AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hvor lang tid tar det før deres blod ved små kutt/små sår og blodprøvetaking koagulerer? Bare jeg skjærer meg pittelitt blod det lenge. Hvis jeg ikke presser på såret, men så fort jeg slutter å presse begynner det å blø igjen. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år. Og har hatt sein blod koagulering de siste 7 årene. Et papirkutt kan blø i flere timer. Anonymkode: ddbcc...413 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid tar det før deres blod ved små kutt/små sår og blodprøvetaking koagulerer? Bare jeg skjærer meg pittelitt blør det lenge. Hvis jeg ikke presser på såret, men så fort jeg slutter å presse begynner det å blø igjen. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år. Og har hatt sein blod koagulering de siste 7 årene. Et papirkutt kan blø i flere timer. Anonymkode: ddbcc...413 Anonymkode: ddbcc...413
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Har en samboer med lavt stoffskifte. Han blør ikke noe lenger enn hva jeg gjør i grunn. Vi har en katt som kan leke litt vel voldsomt til tider, å de kuttene som tar en blodåre i fingeren stopper etter noen min med plaster og trykk. Anonymkode: c5fbd...089
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Har ingen problemer med dette. Anonymkode: 7da1f...e41 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Det skyldes nok noe annet enn stoffskifte. Anonymkode: 2e02d...9d0 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det skyldes nok noe annet enn stoffskifte. Anonymkode: 2e02d...9d0 Nei. Det er på grunn av lavt stoffskifte. Jeg har lite blodplater. Og får blodplateoverføring jevnlig. Jeg regner ikke med at noen på kg. har peiling ang. dette. Anonymkode: ddbcc...413 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Blør/stanser blødning akkurat som alle andre (friske). Har du et velbehandlet lavt stoffskifte skal ikke dette være en sak i det hele tatt. Anonymkode: 824c7...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Aldri vært borti det problemet. Medfødt lavt stoffskifte... Anonymkode: ea24b...d8e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Har lavt stoffskifte. Kjenner meg ikke igjen. Anonymkode: 5d2ee...46f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Det er på grunn av lavt stoffskifte. Jeg har lite blodplater. Og får blodplateoverføring jevnlig. Jeg regner ikke med at noen på kg. har peiling ang. dette. Anonymkode: ddbcc...413 Men da er det jo derfor blodet ikke koagulerer som det skal? Aldri hørt om dette i forbindelse med lavt stoffskifte. Men har hørt om det ved mangelsykdom/gener og medisiner. Ta det med lege. Det høres på ingen måte normalt ut.. Anonymkode: 7da1f...e41
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 Jeg har det også. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Det er på grunn av lavt stoffskifte. Jeg har lite blodplater. Og får blodplateoverføring jevnlig. Jeg regner ikke med at noen på kg. har peiling ang. dette. Anonymkode: ddbcc...413 Jepp. Det må jeg også. Er født med LS. Er utredet for blødersykdom. Men det er pga lite blldplater blodet ikke levrer seg. Anonymkode: 21f96...406
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da er det jo derfor blodet ikke koagulerer som det skal? Aldri hørt om dette i forbindelse med lavt stoffskifte. Men har hørt om det ved mangelsykdom/gener og medisiner. Ta det med lege. Det høres på ingen måte normalt ut.. Anonymkode: 7da1f...e41 Dette er et symptom på ls. Langt fra alle får det, jeg er dessverre en av dem. Anonymkode: ddbcc...413 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 Aldri hørt at det er symptom på lavt stoffskifte. Har hatt hypothyreose i 30 år. Er mer plaget med at blod stopper å renne, ved f.eks blodprøvetaking og at fingeren må melkes ved f.eks stikk i fingeren. Noe som tyder på lav sirkulasjon, som et tegn på sykdommen. Vil gjerne se de faglige kildene dine, TS, på at dette er et symptom på sykdommen. Anonymkode: 624b3...764 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri hørt at det er symptom på lavt stoffskifte. Har hatt hypothyreose i 30 år. Er mer plaget med at blod stopper å renne, ved f.eks blodprøvetaking og at fingeren må melkes ved f.eks stikk i fingeren. Noe som tyder på lav sirkulasjon, som et tegn på sykdommen. Vil gjerne se de faglige kildene dine, TS, på at dette er et symptom på sykdommen. Anonymkode: 624b3...764 Dette opplever jeg også. Lenge før jeg fikk diagnosen også forøvrig, noe som kanskje tyder på at jeg har gått udiagnostisert en stund... eller en tilfeldighet såklart Anonymkode: 5d2ee...46f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Dette er et symptom på ls. Langt fra alle får det, jeg er dessverre en av dem. Anonymkode: ddbcc...413 Er det legen din som har sagt det? Jeg ville fått en second opinion, høres ut som du har en tilleggssykdom. Blø i timesvis etetr et lite kutt kan være alvorlig sykdom, så ville fått dette utredet skikkelig Anonymkode: 6dc84...1e2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå