Gå til innhold

Noen som har fettsugd magen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne i 30 årene og har slitt med magefett som ikke forsvinner fra jeg var 14 år. Da jeg var 14 år fikk jeg en liten klump på magen som har vært umulig å slanke bort. Jeg har alltid vært slank og til og med når jeg har slanker meg så mye at jeg har blitt undervektig så har allikevel ikke denne magen forsvunnet. Jeg har alltid vært normalvektig.

Har noen erfaring med å fettsuge magen?

Jeg legger ved et bilde som er akkurat slik magen min ser ut der jeg har ekstra fett.

FF9305C0-6ACD-4973-AFA8-FA75E5FAE1D9.jpeg

Anonymkode: 15e50...76e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har hatt fettsuging av magen. Fikk ekstra mye kilo pga en medisin, og det la seg utelukkende på magen. Var 23 år og fikk dekket fettsuging. 

Tenker å spørre om å få en ny omgang nå, har gått gravid og måtte ha ny runde med denne medisinen. Har unødvendig fett på magen, som jeg igjen ikke blir kvitt. 

Men tviler på at du får det dekket av det offentlige, det skal en god del til. Aldri hørt om andre enn meg selv som har fått det. 

Anonymkode: 2fd0f...200

AnonymBruker
Skrevet

Ja, verdt hver krone!! 

Anonymkode: f7ebf...6ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, verdt hver krone!! 

Anonymkode: f7ebf...6ca

Hvor mye brukte du? Hadde du samme problemområde som meg? 

Ts

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fettsugde for 2 uker siden, hel mage og flanker. Jeg har også hatt en slik kul som aldri forsvant, og bare ble værre etter jeg fikk et barn. Da la alt seg på nedre del av mage og flanker, og selvom jeg gikk ned til 49 kg så var det der, har siden da (9 år) prøvd å trene det vekk uten hell.

Er normalvektig og i god helse! 

gikk litt foroverbøyd i 10 dager, fikk bra med smertestillende, morfin de første to dagene og paralgin forte etter. 14 dager siden i dag, og i god form, hevelsen begynner sakte men sikkert å avta. Og er selvstendig igjen, klarer ikke sove på siden enda da 😕  
var overlykkelig da jeg skulle barbere meg nedentil i dusjen, og det ikke var en mage i veien🤭 har kun 2 hull, et sting i hver. 

det endelige resultatet ser man ikke før inntil 3 mnd senere. Men hittil er jeg veldig fornøyd!! Bare å spørre om du lurer på noe

Anonymkode: 96505...eaa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at man må være normalvektig for å gjøre dette? Hva med oss overvektige, vil det ikke være smart å fettsuge?

Anonymkode: 1ee29...3df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det slik at man må være normalvektig for å gjøre dette? Hva med oss overvektige, vil det ikke være smart å fettsuge?

Anonymkode: 1ee29...3df

Du må ha en normal BMI for å fettsuge. Fettsuging er ingen slankemetode, det er figurforming.  Og de med for høy BMI har større risikoer :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fettsugde for 2 uker siden, hel mage og flanker. Jeg har også hatt en slik kul som aldri forsvant, og bare ble værre etter jeg fikk et barn. Da la alt seg på nedre del av mage og flanker, og selvom jeg gikk ned til 49 kg så var det der, har siden da (9 år) prøvd å trene det vekk uten hell.

Er normalvektig og i god helse! 

gikk litt foroverbøyd i 10 dager, fikk bra med smertestillende, morfin de første to dagene og paralgin forte etter. 14 dager siden i dag, og i god form, hevelsen begynner sakte men sikkert å avta. Og er selvstendig igjen, klarer ikke sove på siden enda da 😕  
var overlykkelig da jeg skulle barbere meg nedentil i dusjen, og det ikke var en mage i veien🤭 har kun 2 hull, et sting i hver. 

det endelige resultatet ser man ikke før inntil 3 mnd senere. Men hittil er jeg veldig fornøyd!! Bare å spørre om du lurer på noe

Kan jeg spørre om pris? 

Vurderer de ikke folk med BMI over 25? Eller er det mer om man er mot 30? (Jeg er akkurat 25,5 i bmi). 

Anonymkode: 50ee2...1a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du må ha en normal BMI for å fettsuge. Fettsuging er ingen slankemetode, det er figurforming.  Og de med for høy BMI har større risikoer :) 

Hva er normal BMI? Opp til 25? Jeg er nok 27-28.

Anonymkode: 88279...01f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er normal BMI? Opp til 25? Jeg er nok 27-28.

Anonymkode: 88279...01f

Godt spørsmål 🤭 men jeg tror hvertfall 30 er maks for å ta fettsuging! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre om pris? 

Vurderer de ikke folk med BMI over 25? Eller er det mer om man er mot 30? (Jeg er akkurat 25,5 i bmi). 

Betalte 38.000.- og rundt 500 for medisiner, så er det kompresjonsbody, som koster 1700.- 😨 og jeg måtte ha to.. 

Men du får som regel avslag om det er flere områder. Og jeg fikk en bra pris i forhold til mange andre steder. Nå om dagen er prisene blitt 20% dyrere, pga mva også :( 

jeg tror maks BMI er 30  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 14.26):

Hei!

Jeg er en kvinne i 30 årene og har slitt med magefett som ikke forsvinner fra jeg var 14 år. Da jeg var 14 år fikk jeg en liten klump på magen som har vært umulig å slanke bort. Jeg har alltid vært slank og til og med når jeg har slanker meg så mye at jeg har blitt undervektig så har allikevel ikke denne magen forsvunnet. Jeg har alltid vært normalvektig.

Jeg legger ved et bilde som er akkurat slik magen min ser ut der jeg har ekstra fett.

Du skal fettsuge denne? Hvorfor det om jeg tør spørre? 

Altså det er ingenting feil med en slik mage. Feilen ligger mye lenger opp.

Med en diett på noen få uker hadde du lett fjernet denne uten noen inngrep kirurgisk og med det fare for komplikasjoner. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Betalte 38.000.- og rundt 500 for medisiner, så er det kompresjonsbody, som koster 1700.- 😨 og jeg måtte ha to.. 

Men du får som regel avslag om det er flere områder. Og jeg fikk en bra pris i forhold til mange andre steder. Nå om dagen er prisene blitt 20% dyrere, pga mva også :( 

jeg tror maks BMI er 30  

Så det koster så mye som 38.000? Jeg har sett kjeder som har til 30000 :) 

Anonymkode: ba472...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Skal fettsuge lår og mage om en mnd, men dette skyldes lipødem, og hadde aldri gjort det hadde det ikke vært for denne sykdommen. Betaler 60.000kr for det inkl. narkose.

Anonymkode: afc5b...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal fettsuge lår og mage om en mnd, men dette skyldes lipødem, og hadde aldri gjort det hadde det ikke vært for denne sykdommen. Betaler 60.000kr for det inkl. narkose.

Hvorfor ville du ikke gjort det om du hadde like mye «naturlig»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ville du ikke gjort det om du hadde like mye «naturlig»?

Fordi jeg da kunne slanket det vekk istedet. Jeg opererer kun fordi lipødemet går ut over helse og livskvalitet. Har operert leggene, og det er ingen quick-fix. Dyrt er det også...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (På 24.3.2021 den 0.43):

Du skal fettsuge denne? Hvorfor det om jeg tør spørre? 

Altså det er ingenting feil med en slik mage. Feilen ligger mye lenger opp.

Med en diett på noen få uker hadde du lett fjernet denne uten noen inngrep kirurgisk og med det fare for komplikasjoner. 

Leste du innlegget mitt? Jeg har vært slank hele livet og til og med undervektig, men verken kosthold eller trening fjerner magen. Selvfølgelig har jeg prøvd både slanking og trening før jeg vurderer fettsuging.

Ts.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 14.26):

Hei!

Jeg har tatt fettsuging. Jeg anbefaler ikke det. Jeg har også slitt med magefett hele livet. Uansett hvor tynn jeg er, henger magen utenfor buksa. Altså mye verre en det du har utifra bildet ditt. Jeg hadde vært super glad om jeg hadde hatt slik mage. 
Men uansett, min erfaring er at fettsugingen ødela omtrent alle nervene mine, det å ikke kunne føle noe på et så stort område i over 10 år har ikke vært verdt det for meg. Ikke klarte de å få bort fette som de lovet heller, grunnen var: jeg hadde visst fett som var for hardt, og lignet mer på manne fett. Så kirurgen sa at det var umulig å fjerne. Jeg betalte 38.000 for ingenting. Det var de som anbefale fettsuging, så d det ikke virket, burde de ha gitt meg bukplastikk. I stede, mens jeg lå å sov under operasjonen, bestemte kirurgen at han skulle gjøre oppfor at han ikke klarte å fjerne fett på problem område, ved å prøve på ryggen og andre plasser. Noe som ikke var avtalt. Det gjorde at jeg mistet følelsen på huden over mye større område. 

Anonymkode: 57e08...7bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I stede, mens jeg lå å sov under operasjonen, bestemte kirurgen at han skulle gjøre oppfor at han ikke klarte å fjerne fett på problem område, ved å prøve på ryggen og andre plasser. Noe som ikke var avtalt.

Dette høres helt vilt ut! Det kan ikke ha vært en seriøs lege på en seriøs klinikk.

Anonymkode: bc7e8...975

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Leste du innlegget mitt? Jeg har vært slank hele livet og til og med undervektig, men verken kosthold eller trening fjerner magen. Selvfølgelig har jeg prøvd både slanking og trening før jeg vurderer fettsuging.

Ts.

Hvis ingenting virker har du gjort noe feil. Start der først. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...