AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Jeg tok full bukplastikk, fettsuging, sying av magemuskler og løft av bryst for 3 dager siden. Jeg var forberedt på smerte, men ikke så gale😅 Så jeg lurer på om noen kan dele sin erfaring? Er så redd for at noe skal være galt med meg. Jeg ligger for det meste men har mye smerte selv på sterke smertestillende. Jeg har også forstoppelse da jeg ikke får til å presse når jeg går på do grunnet smerter. Noen med tips til liggestilling og? Anonymkode: e843b...7d0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Ta kontakt med legen om du er redd det er noe unormalt med deg. Anonymkode: 79ae1...f60 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Vanlig å bli forstoppet på sterke smertestillende, har du noen som kan gå på apoteket for deg å hente noe som får litt fart på magen? og jeg ville ringt legen/klinikken om jeg var bekymret i morgen men at du har forstoppelse og har det vondt høres ut som noe du må forvente egentlig Tips til ligge stilling? Er det andre alternativer enn på ryggen med beina litt opp? Jeg tok bare vanlig bukplastikk da, men fy søren den første uka var ille, etter det ble det bedre. Men hadde vondt i ryggen fordi jeg bare kunne sove på ryggen med beina opp (som legen sa) og gå lett forover lent når jeg var oppe. Tok over en mnd før jeg kunne sove flatt eller på siden eller ta av kompresjons plagget på natta, husker ikke hvor lenge det var nøyaktig, men du må tåle at det blir skikkelig kjipt en stund 😊 Anonymkode: 82c52...1a2
TomHm Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Uff.. Jeg tok det i november, føler med deg. Jeg hadde egentlig veldig lite smerte, tar du paracet hver 6 time?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 De første dagene føltes det som en lastebil hadde kjørt over meg. Kunne ikke ligge på siden, bare ryggen de første 14 dagene. Spis svisker mot forstoppelse. Er du i tvil om det med smerte, så har du sikkert nummer til en lege du kan ringe? Anonymkode: dcdd1...d72
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Tips: legg en pute under knærne når du sover. Gjør at du får mindre vondt av en hel natt på bare ryggen. Anonymkode: dcdd1...d72
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Vurderer fettsuging selv. Hvor utførte du jobben? Anonymkode: 67185...efc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vanlig å bli forstoppet på sterke smertestillende, har du noen som kan gå på apoteket for deg å hente noe som får litt fart på magen? og jeg ville ringt legen/klinikken om jeg var bekymret i morgen men at du har forstoppelse og har det vondt høres ut som noe du må forvente egentlig Tips til ligge stilling? Er det andre alternativer enn på ryggen med beina litt opp? Jeg tok bare vanlig bukplastikk da, men fy søren den første uka var ille, etter det ble det bedre. Men hadde vondt i ryggen fordi jeg bare kunne sove på ryggen med beina opp (som legen sa) og gå lett forover lent når jeg var oppe. Tok over en mnd før jeg kunne sove flatt eller på siden eller ta av kompresjons plagget på natta, husker ikke hvor lenge det var nøyaktig, men du må tåle at det blir skikkelig kjipt en stund 😊 Anonymkode: 82c52...1a2 Vi fikk kjøpt laktulose på apoteket i går, så håper det får fart på sakene! Godt å høre at det ikke bare er jeg som opplever så mye smerte😅 Har lest om flere som følte seg bedre etter bare to døgn, derfor ble jeg bekymret. Følte du mye stramhet rundt såret? Jeg har det helt greit når jeg ligger på ryggen, men når jeg skal opp på do kjennes det ut som om såret skal revne i alle kanter Anonymkode: e843b...7d0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 TomHm skrev (16 timer siden): Uff.. Jeg tok det i november, føler med deg. Jeg hadde egentlig veldig lite smerte, tar du paracet hver 6 time? Hvor lang tid tik det før du følte deg bedre? Jeg tar paralgin forte og palexia hver 12 og 6 time. Dette hjelper noen lunde. Skal begynne på paracet når det værste smerten gir seg Anonymkode: e843b...7d0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De første dagene føltes det som en lastebil hadde kjørt over meg. Kunne ikke ligge på siden, bare ryggen de første 14 dagene. Spis svisker mot forstoppelse. Er du i tvil om det med smerte, så har du sikkert nummer til en lege du kan ringe? Anonymkode: dcdd1...d72 Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre? Og lå du for det medte i sengens hele dagen? Svisker var en god ide! Takk for tips Anonymkode: e843b...7d0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Les treningsdagboken til addict, hun tok i sommer, og forklarer mye rundt prosessen Anonymkode: e2d3c...b35
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vurderer fettsuging selv. Hvor utførte du jobben? Anonymkode: 67185...efc Ja, tok fettsuging på mage og lår. Anonymkode: e843b...7d0
addict Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 Tok bukplastikk og brystreduksjon i sommer, i 2 operasjoner. Hadde relativt lite smerter. Synes det høres veldig rart ut at de gjennomførte både løft og buk med magemuskler i samme operasjon, ikke mange kirurger som gjennomfører det både mtp tiden etterpå, tiden man må ligge i narkose og at det blir et enormt inngrep. Det kan forklare mye rundt det at du har veldig vondt såppass lenge etterpå. Ring kirurgen hvis du er usikker og ta smertestillende forebyggende. Masse lykke til 😊😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Jeg har ikke gjort det selv, men kjenner flere som har gjort det. Det er sying av magemusklene som gir smerte antakeligvis. De jeg kjenner har fortalt om et helvete, men når alt var over var det så verdt smertene. De er så fornøyd. Men lurt å ringe kirurgen uansett. Jeg har selv tatt liten bukplastikk og vil oppfordre deg til å holde deg i ro og hele tiden følge legens anbefalinger for å slippe infeksjoner etc lykke til og god bedring! Anonymkode: cb983...96f
TomHm Skrevet 2. mars 2021 #16 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 7.22): Hvor lang tid tik det før du følte deg bedre? Jeg tar paralgin forte og palexia hver 12 og 6 time. Dette hjelper noen lunde. Skal begynne på paracet når det værste smerten gir seg Anonymkode: e843b...7d0 Følte meg gradvis bedre hverdag de første 2 ukene. Så sakte men sikkert over de neste mnd. Styrke begynte å komme tilbake etter 3-4 mnd.
Husmoren Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 Hvordan går det med deg? Jeg tok full bukplastikk for 3 uker siden. Sliter skikkelig med tolmodigheten 😏 Føler også at det er stramt i magen, spesielt helt øverst. Klarer ikke gå helt oppreist heller, blir verre utover dage…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå