilstanden er bra. Det samme med femte barnesykdom.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/hand-fot-og-munnsykdom/&ved=2ahUKEwiFzPmcuJDvAhVJ-yoKHbBvD-UQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw1lrOklFCKuDo0TpCmKkqfm

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/femte-barnesykdom-eryt-inf/&ved=2ahUKEwi74vfSuZDvAhVppIsKHW23COkQFjAAegQIARAC&usg=AOvVaw25_E-P7s1d2iQAJpnrnec7

Hvorfor skulle man egentlig holde barna hjemme ved disse sykdommene? Svært vanlige sykdommer med stort sett milde symptomer og uten komplikasjoner, i tillegg til at det gir livslang immunitet. Noe som er bra, for hvis man skulle bli smittet av den femte barnesykdom som voksen å være gravid i tidlig fase så er det en liten risiko for å abortere.

Håper virkelig ikke dette smittehysteriet tar helt av etter denne pandemien, og at barn som faktisk trenger å utvikle immunforsvar skal beskyttes mot ufarlige sykdommer.

Gjest Rocka69
Skrevet

Kari Jaquesson er nok også på radaren til PST og E-tjenesten for andre ting enn Covid-19, med sin støtte til syriske myndigheter. Så hun er nok blitt koko på sine eldre dager.

Skrevet
8 hours ago, Tutte said:

Nå i senere tid derimot så ser det ut som det i tillegg har utviklet seg til et politisk spill innad i landet som handler om å vinne valget. Det så vi veldig tydelig i helgen og i kveld som var.

At man innfører tiltak som setter nasjonal økonomi i stor risiko og gjør seg upopulær hos velgerne gjennom å begrense deres frihet i hverdagen er helt sikkert et forsøk på å vinne valget....

At opposisjonen i det hele tatt forsøker å slå politisk mynt på dette er så smakløst at jeg ikke har ord for det.

• Opprett ny...