AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Sliter med PMDD og har hørt at enkelte p-piller kanskje kan funke mot dette. Men vet også at noen p-piller jo kan forverre enkelte symptomer.. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 0eb16...f42
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Vel, jeg tenker som så at om man unngår pillefri uke, vil man heller ikke ha noen slike symptomer. Så da må man kanskje finne en p-pille der man får til å hoppe over pillefri uke hver mnd. Saken er den at folks kropper er så forskjellig at deres erfaringer ikke vil hjelpe deg, for noen må ha mer hormoner enn andre eller annen type hormoner. Jeg prøvde stort sett alle typer før jeg tilslutt fant Zoely, men jeg hadde også eggløsning på microgynon, så min kropp trengte en større dose hormoner enn de fleste andre. Og det er også viktig å påpeke at jeg tviler sterkt på at en lege vil skrive ut f.eks zoely om man ikke har prøvd en del andre typer først pga hormonmengde og pris. Samtidig er det eneste monofasepillen som finnes på markedet med ekte østrogen. Det har forøvrig vært legemiddelmangel på Zoely kjempelenge, og den er ikke enda på lager hos leverandør selv om den ikke er merket som legemiddelmangel nå. Anonymkode: d9ba7...5b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå