Gå til innhold

Dere med lavt stoffskiftet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før deres blod ved små kutt/små sår og blodprøvetaking koagulerer? Bare jeg skjærer meg pittelitt blod det lenge. Hvis jeg ikke presser på såret, men så fort jeg slutter å presse begynner det å blø igjen. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år. Og har hatt sein blod koagulering de siste 7 årene. Et papirkutt kan blø i flere timer. 

Anonymkode: ddbcc...413

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lang tid tar det før deres blod ved små kutt/små sår og blodprøvetaking koagulerer? Bare jeg skjærer meg pittelitt blør det lenge. Hvis jeg ikke presser på såret, men så fort jeg slutter å presse begynner det å blø igjen. Har hatt lavt stoffskifte i 10 år. Og har hatt sein blod koagulering de siste 7 årene. Et papirkutt kan blø i flere timer. 

Skrevet

Har en samboer med lavt stoffskifte. Han blør ikke noe lenger enn hva jeg gjør i grunn. Vi har en katt som kan leke litt vel voldsomt til tider, å de kuttene som tar en blodåre i fingeren stopper etter noen min med plaster og trykk.

Anonymkode: c5fbd...089

Skrevet

Har ingen problemer med dette. 

Anonymkode: 7da1f...e41

• Liker 1
Skrevet

Det skyldes nok noe annet enn stoffskifte. 

Anonymkode: 2e02d...9d0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det skyldes nok noe annet enn stoffskifte. 

Anonymkode: 2e02d...9d0

Nei. Det er på grunn av lavt stoffskifte. Jeg har lite blodplater. Og får blodplateoverføring jevnlig. Jeg regner ikke med at noen på kg. har peiling ang. dette. 

• Liker 1
Skrevet

Blør/stanser blødning akkurat som alle andre (friske).

Har du et velbehandlet lavt stoffskifte skal ikke dette være en sak i det hele tatt.

Anonymkode: 824c7...ce4

• Liker 1
Skrevet

Aldri vært borti det problemet. Medfødt lavt stoffskifte... 

Anonymkode: ea24b...d8e

Skrevet

Har lavt stoffskifte. Kjenner meg ikke igjen. 

Anonymkode: 5d2ee...46f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Det er på grunn av lavt stoffskifte. Jeg har lite blodplater. Og får blodplateoverføring jevnlig. Jeg regner ikke med at noen på kg. har peiling ang. dette. 

Men da er det jo derfor blodet ikke koagulerer som det skal?

Aldri hørt om dette i forbindelse med lavt stoffskifte. Men har hørt om det ved mangelsykdom/gener og medisiner.

Ta det med lege. Det høres på ingen måte normalt ut..

Skrevet

Jeg har det også. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jepp. Det må jeg også. Er født med LS. Er utredet for blødersykdom. Men det er pga lite blldplater blodet ikke levrer seg. 

Anonymkode: 21f96...406

Skrevet

Men da er det jo derfor blodet ikke koagulerer som det skal?

Aldri hørt om dette i forbindelse med lavt stoffskifte. Men har hørt om det ved mangelsykdom/gener og medisiner.

Ta det med lege. Det høres på ingen måte normalt ut..

Dette er et symptom på ls. Langt fra alle får det, jeg er dessverre en av dem. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt at det er symptom på lavt stoffskifte. Har hatt hypothyreose i 30 år. Er mer plaget med at blod stopper å renne, ved f.eks blodprøvetaking og at fingeren må melkes ved f.eks stikk i fingeren. Noe som tyder på lav sirkulasjon, som et tegn på sykdommen. 

Vil gjerne se de faglige kildene dine, TS, på at dette er et symptom på sykdommen. 

Anonymkode: 624b3...764

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt at det er symptom på lavt stoffskifte. Har hatt hypothyreose i 30 år. Er mer plaget med at blod stopper å renne, ved f.eks blodprøvetaking og at fingeren må melkes ved f.eks stikk i fingeren. Noe som tyder på lav sirkulasjon, som et tegn på sykdommen. 

Vil gjerne se de faglige kildene dine, TS, på at dette er et symptom på sykdommen. 

Anonymkode: 624b3...764

Dette opplever jeg også.

Lenge før jeg fikk diagnosen også forøvrig, noe som kanskje tyder på at jeg har gått udiagnostisert en stund... eller en tilfeldighet såklart

Anonymkode: 5d2ee...46f

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et symptom på ls. Langt fra alle får det, jeg er dessverre en av dem. 

Er det legen din som har sagt det? Jeg ville fått en second opinion, høres ut som du har en tilleggssykdom. Blø i timesvis etetr et lite kutt kan være alvorlig sykdom, så ville fått dette utredet skikkelig

Anonymkode: 6dc84...1e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...