Gå til innhold

Bor med familie. Smittefare.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en time på sykehuset i Ullevål på tirsdag.

Faren min sier at jeg bør avlyse og sier at jeg utsetter dem for smittefare.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg har forsøkt å utsette timen uten hell. Det er en operasjon. Jeg føler meg egentlig ikke klar og sa ifra med en gang jeg fikk time (samme dag), men det var likevel umulig å utsette.

Jeg har ikke fått svart på spørreskjemaet man skal fylle inn 14 dager før inngrepet pga at jeg ikke har hatt det bra i det siste.

Jeg tror at man egentlig helst ikke skal være alene etter inngrepet, men jeg har ingen andre enn foreldre. Første døgnet står det iallefall at man ikke skal være alene pga narkosen.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 53e6a...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei.

Jeg har en time på sykehuset i Ullevål på tirsdag.

Faren min sier at jeg bør avlyse og sier at jeg utsetter dem for smittefare.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg har forsøkt å utsette timen uten hell. Det er en operasjon. Jeg føler meg egentlig ikke klar og sa ifra med en gang jeg fikk time (samme dag), men det var likevel umulig å utsette.

Jeg har ikke fått svart på spørreskjemaet man skal fylle inn 14 dager før inngrepet pga at jeg ikke har hatt det bra i det siste.

Jeg tror at man egentlig helst ikke skal være alene etter inngrepet, men jeg har ingen andre enn foreldre. Første døgnet står det iallefall at man ikke skal være alene pga narkosen.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 53e6a...517

Du skal selvsagt utføre inngrepet og foreldrene dine støtte deg. Dette er jo helsefarlig hysteri. 

Anonymkode: a7ecc...35a

• Liker 6
Skrevet

Ingenting er umulig, men regner jo ikke med at det du skal opereres for ordner seg selv? Og det er jo greit å få det gjort, til tross for vaksiner og slikt så ser det jo ut til at korona vil ligge i luften en stund. Men ingen kan jo tvinge deg til å ta operasjonen nå om du ikke føler det passer eller vil.

Skrevet

Har til info vært mye på sykehus siden pandemien startet. Hatt tannlegetimer, fastlegetimer, psykologtimer. Dropper selvsagt ikke noe av dette. 

Anonymkode: a7ecc...35a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt haugevis av timeavtale på sykehuset siden pandemien startet pga risikosvangerskap. Var også innlagt på sykehus i 7 dager pga Ble satt i gang +fødsel og barsel etterpå. Det gikk fint.

Det er strengt for å komme inn på sykehuset nå, slik at du slipper ikke inn på norske sykehus om du har symptomer. Sjansen for å bli smittet på sykehus er også minimal, da corona pasienter ligger isolert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ingen som kunne være med meg første døgnet og da fikk jeg være på sykehuset. Avtalte på forhånd. 

Anonymkode: ee45e...6ee

Skrevet

Selvsagt dropper man ikke slike ting. 
Helsetjenester er viktig å følge opp og bør ikke utsettes pga dette.

og uansett, det som er åpent kan man da benytte seg av, etter ett år me pandemi trenger jo folk å gjøre noe annet enn å sitte inne alene. Så å gå ut å spise hvis det er åpent, eller gå innom en butikk å kjøpe seg et par nye sko, hvis det er åpent er jo helt greit. Så lenge man følger de regler som gjelder, bruker munnbind og holder avstand til folk. 

• Opprett ny...