AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Vi er så heldige at foreldrene mine har betalt barnevogn til oss. Er kjempeglad for det siden barneutstyr er såpass dyrt....Får dere noe av familie? Anonymkode: 05115...f0b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Ja, vi har fått det meste av barneutstyr fra familie. Det eneste vi ikke har fått er sprinkelseng, stellematte og bilstol. Anonymkode: 35a6b...f6a
GammelKaktus Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Fikk mye av min far jeg, hans eneste barnebarn så "det skulle da bare mangle" sa han. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Fikk en del penger av min mor til å kjøpe ting som vogn og stellebord. Jeg er hennes eneste barn og det var første barnebarn. Hun kjøpte også en del mindre ting som trengtes. Svigerfar laget en fin vugge til å ha i stuen Anonymkode: 30e57...3a5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Nei, ikke fått noe nytt. Men har arvet mye brukt utstyr da. Anonymkode: 6a6c8...255 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Selvfølgelig. Har tilsammen fått for ca 40 000,- av mine og min mann sine foreldre. Anonymkode: 3e8e7...b7f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Det er veldig stor forskjell på familier. Hos oss har verken jeg eller mine søsken noen gang fått noe annet enn en liten barselgave rett etter fødsel som inneholdt kanskje ett eller to klessplagg. Og jeg synes egentlig det er veldig greit. Kjenner jeg blir litt irritert når veninner av meg nesten forlanger dyre gaver hos deres foreldre når dem blir gravid. Jeg har nå en veninne som netopp har blitt gravid, som forventer å få de dyreste tingene hos sine foreldre selvom det ikke er noe som skulle tilsi at hun skulle få det Anonymkode: f618c...97e 1
ididi Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Det avhenger jo både av din økonomi og familien din sin økonomi. Ikke alle besteforeldre har masse penger og råd til å gi en masse barneutstyr. Og hvis de som skal få barn har god økonomi, så trenger de jo ikke å få masse ting heller. Vi fikk noe, men jeg forventet ingenting annet enn at mamma ville elske barnebarnet sitt - noe hun virkelig gjør. Det betyr så ekstremt mye mer. 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Vi fikk babybilstoler og bilstol nr 2 av mine foreldre, samt klær. Fikk penger av svigers som vi kjøpte senger for. Anonymkode: 6adc4...ac3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Selvfølgelig. Har tilsammen fått for ca 40 000,- av mine og min mann sine foreldre. Anonymkode: 3e8e7...b7f Synes ikke man skal ta det som en selvfølge. Du virker ikke særlig takknemlig. Anonymkode: 3340c...74b 14
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes ikke man skal ta det som en selvfølge. Du virker ikke særlig takknemlig. Anonymkode: 3340c...74b Har man rike foreldre, er det for meg en selvfølge at de hjelper. Selvfølgelig er jeg takknemlig, jeg er millionær pga de 😅 Anonymkode: 3e8e7...b7f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Foreldrene mine sponset brukt barnevogn, i tillegg strikket mamma litt og fikk også arve en hel del som jeg hadde brukt selv, både utstyr, klær og leker. Helt topp, mega takknemlig. Underveis har mamma spurt hva vi trenger og kjøpt litt her og der men ikke noen store ting. Vi liker egentlig å klare oss selv men synes det er veldig koselig med uoppfordrede småting og elsker når familien kommer med arvede leker for eksempel. Anonymkode: fce80...f43 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 Vi fikk barnevogn av mine foreldre, veldig takknemlig for det! Fikk ingenting av svigermor. Anonymkode: 1c21b...317
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Foreløpig vogn av svigers , og klær. Så har vi en vogge som går arv. Har ingen å Arve utstyr fra ellers da alle har store barn/barnløse. Bestemor er for gammel til å strikke. Anonymkode: 81e61...cd0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 Vi har fått bilstol, base og vogn nytt av svigers Av søsteren min har vi arvet masse, blant annet bæresele, brystpumpe, klær +++. Ellers har vi kjøpt alt selv Vi er voksne begge to, over 30år, så hadde ikke forventet å få noe som helst, så veldig koselig å få slike gaver Anonymkode: 0a09c...09f
Flamme Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 Nei, faktisk ikke. Får mye hjelp fra pappa til andre ting, feks turklær eller bilreparasjon, men ikke babyting. Mamma kjøper kanskje noe til jul og bursdag, men ikke noe stort. Kan være sokker eller en body. Hender hun spørr hva ungen trenger, og svarer jeg feks "Regndress strl 92" så sier hun jeg må handle selv. 😅 Pappa er supersnill, men har ikke peiling på hva en baby trenger og null interesse for å handle slikt.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Vi fikk klær og kosedyr til barna i barselgave fra foreldrene våre, tanten min strikket babytepper og mannens tante strikket flere klær. Foreldrene mine har kjøpt bilstoler til å ha i sin bil så barna har kunnet sitte på med dem fra de var babyer, og både svigers og mine foreldre har kjøpt babystoler til matbordet, dyner og sengetøy i baby- og barnestørrelse til å ha hjemme hos seg og bruke når de har besøk av barnebarn. Babyutstyr her hjemme har vi stor sett kjøpt brukt, samt arvet/lånt noe fra venner med eldre barn. Anonymkode: 5d856...bb3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 Vi fikk litt leker og klær av mamma, pappa ga oss penger til babycall. Svigers ga oss barnevogn, bilsete og base fra jollyroom. Vi fikk beskjed om at hvis de skulle kjøpe så skulle de selv velge hva vi skulle få, noe jeg var sterkt uenig i, og mente at da kunne vi likegreit kjøpe selv. De hørte ikke etter å kjøpte alikevel, 3 uker før jul, og ga oss den på julaften, og da var "returretten" gått ut, og vi kunne ikke bytte. Aldri hatt værre vogn. Bilsetet var OK nok, men ikke førstevalget. JA jeg er glad de ville kjøpe, men da syns det det hadde vært bedre med et innskudd av penger så vi kunne kjøpe den vi ville ha, istedet for at de skulle velge. Anonymkode: 3c45a...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #19 Skrevet 28. februar 2021 Fikk ny barnevogn av mine foreldre, og har fått en god del brukt utstyr fra hans familie + venner. Samt babycall og vognpose i julegaver. Helt supert! Anonymkode: d3298...871
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #20 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi fikk litt leker og klær av mamma, pappa ga oss penger til babycall. Svigers ga oss barnevogn, bilsete og base fra jollyroom. Vi fikk beskjed om at hvis de skulle kjøpe så skulle de selv velge hva vi skulle få, noe jeg var sterkt uenig i, og mente at da kunne vi likegreit kjøpe selv. De hørte ikke etter å kjøpte alikevel, 3 uker før jul, og ga oss den på julaften, og da var "returretten" gått ut, og vi kunne ikke bytte. Aldri hatt værre vogn. Bilsetet var OK nok, men ikke førstevalget. JA jeg er glad de ville kjøpe, men da syns det det hadde vært bedre med et innskudd av penger så vi kunne kjøpe den vi ville ha, istedet for at de skulle velge. Anonymkode: 3c45a...ac4 Aff. Sånt er unødvendig og rart å gjøre. Men Jollyroom har 365 dagers åpent kjøpt, så det skulle være mulig å bytte både vogn og stol i andre modeller. Anonymkode: d3298...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå