AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Hvilke plager har dere? Lever dere greit med det eller er det hemmende? Tips mot tørr munn? Anonymkode: 8e94c...173
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Største problemet er tannproblemene. Mye hos tannlegen for alt mulig dritt. Har også uttalt odontofobi, så er rett og slett herlig med sjøgrens i tillegg.... Bruker mye tyggis og drikker mye vann for å opprettholde munnen. Men, ser dårlig ut Anonymkode: a4492...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Kan jeg spør hvordan dere fikk diagnosen? Har fibromyalgi, men tok en spyttest hos revmatologen og den var under normalt men revmatologen sa at det var ikke så farlig og for å få diagnose så måtte de ta biopsi og det var unødvendig...? Anonymkode: 40771...d2b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan jeg spør hvordan dere fikk diagnosen? Har fibromyalgi, men tok en spyttest hos revmatologen og den var under normalt men revmatologen sa at det var ikke så farlig og for å få diagnose så måtte de ta biopsi og det var unødvendig...? Anonymkode: 40771...d2b Tannlegen min reagerte på munnhelsen. Tok spyttprøve og diagnosen Anonymkode: a4492...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tannlegen min reagerte på munnhelsen. Tok spyttprøve og diagnosen Anonymkode: a4492...d9b Så du fikk diagnosen hos tannlegen? Du trengte ingen biopsi? Anonymkode: 40771...d2b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Så du fikk diagnosen hos tannlegen? Du trengte ingen biopsi? Anonymkode: 40771...d2b Var hos spesialist, men aldri tatt biopsi. Skal man det? Anonymkode: a4492...d9b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var hos spesialist, men aldri tatt biopsi. Skal man det? Anonymkode: a4492...d9b Jeg fikk beskjed om det av revmatologen, men han var eldgammel så.. Anonymkode: 40771...d2b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 jeg fikk påvist munn og øye tørrhet hos revmatolog. måtte også ta biopsi av spyttkjertel som ikke viste noe. ingenting på blodprøver. selv om jeg fyller flere av kravene(i dag er jeg også tørr nedentil, og huden sprekker) fikk jeg aldri diagnosen🙃 Anonymkode: cdb8b...7f6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spør hvordan dere fikk diagnosen? Har fibromyalgi, men tok en spyttest hos revmatologen og den var under normalt men revmatologen sa at det var ikke så farlig og for å få diagnose så måtte de ta biopsi og det var unødvendig...? Anonymkode: 40771...d2b For å få diagnosen Sjøgrens syndrom, må du oppfylle fire av seks kriterier: Tørre øyne Tørr munn Nedsatt tåreproduksjon som kan påvises ved test (Schirmers test) Vevsprøve fra spyttkjertel viser typiske forandringer Spyttkjertelen fungerer unormalt Antistoffer som kan angripe kroppens eget vev, påvises i blodprøve https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/giktsykdommer/sjogrens-syndrom/?page=4 Anonymkode: 8e94c...173
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Største problemet er tannproblemene. Mye hos tannlegen for alt mulig dritt. Har også uttalt odontofobi, så er rett og slett herlig med sjøgrens i tillegg.... Bruker mye tyggis og drikker mye vann for å opprettholde munnen. Men, ser dårlig ut Anonymkode: a4492...d9b Har selv tannlegeangst og får lystgass. Får dere dekket utgifter til tannlege? Har nylig fått diagnosen, og hadde hjulpet enormt mye om tannlegeregningene ble redusert 🙏 Anonymkode: 8e94c...173
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Har selv tannlegeangst og får lystgass. Får dere dekket utgifter til tannlege? Har nylig fått diagnosen, og hadde hjulpet enormt mye om tannlegeregningene ble redusert 🙏 Anonymkode: 8e94c...173 Får dekket 65% av NAV, etter de nye reglene. Tidligere 80% Anonymkode: a4492...d9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå