AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Har en mellomstor rase som sliter med flass og kløe, og skal prøve fiskebasert for en periode å se om det går over. Vi mistenker at kylling er utfordringen, siden hun klør etter å ha spist tyggebein med kylling. Noen som har et tørrfor som er fiskebasert å anbefale? Anonymkode: 57110...5cc
Gjest Bet-t-ina Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 (endret) Vår ene hund får dette fôret med fiskesmak. Hva med fiskeolje? Har du prøvd det? Endret 1. mars 2021 av Bet-t-ina
Million Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 (endret) Har du muligens prøvd våtfôr? Altså frossent fôr som tines og gis til hunden som fersk mat? Vom&Hundemat har forskjellige smaker og typer, og så vidt jeg husker har de en basert på laks. Det kan jo være noe å prøve? De selges i zoobutikker, de har dem i fryseren der. Verdt et forsøk. Noen hunder er allergiske mot lagermidd i tørrfôr, og da tror man det er innholdet (kjøttet) i fôret ofte. Mens det i virkeligheten er en midd. Midden finnes ikke i ferskfôr da det ikke lagres i skap i romtemperatur, men fryser og kjøleskap. Vom & Hundemat selges som frossen pølse, eller i pose med frosne kjøttboller i. Ellers har du sånne som denne med laks blant tørrfôr-mulighetene: https://www.zooplus.no/shop/hund/torrfor_hund/tasteofthewild/adult/367507 Endret 1. mars 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Bet-t-ina skrev (1 time siden): Vår ene hund får dette fôret med fiskesmak. Hva med fiskeolje? Har du prøvd det? Takk! Bruker fiskeolje over foret til ett måltid pr dag, hun liker det godt Anonymkode: 57110...5cc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Bruker pure natural (Musti). Veldig fornøyd. Bruker grain free. Min har bedre mage. Tidligere slet hun med både hard og løs avføring. Har valgt grain free da vi gir litt menneskemat innimellom også. Feks en skalk og litt risrester. Så trenger ikke fylle på med korn som fyll i tørrforet også. Ene er med laks og tror hunden liker den best. Kan også kjøpe sensitive også har de våtfor i samme merke. Anonymkode: ab0d5...451 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Million skrev (1 time siden): Har du muligens prøvd våtfôr? Altså frossent fôr som tines og gis til hunden som fersk mat? Vom&Hundemat har forskjellige smaker og typer, og så vidt jeg husker har de en basert på laks. Det kan jo være noe å prøve? De selges i zoobutikker, de har dem i fryseren der. Verdt et forsøk. Noen hunder er allergiske mot lagermidd i tørrfôr, og da tror man det er innholdet (kjøttet) i fôret ofte. Mens det i virkeligheten er en midd. Midden finnes ikke i ferskfôr da det ikke lagres i skap i romtemperatur, men fryser og kjøleskap. Vom & Hundemat selges som frossen pølse, eller i pose med frosne kjøttboller i. Ellers har du sånne som denne med laks blant tørrfôr-mulighetene: https://www.zooplus.no/shop/hund/torrfor_hund/tasteofthewild/adult/367507 Ååå, takk for tips! Har kun prøvd noe våtfor vi fikk fra veterinær, som er lett fordøyelig etter at hun har hatt problemer med magen. Men sånne pølser har jeg sett på den lokale Musti-butikken, skal prøve! Anonymkode: 57110...5cc
Tabris Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Du har FishForDogs. Canagan har et eget fòr som jeg tror inneholder bare fisk. Kingsmoor også. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker pure natural (Musti). Veldig fornøyd. Bruker grain free. Min har bedre mage. Tidligere slet hun med både hard og løs avføring. Har valgt grain free da vi gir litt menneskemat innimellom også. Feks en skalk og litt risrester. Så trenger ikke fylle på med korn som fyll i tørrforet også. Ene er med laks og tror hunden liker den best. Kan også kjøpe sensitive også har de våtfor i samme merke. Anonymkode: ab0d5...451 Takk for tips! Vi prøvde Nutrima fra musti men det hjalp ikke på kløen, men skal sjekke ut Pure natural! Anonymkode: 57110...5cc
Myrmica Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 Million skrev (22 timer siden): Har du muligens prøvd våtfôr? Altså frossent fôr som tines og gis til hunden som fersk mat? Vom&Hundemat har forskjellige smaker og typer, og så vidt jeg husker har de en basert på laks. De har en type som inneholder litt laks, men hovedingrediensene er kylling, svin og storfe. Vi bruker den selv og synes den er topp, men den er nok ikke noe særlig om man skal utelukke allergi 😊
rainbow_dash Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 22 hours ago, Bet-t-ina said: Vår ene hund får dette fôret med fiskesmak. Hva med fiskeolje? Har du prøvd det? Hunden vår har samme symptomer og har vært gjennom utredning his veterinær. Vi endte på dette fôret, som han tåler helt fint. Han tåler spesielt kylling dårlig, men er og intolerant mot det meste av rent kjøtt (en bit her og der går bra, men med mye får han dårlig mage, klør masse og griner).
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 rainbow_dash skrev (2 minutter siden): Hunden vår har samme symptomer og har vært gjennom utredning his veterinær. Vi endte på dette fôret, som han tåler helt fint. Han tåler spesielt kylling dårlig, men er og intolerant mot det meste av rent kjøtt (en bit her og der går bra, men med mye får han dårlig mage, klør masse og griner). Takk for svar! De har denne hos veterinæren vår, hun har fått Specific digestive support nå en periode for å få orden på magen etter en infeksjon, men da kan vi blande inn denne og prøve Anonymkode: 57110...5cc
Sportsidioten Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Som nevnt over her har man Pure Natural Grainfree med laks og ørret, eller Pure Natural Sensitive med laks og ørret. Av andre merker som føres i min butikk (jobber i Musti) er Canagan Scottish Salmon, Acana har to rene fiskefôr, Orijen Six Fish, Brit Care med laks og potet, Barking Heads med laks, samt at vi får inn et fôrmerke som heter Brit Fresh (vi får dette inn i dag hos oss) der jeg mener å huske det også var er rent fiskefôr. om du skal bruke råfôr (altså ikke våtfôr, det er noe annet) kan du ikke bruke Vom og Hundemat da den som heter Active laks faktisk har mest kylling, svin og storfe kjøtt - den er bare tilsatt laks, en vanlig feil at folk tror den kun er laks :). Men vi fører et merke som heter Smaak, der den ene typen er 100% laks, riktignok tilleggsfôr, men for en periode kan du fullfôre med det også. lykke til 2
loppekasse Skrevet 3. mars 2021 #13 Skrevet 3. mars 2021 Jeg er fornøyd med Alleva sensitive fish. Kjøpt fra dyrekassen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå