AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Jeg kjenner ei dame som er gift med en buddhist. En norsk konvertitt. Han er som alle andre menn, bare at han er veganer og mediterer til faste tider hver dag. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe i mot å gifte meg med en buddhist selv. Anonymkode: 38d1f...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Det hadde vært et stort pluss, synes det er et nydelig livssyn Anonymkode: 83e6b...550
Tanuki Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er gift med en buddhist, tenker aldri over det. Han er ikke religiøs.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Sannsynligvis ikke, men buddhister er jo som regel lettere å tåle enn kristne og muslimer. Det spiller jo også en rolle om hun er praktiserende eller bare "kulturell" buddhist. Anonymkode: 0b91a...e6d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Nei fordi det er en eventyrreligion. Jeg ville bare giftet meg med en av de abrahamittiske religionene. Anonymkode: a3e0c...431
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 (endret) Nei det kunne jeg ikke. Men som jeg sa i den andre tråden. Jeg vil ikke gifte meg med noen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei fordi det er en eventyrreligion. Jeg ville bare giftet meg med en av de abrahamittiske religionene. Anonymkode: a3e0c...431 Alle religioner er eventyrreligioner. Endret 1. mars 2021 av Aragorn ll Elessar 1
Gjest Lisa Rowe Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er selv humanist, og buddhismen er vel den religionen jeg anser å være nærmest mitt livssyn, så det kan godt hende at det hadde fungert helt fint.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Aragorn ll Elessar skrev (3 minutter siden): Nei det kunne jeg ikke. Alle religioner er eventyr religioner. Nei. De abrahamittiske har et konsept om Gud og profeter og moral. I motsetning til hinduisme som har kastesystem, 300 millioner guder, enkebrenning, drikke kutiss osv. Buddhisme er avledet av hinduisme. Anonymkode: a3e0c...431
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. De abrahamittiske har et konsept om Gud og profeter og moral. I motsetning til hinduisme som har kastesystem, 300 millioner guder, enkebrenning, drikke kutiss osv. Buddhisme er avledet av hinduisme. Anonymkode: a3e0c...431 Vøtt, sier du det er ikke er profeter og moral i hinduismen? Anonymkode: 0b91a...e6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå