Gå til innhold

Hvor gammel ble eller er ditt eldste dyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har to katter på 18 år :hjerte: De er søsken. De er fortsatt veldig lekne og unge til sinns, men vi merker alderdommen på kroppene deres. De er som to pensjonister, liker seg best inne, og ser til å nyte alderdommen. Det er så fint å tenke på at de har fulgt meg gjennom livet i så mange år. Fra jeg var barn, til ungdom og til voksenlivet! Blir trist den dagen de ikke er her mer, de har betydd mye for meg!

Anonymkode: f186d...925

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den forrige katten min ble 22 år før kreften tok overhånd. 

Anonymkode: cc3ff...799

Skrevet

Har en katt (som for tiden bor hos en slektning) som er 17 år. Hadde en hund som ble 13 år.

Anonymkode: 48f30...83e

Skrevet

Jeg hadde en hund som ble 17 år ❤️

Anonymkode: d1d18...5ef

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Hunden vi hadde da jeg vokste opp ble 14 år. Så han er den eldste hittil. Det var veldig trist siden jeg vokste opp med han, men samtidig hadde han det ikke helt bra på slutten. Så sånn sett var det bra at han fikk slippe. 

Katten jeg har nå blir 10 år. Håper jeg får ha han i mange år fremover :)

Skrevet

Hatt to hunder, en ble 12 og en ble 14. Nå har vi en katt på 16, som fortsatt er ganske sprek og i fin form. 

Anonymkode: 67743...843

• Liker 1
Skrevet

Hadde et marsvin som bikket 10år, visst nokk svært uvanlig for burdyr. 
Gamle katten vår ble 16, døde av seg selv på rommet til guttungen. La seg bare ned for «å sove». 

• Liker 1
Skrevet

Hadde en hest som ble 38 år. Var tennene som tok henne, bein, ledd, hjerte og alt annet var helt fint. Hadde veterinær med spesialutdannelse på tenner på kontroll på henne hvert halvår, så hun ble godt fulgt opp, men er jo ofte svak/slitte tenner som gjør at så gamle hester må avlives. Var i flott hold hele tiden, men når hun begynte å slite med å tygge ensilage og det ikke var mer som kunne gjøres gjorde jeg kort prosess og bestilte avliving. Helt jævlig vondt siden jeg hadde hatt henne i 25 år, men jeg hadde lovet at hun ikke skulle lide en dag og det klarte jeg heldigvis å holde ❤️ Hun sovnet inn med hodet i fanget mitt når hun hadde fått sprøyten 💔♥️ Ellers har jeg en katt som blir 14 i år, hun er skikkelig leken og «kattungete» enda, så håper jeg har henne i mange år til. Har også en hest på 21, men det er ingen alder for den type hest jeg har, så håper jeg har han i mange år til. 

Anonymkode: 446b4...a67

• Liker 3
Skrevet

Pusen min ble 19 år før han ble dement og måtte få slippe. 

Anonymkode: cd899...851

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde en hest som ble 38 år. Var tennene som tok henne, bein, ledd, hjerte og alt annet var helt fint. Hadde veterinær med spesialutdannelse på tenner på kontroll på henne hvert halvår, så hun ble godt fulgt opp, men er jo ofte svak/slitte tenner som gjør at så gamle hester må avlives. Var i flott hold hele tiden, men når hun begynte å slite med å tygge ensilage og det ikke var mer som kunne gjøres gjorde jeg kort prosess og bestilte avliving. Helt jævlig vondt siden jeg hadde hatt henne i 25 år, men jeg hadde lovet at hun ikke skulle lide en dag og det klarte jeg heldigvis å holde ❤️ Hun sovnet inn med hodet i fanget mitt når hun hadde fått sprøyten 💔♥️ Ellers har jeg en katt som blir 14 i år, hun er skikkelig leken og «kattungete» enda, så håper jeg har henne i mange år til. Har også en hest på 21, men det er ingen alder for den type hest jeg har, så håper jeg har han i mange år til. 

Siterer meg selv for å si at det selvfølgelig hadde vært jævlig vondt om jeg hadde hatt henne i mye kortere tid også, man blir jo ekstremt glad i dem uansett hvor kort eller lenge man har dem. Men jeg hadde henne hele ungdommen og til jeg ble godt voksen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 30, og før jeg var 10 år hadde vi hatt 3 katter. Den første forsvant etter 5 år, den andre ble syk etter 2 år, og den tredje ble omplassert etter 2 år fordi mamma plutselig var allergisk 🙄 Det var ikke så mye respekt for husdyr der vi bodde tror jeg..

Selv har jeg en katt som er 12 år, den har vært med meg innom alle hybler jeg har bodd på, alle kjærester jeg har hatt. Hun er frisk og fin, men har blitt en sta dame. Går ikke ut hvis det er under 5 varmegrader. Sover veldig mye. Opptatt av mat og kos. En skjønn frøken 🥰

Anonymkode: 92bd5...bed

Skrevet

Jeg hadde en hund som så vidt rakk og fylle femten år. 

Men det hanglet og gikk en god stund, før den ble avlivet. For eksempel stive og vonde bein, dårligere tenner / tannkjøtt, og litt forskjellig..          

:link:  

Anonymkode: 7fd09...e1c

Skrevet

Hadde en kanin som ble 14 år, og det er ganske mye for en kanin altså

Anonymkode: 75b5f...a28

Skrevet

Har en hund på 12. Han er fortsatt sprek og leken uten noen tydelige plager så håper inderlig han har noen år til I seg. 

Anonymkode: 107db...a63

Skrevet

Ene katten min ble 19, vi har en kanin som nå blir 10 eller 11. 

ei jeg jobber med har akvariefisk som er 17😳år. 

Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Har en hund som er 22 år nå. Ellers har alle mine dyr blitt ganske gamle. En av hestene mine er 25 år gammel. Jeg har en annen hund som er 17 (tror vi) han er omplasseringshund. 

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
Pupperulla skrev (1 minutt siden):

Våre fisker blir aldri mer enn 3-4 år. Visste ikke at fisk kunne leve så lenge. Wow! 

Skrevet
Bet-t-ina skrev (2 minutter siden):

Har en hund som er 22 år nå. Ellers har alle mine dyr blitt ganske gamle. En av hestene mine er 25 år gammel. Jeg har en annen hund som er 17 (tror vi) han er omplasseringshund. 

Er det mulig, har aldri hørt om at hunder kan bli så gamle. Min hund ble 16 år og syns det var gammelt

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
Blondine skrev (2 minutter siden):

Er det mulig, har aldri hørt om at hunder kan bli så gamle. Min hund ble 16 år og syns det var gammelt

Ja! Hun på 22 år er Pomeranian og han på 17 er Husky/Alaskan Malamute mix. 

Skrevet
Pupperulla skrev (12 minutter siden):

Hæ? Hvordan er det mulig?

Anonymkode: 7539b...741

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...