Gå til innhold

Hvordan oppleves alvorlig depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan oppleves alvorlig depresjon? 

Anonymkode: f5927...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hele verden like gjerne kan gå under. Lite motivasjon, sover mye, humørsvingninger. Mister lysten til å ta vare på seg selv (pusse tenner, dusje, mat). Orker ikke kontakt med andre. Ser på tv bare for å få tiden til å gå, sånn at man kan sove igjen. Sove mest mulig for å få tiden til å gå

Anonymkode: f6be5...6ad

• Liker 1
Skrevet

Og lukker igjen persiennene fordi man ikke orker sola

Anonymkode: f6be5...6ad

• Liker 1
Skrevet

For min del så ble det er stor mørke å tykk sky mellom meg å resten av verden, en følelse av å ikke takke eller klare å være hjemme eller borte eller å være i meg selv, en stor altoppslukende ønske om å dø som til slutt føltes ut som det eneste rette, å dø var den eneste løsningen på alt. Alle mennesker rundt meg ble ubetydelige, å jeg var bare en stor feil, jeg var ikke et menneske lenger, følelsene i kroppen var så tunge å vonde å det eneste jeg gjorde på slutten var å hyle eller så gråt jeg hysterisk. 

Anonymkode: d940e...cd0

Skrevet

For min del er det tydeligste tegnet at jeg mister interesse og glede på så og si alle områder. Alt er kjedelig, meningsløst. Ting jeg vanligvis finner glede i blir uinteressant, alt fra trening og bøker, til det sosiale. Følelsemessig er jeg enten nedstemt eller helt fulltstendig likegyldig og nummen.  

Anonymkode: 9280e...858

Skrevet

Jeg har gått på en alvorlig depresjon nå. Har nylig kjøpt meg en leilighet og burde vært overlykkelig, men nå gjør den meg bare enda tristere.

Absolutt ingenting gir glede, alt er bare mørkt og føles helt håpløst. Masse katastrofetanker rundt absolutt alt i livet . En overvelende følelse av at livet mitt ikke kan fikses, at jeg aldri vil føle meg bedre.

Alt fremtidshåp er bare forsvunnet over natta.

Jeg ser meg selv som en ressurssterk person til vanlig, men nå er jeg totalt ute av stand til å ta i bruk disse på noen som helst måte.

Er likegyldig til alt. Null matlyst, raser ned i vekt. Nesten helt umulig å komme meg ut.

Anonymkode: 63489...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...