Gå til innhold

Pressekonferansen - Tiltak i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som følger pressekonferansen? :) 

Jeg sitter foran datamaskinen, utrolig nervøs for hvordan de neste ukene skal bli. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle alle butikker unntatt mat og apotek stenge igjen?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Frøkensina skrev (2 minutter siden):

Skulle alle butikker unntatt mat og apotek stenge igjen?

Ja. 

Og serveringssteder. 

Endret av Sylveon
  • Liker 5
Skrevet

Haha! Alt stenges ned .... utenom vinmonopolet! Det er så tragisk at det begynner å bli latterlig. 

• Liker 31
Skrevet
clyde skrev (2 minutter siden):

Haha! Alt stenges ned .... utenom vinmonopolet! Det er så tragisk at det begynner å bli latterlig. 

Er jo viktig med sprit til folket. Man har jo lært noe av gamle Sovjet

• Liker 7
Skrevet

Blir fint med ennå mere arbeidsledighet, konkurser, dårlig psykisk helse, ingen aktiviteter og sosiale arenaer,ingen kulturtilbud, ennå mer usikkerhet, dårligere fremtid, lite skolegang, mere stress som gir dårligere immunforsvar osv. Ikke minst er det godt å vite at selv om mange blir vaksinert så kommer tiltakene til å vare. Alle får leve som om vi er vandrende virus og sitte inne i våre egne bobler. Alt for å unngå positive tester.  De sier at pandemien er ingens skyld. Men tiltakene er noens skyld- regjeringen. 
De snakker som om jorden holder på å gå under. 

• Liker 18
Skrevet

Veldig merkelig at Oslo stenger mye mer nå.

Antallet sykehusinnlagte i Oslo har jo sunket med over 40% siden toppen i november.

Og i november var alle kjøpesentrene og butikkene åpne. Her er det noe muffens....

• Liker 21
Skrevet
Tunique skrev (1 minutt siden):

Jeg har faktisk slektninger som vokste opp i Sovjetunionen :ler2: De bare rister på hodet av hele greia, synes det er trist at nordmenn beveger seg den veien, at spriten er viktigere enn alt. 

• Liker 5
Skrevet

Oslo må få flere vaksiner. Vi ligger på 279 plass i Norge og har mest smitte hele tiden og mest tiltak. 

• Liker 19
Skrevet
clyde skrev (Akkurat nå):

Folk må få vinen sin vet du :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tunique skrev (5 minutter siden):

Vi kommer til å bli mer slik..Fattigdom, alkoholisme, kulde, kommunisme. Pga. tiltakene.

Endret av mima
  • Liker 6
Skrevet

Sier seg selv at man må ha strenge tiltak i oslo når smittetallene har gått i været og den smittsomme Britiske varianten er beregnet til å være rundt 50-70% i hovedstaden og 50% i Viken. Sånn går det når myndighetene ikke tok importsmitte på alvor ifjor og når mange nolduser absolutt måtte ut å reise. Mange gir også pokker i smittevern. 

• Liker 15
Skrevet
Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Antallet sykehusinnlagte i Oslo har jo sunket med over 40% siden toppen i november.

Og i november var alle kjøpesentrene og butikkene åpne. Her er det noe muffens....

Du skjønner at antall innlagte øker noen uker etter antall smittede øker? Fordi man ikke blir øyeblikkelig alvorlig syke, noen blir det over tid osv, og man blir ikke øyeblikkelig friske heller. Så dette kan vi først vurdere om litt..

• Liker 17
Skrevet
clyde skrev (7 minutter siden):

Det er helt idiotisk at vinmonopolet kan være oppe hvis det er tilfelle. 

• Liker 3
Skrevet
Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Tredobling i det siste sa Raymond, stoler mer på han enn deg merkelig nok.

• Liker 20
Skrevet
Sylveon skrev (2 minutter siden):

Folk må få vinen sin vet du :) 

Ja, så sannelig. Jeg lo faktisk da jeg leste det i VG, men egentlig er det jo jævla trist. 

• Liker 2
Skrevet
Snowbrigade skrev (1 minutt siden):

Du skjønner at antall innlagte øker noen uker etter antall smittede øker? Fordi man ikke blir øyeblikkelig alvorlig syke, noen blir det over tid osv, og man blir ikke øyeblikkelig friske heller. Så dette kan vi først vurdere om litt..

Ja, det skjønner jeg. Men det var faktisk også flere smittede i november enn det som er nå. Og da var som sagt det meste åpent...

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Det er helt idiotisk at vinmonopolet kan være oppe hvis det er tilfelle. 

Jeg er helt enig. Apotek og matbutikker støtter jeg pluss butikker som evt selger viktige ting til dyr og barn. Vinmonopolet er det siste som bør holde åpent. 

• Liker 5
Skrevet
clyde skrev (Akkurat nå):

Ja, så sannelig. Jeg lo faktisk da jeg leste det i VG, men egentlig er det jo jævla trist. 

Ja. Det er utrolig trist. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Frøkensina skrev (58 minutter siden):

Tredobling i det siste sa Raymond, stoler mer på han enn deg merkelig nok.

Det er ikke tredobbelt så mange på sykehusene i Oslo. Nå er det innlagt 44 stk og i november var det 74 stk på det meste.

Endret av Krantz95
  • Liker 4
  • Opprett ny...