AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Jeg er fornøyd med 4G+ er det nødvendig med 5G nett? Anonymkode: 020fe...038 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Du var fornøyd med adsl og, så fiber er ikke nødvendig? Kanskje man bare skal slutte å oppgradere all teknologi? Anonymkode: c31c1...9fc 8
Gjest theTitanic Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du var fornøyd med adsl og, så fiber er ikke nødvendig? Kanskje man bare skal slutte å oppgradere all teknologi? Anonymkode: c31c1...9fc Ja, det syntes jeg. Verden var bedre før.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 theTitanic skrev (1 time siden): Ja, det syntes jeg. Verden var bedre før. Amen Anonymkode: 19ed6...51f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Er fornøyd med 4g jeg. Anonymkode: 97f03...18b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Enig med ts. Rart at korona og 5g kom samtidig? Anonymkode: f020b...79d 1
knulleGuden666 Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Nei, 5g er ikke nødvendig, det er regelrett tullball. 4g+ er raskt nok i massevis, de som trenger mer får finne på noe annet å gjøre, ikke er det bra for hverken mennesker eller dyr heller, tragisk hele 5g 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Galdhøpiggen skrev (4 minutter siden): Nei, 5g er ikke nødvendig, det er regelrett tullball. 4g+ er raskt nok i massevis, de som trenger mer får finne på noe annet å gjøre, ikke er det bra for hverken mennesker eller dyr heller, tragisk hele 5g Fordelen er at vi slipper 3g det var virkelig mye stråling. Jeg var fornøyd med 2g. Alt annet er unødvendig Anonymkode: f020b...79d
Jdz Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Jeg var fornøyd med fasttelefon med dreieskive og telefaks. Synes disse mobilgreiene bare er tullball. Og fargefjernsyn, hva skal man egentlig ned det? Sort/hvitt er jo mer enn bra nok! Og videospilleren min, den får du aldri! Blanke plastskiver med video må være det dummeste som finnes. Og hva skal man egentlig med Internett når man har leksikon? Eller oppdaterte byggeforskifter? Husene vi bygde for 100 år siden var jo mer enn bra nok. 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Jeg var fornøyd med hest og kjerre, og at folk døde som fluer i en alder av 30 pga dårlig hygiene. Trenger vi virkelig biler eller moderne medisin. #alt var bedre før Anonymkode: f1bc3...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Galdhøpiggen skrev (2 timer siden): Nei, 5g er ikke nødvendig, det er regelrett tullball. 4g+ er raskt nok i massevis, de som trenger mer får finne på noe annet å gjøre, ikke er det bra for hverken mennesker eller dyr heller, tragisk hele 5g Husk å dekk deg helt til når du er ute på sommeren da. Sola er jo enda mer tragisk enn 5G for mennesker og dyr Anonymkode: f1bc3...6ce 1
skrue Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er fornøyd med 4G+ er det nødvendig med 5G nett? Anonymkode: 020fe...038 For meg personlig ikke nå. Men jeg ser endel fine bruksområder. En god del har i dag fast nettforbindelse med ADSL over kobbernett (telefonledninger) uten mulighet for noe annet. Dette nettet skal fases ut og det er uansett ikke mulig å oppnå hastigheter som 5G skal kunne klare. Så for disse kan 5G bli en stor oppgradering. Potensielt kan man også slippe all kablingsføring hjemme, noe som sikkert sees på som en fordel for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 skrue skrev (15 minutter siden): For meg personlig ikke nå. Men jeg ser endel fine bruksområder. En god del har i dag fast nettforbindelse med ADSL over kobbernett (telefonledninger) uten mulighet for noe annet. Dette nettet skal fases ut og det er uansett ikke mulig å oppnå hastigheter som 5G skal kunne klare. Så for disse kan 5G bli en stor oppgradering. Potensielt kan man også slippe all kablingsføring hjemme, noe som sikkert sees på som en fordel for mange. Det forstår jeg, det vil bli positivt for dem. Absolutt. Poenget med tråden var å få andre perspektiver på temaet, og du svarte svært fornuftig. 👍🏻 Anonymkode: af031...843
Chantielle Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
newman01 Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Store fordelen med 5G fremfor 4G+ og tidligere standarder er oppkoblingstid, forsinkelse og strømforbruk. Små enheter kan alltid være tilkoblet, kommunisere med andre enheter og utveksle informasjon. Biler utstyrt med teknologien kan kommunisere sammen på en sømløs måte, og på den måten gi et tryggere trafikkbilde. Og selvfølgelig økt båndbredde/hastigheter. I større maskiner kan man droppe kabling, og bare ha trådløs overføring av informasjon. Innen medisin åpner systemet for fjernoperering av utstyr uten særlig forsinkelse, og man kan ha leger et sted og pasienter et annet sted. Ingen veit helt hvilket potensiale dette kan ha på sikt, men de tror det blir meget bra. At du er fornøyd med hastigheten på surfing på mobilen er bare en liten brøkdel av hva 5G kan brukes til 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 For min egen del, så tror jeg ikke det. Etter at 3g+ ble lansert, så har det for vår del vært gode nok hastigheter. Sammenlikning med telefon med dreieskive og til mobiltelefon er ikke gyldig her mener jeg. Det er et mye større teknologisk sprang fra telefon med dreieskive til å ha mobiltelefon i det hele tatt, sammenlignet med det å gå fra 4g til 5g. Anonymkode: f506a...8d5 1
newman01 Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: For min egen del, så tror jeg ikke det. Etter at 3g+ ble lansert, så har det for vår del vært gode nok hastigheter. Sammenlikning med telefon med dreieskive og til mobiltelefon er ikke gyldig her mener jeg. Det er et mye større teknologisk sprang fra telefon med dreieskive til å ha mobiltelefon i det hele tatt, sammenlignet med det å gå fra 4g til 5g. Anonymkode: f506a...8d5 Daahh. 5G handler i hovedsak IKKE om økt hastighet, men oppkoblingshastigheten. Idag tar det (i dataverden) evigheter for en passiv enhet å koble seg opp til datanettverk. Med 5G går det på øyeblikket. Dvs. at f.eks en sensor kan være passiv frem til den får signal om å sende noe, og den gjør det omtrent på øyeblikket. Dvs at man kan ha en sensor uten signalkabling, som faktisk fungerer omtrentlig like fort som noe kablet. Så slutt å heng deg opp i hvor fort mobilen din streamer video eller nettsider. Det er alt det andre som er verdien til 5G. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå