Gå til innhold

Får du utstyr fra familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk tripp trapp stol av mine foreldre. Har fått litt gaver fra svigers, men kun til jul og bursdag. 

Men har fått arvet og lånt mye utstyr og klær fra søsken og foreldre, så føler ikke at vi har brukt sååå mye penger på utstyr egentlig. Kjøpte en vogn og seng, det er det eneste «store». 

Anonymkode: 5faec...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er så heldige at foreldrene mine har betalt barnevogn til oss. Er kjempeglad for det siden barneutstyr er såpass dyrt....Får dere noe av familie?

Anonymkode: 05115...f0b

Fikk sprinkelseng til 1500kr. Måtte kjøpe vogna til 13000kr selv.

Anonymkode: 168d0...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, vi har måtte kjøpe absolutt alt selv. Barna har en sjelden gang fått en og annen leke som var utenom bursdag. 

Det var noe risiko for at baby nr 2 kunne bli prematur, spurte min mor om å låne penger til en bilstol dersom det ble slik og fikk blankt nei. 

Dere som får masse hjelp av familie er heldige! ❤️

Anonymkode: 9340a...175

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har fått vogn og alt vi trenger av foreldre/svigerforeldre. Får nesten litt for mye. Er takknemlig og glad for det, men Hadde nesten vært kjekt å velge litt klær og sånn selv også. Spesielt de minste størrelsene. Tror faktisk ikke at vi har betalt for noe som helst selv, utenom en kommode. 

Anonymkode: f432d...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barnevogn til barn nr 2. En del penger til de andre, så kunne vi kjøpe det vi trengte. 

Anonymkode: 16e40...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått mye, første barnebarn på begge sider. Svigers og mine foreldre betalte nesten hele barnevogna, de betalte 10k av 13k). Mine foreldre sponset bilstol+base, og tripptrappstol med utstyr. Vugge gikk i arv fra samboers familie. Før hun ble født fikk hun en del småting og klær. Etter fødsel så har hun fått masse klær, nesten så mye at vi føler for å si «stopp» - sånn at vi får kjøpt litt selv også. Vi er superheldige! 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er så heldige at foreldrene mine har betalt barnevogn til oss. Er kjempeglad for det siden barneutstyr er såpass dyrt....Får dere noe av familie?

Anonymkode: 05115...f0b

Har ikke fått en dritt å har måttet betale alle slike ting selv. Men moren min kjøper mye klær til han da så.

Anonymkode: 9ba07...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nope, vi har måtte kjøpe absolutt alt selv. Barna har en sjelden gang fått en og annen leke som var utenom bursdag. 

Det var noe risiko for at baby nr 2 kunne bli prematur, spurte min mor om å låne penger til en bilstol dersom det ble slik og fikk blankt nei. 

Dere som får masse hjelp av familie er heldige! ❤️

Anonymkode: 9340a...175

Enig, her var det visst mange som fikk alt 😳 Jeg har også måttet betale alt selv, og jeg er helt alene med barnet i tillegg så ingen far inni bilde som bidrar økonomisk heller. 

Anonymkode: 9ba07...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får barnevogn av mine foreldre, det setter vi veldig pris på - men ikke noe vi forventer. 
Kommer til å arve en del ting fra min familie, det setter vi også stor pris på - men ikke noe vi forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk velge en ny vogn som mamma og pappa betalte ja. 

Anonymkode: 74678...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte betale alt selv ja. Utstyr, klær, ingen å arve fra. Første barnebarn og mine foreldre sitter svært godt i det, tror bare ikke de tenkte på det, rett og slett. Må si litt hjelp hadde kommet svært godt med, men forventet absolutt ingenting. 

Anonymkode: d2fee...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss en del til jul før eldste ble født, så fikk litt som julegave... men de store tingene kjøpte vi selv.

Aldri forventer å få ting uten videre.

Min bror og konen har fått arve alt fra oss.

Har fått et par ting i senere tid... sendte min far ut for å kjøpe pulk da det var et godt tilbud, den fikk vi ikke betale... også har de kjøpt ski til vår eldste en gang, da det var helt uteplukket her vi bor. Dette er ting som de vet kommer alle barnebarn tilgode, da slike ting går i arv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi mye utstyr fra mine foreldre, i tillegg til at de har kjøpt mye selv til å ha hjemme hos seg. Vi trengte absolutt ikke hjelp til å kjøpe noe av det, men er evig takknemlig. De har mange barnebarn så trodde ikke de tok seg råd til slikt, men de ga en pengesum til de andre også for å veie opp. 

Den rike pappaen til samboer som fikk sitt første barnebarn nå ga oss en bamse bare. Jeg er ikke sjokkert, for å si det sånn. 

Anonymkode: c8fa1...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min har tilbudt seg å kjøpe barnevogn til oss. Men det ser vi nok litt an, lander vi på en dyr vogn så forventer jeg ikke at han punger ut med oppmot 15 000 kroner. :)

Ellers så sitter moren min og strikker som en gal, og kjøper inn småting som smekker og liknende. Og så har vi fått arvet den gamle vuggen som faren min bygde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig i min familie. Ikke på hans side heller.

Vi har fått nydelige strikkede plagg- og pappa har kjøpt redningsvest til alle barnebarna etterhvert som de kom.

De bor ved kysten, så god opplæring i sikkerhet til sjøs har han tatt seg av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått og får så mye at jeg blir helt satt ut. Vår lille jente er eneste barnebarn på begge sider (og kommer til å forbli det). Barnevogn med alt av utstyr, alt av klær (hun er nå 6 måneder), bilstol, leker, slyngevugge, bæreseler. Og i tillegg får vi all den hjelp vi ber om. Jeg føler meg virkelig heldig, og prøver å vise hvor mye jeg setter pris på det. 

Og oldemor (min bestemor) strikker, så har akkurat fått tre sett med hjemmestrikkede kjøredresser. Ble helt rørt når jeg pakket det opp ❤️

Anonymkode: 96cbe...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått hjelp av min far til å kjøpe vognen vi ville ha. Kjøpte brukt, og betalte 7500 for den, og pappa spyttet inn 5000 for den, sånn at vi fikk kjøpt den 😊 ellers fikk vi en del av babyutstyret som storesøsknene har brukt av han sin ekskone, så vi slapp å kjøpe ganske mye pga det. Arvet masse klær, Bjørn borg vippestol og andre ting av en av mine tanter, og voksipose og vippestol til av en annen. Fikk også tak i en Bjørn borg bæresele av en som gav den vekk (er i tipp topp stand). Har kjøpt litt klær i forskjellige størrelser, men det er ikke mye. Tror at i direkte "utgifter" til vår lille, så har vi kanskje brukt ca 10.000, inklusive det pappa betalte for vognen, siden vi har vært heldige å kunne arve så mye 😁

Er egentlig veldig glad for at vi har fått så mye bruk og arvet. Sparer miljøet i tillegg til at det er klær som nesten ikke er brukt siden babyer vokser så fort. Og vi har kunne spare litt penger til når det trengs 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får barnevogn av svigermor, og kommende oldemor ga oss 5000 til å bruke på det vi ville. Såå snilt.

Vi får også låne alt babyutstyret til svigerbror, da de skal flytte for en periode. Vi tenker å kjøpe en ny seng, men er kjempeheldig med å få låne resten! 

Anonymkode: 34a50...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et par tusenlapper fra hver familie til barnets sparekonto, samt en liten gave fra hver familie til jul. 

Anonymkode: eacce...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 15.000,- til å kjøpe vogn (og evt. andre ting om det skulle bli penger til overs) av mine foreldre, og seng + tripptrappstol med nyfødtsete av svigers. Det er første barnebarn på begge kanter, så de gleder seg veldig.
Har også fått arve vippestol, lekegrind, leker og masse klær av øvrig familie og venner. I tillegg er det mange som strikker til oss. Så vi er kjempeheldige! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...