Gå til innhold

hva er din favorittferie?

Fremhevede innlegg

Gjest jon are
Skrevet

hei alle sammen!

jeg har fundert over hva som er favorittferien til folk flest.er det sydenturer,storbyferie eller kanskje et spa-opphold?

for meg er følgende:en hytte langt inn i skogen.jeg drar dit uten annet følge enn mine to schaferhunder og klokke og mobil legger jeg igjen hjemme.jeg har valgt å ikke ha tv,radio eller pc på hytta.jeg bruker dagene til å vandre i skogen.jeg fisker og lager min egen mat på bål.jeg vasser og bader i vannet vedsidenav hytta mi.på et opphold på hytta setter jeg av minimun et døgn til nattlige ekskusjoner.da har jeg med kamera,mine 2 hunder og vi vandrer og vandrer rundt i skogen på utkikk etter ugler.det er noe guddommelig å stirre inn i øyet og sjelen til en vill fugl!jeg fører også logg hvor jeg skriver ned tanker og følelser jeg har hatt den dagen.jeg har selfølgelig med meg masse bøker,spesielt av forfatteren Fønhus.disse bøkene må jeg lese ute i naturen for virkelig å begripe ordet.dette er altså min drømmeferie og anbefales på det sterkeste ;)

men tilbake til spørsmålet:hva er din drømmeferie?med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storbyferie er tingen for meg. Å vandre rundt i timevis og bare betrakte, ta en kaffe eller et glass vin på en kafé, og vandre videre. Stikke innom et museum eller en ustilling og så vandre igjen...

Er altfor rastløs til å trives på en solseng i syden og for lite naturinteressert til å gå i fjellet.

Så storbyferie, det er meg.

Skrevet

Jeg er glad i sydenferie, men er egentlig nesten for rastløs..

Men har jeg en bok eller noe, går det greit :)

Men den beste ferien jeg har hatt var sammen med kjæresten min i fjord..

Vi hadde leid en liten hytte i Sverige, og dro av gårde..

Var så koselig og avslappende! hadde et par dager bare, og har lyst til å reise tilbake dit.. Var ikke dyrt, så det er perfekt som langhelg sammen med kjæresten!

Bare kose seg og gjøre som man vil..

Gjest reiseglad
Skrevet

Det kommer an på. er glad i alt. fjellet på høsten. mexico på vinter

gjerne en storbytur en langhelg på våren

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg liker hytteturer til steder hvor jeg kan rømme unna folk og være i nærhet av natur.

Gjest Sesselja ii
Skrevet

Jeg kan ikke fordra å ligge på stranden, men elsker å svømme, så for meg er den beste ferie en hvor jeg kan bade i havet, men hvor det er nok å gjøre ellers også. Jeg er glad i kunst, kultur og historie, så gjerne et sted hvor jeg kan oppleve dette og lære litt mer, samtidig som jeg kan slappe av med god mat og drikke.

Jeg håper å få en slik ferie i år! Om to dager drar vi til Kroatia :hoppe: og skal da tilbringe dager i Split og Dubrovnik (historie- og kulturbiten) samt en liten uke på en av øyene (svømmebiten)

Skrevet

En rundreise som byr på mange ulike opplevelser!

Har vært på interrail 2 ganger, tatt en rundreise i Singapore/ Vietnam/ Kambodsja og Sør-Afrika (Cape Town) og Namibia rundreise 2 ganger. Er for rastløs til å holde meg på en plass! :)

Skrevet

Liker veldig godt å reise til syden jeg, der kommer jeg unna hverdagens mas og bekymringer, slipper tlf. som spør "når kommer du hjem".

Ligge på stranda, sole meg bade, rusle rundt og oppleve forskjellige land. Nydelig :)

Gjest Embla s
Skrevet

Hvert til sitt bruk; er kjempeglad i storbyferier, men syns også det kan være deilig å leie et lite bindingsverk-hus på en liten øy i Danmark og lignendel.

Skrevet

En blanding av syden og storbyferie er ideelt for meg. Liker å ligge strekk ut på solsengen, men trenger litt annet føde også og da er det godt å kunne reise til en storby og kunne gå på museum eller andre severdigheter.

Skrevet
Storbyferie er tingen for meg. Å vandre rundt i timevis og bare betrakte, ta en kaffe eller et glass vin på en kafé, og vandre videre. Stikke innom et museum eller en ustilling og så vandre igjen...

Er altfor rastløs til å trives på en solseng i syden og for lite naturinteressert til å gå i fjellet.

Samme her! :)

Og Lisboa er byen i mitt hjerte, men neste gang blir det en tur til Roma.

Skrevet

Samme her! :)

Her og.

Krakow er den hittil flotteste opplevelsen i så måte.

Skrevet

Actionfylte ferier er noe for meg; dykking, surfing, seiling, rafting, safari etc. Bare tanken på sydenferie gjør meg rastløs. :forvirret:

Skrevet

Storbyferie i Amsterdam. Reiser fast en gang i året. På grunn av at jeg har bodd der i mange år og har mange venner som kontakten må pleies med! Og pga at jeg savner alle pubene og utelivstilbudet, og ja, egentlig alt der nede.

Men jeg føler av og til at det går litt på bekostning av andre byer jeg burde sett.

Skrevet

Jeg likte meg så innmari godt i London. En herlig by, med masse flott å se og oppleve. Og så er jeg veldig glad i musicals, og London er jo ideell i så måte :tommel:

Skrevet

Storbyferie er herlig - men jeg synes også det er deilig å være norsk i en liten by i Danmark ;)

Skrevet

Her er det ingen som helst tvil; Tre uker i Frankrike under Tour de France. Følge alle etappene og bare nyte, nyte, nyte det adrenalinkicket dette gir. Tilbringe timer på en fjelltopp i Alpene eller Pyreneene sammen med andre sykkelfreaks fra ulike land, for så å nærmest eksplodere i entusiasme når første rytter kommer til syne. Å brøle ut heiarop og oppmuntringer på forskjellige språk, å se ryttere som sliter få "dyttehjelp" av publikum, helt uavhengig av hvilket land, lag eller status rytteren har eller, her sympatiserer man med alle som har møtt veggen og som griser seg oppover fjellsida som et overflødighetshorn av melkesyre.

Å slå av en prat med rytterne før start, å suge inn atmosfæren innafor sperringene, å prate sykkel, sykkel, sykkel tre hele uker til ende med folk som er like hekta som du selv. Å høre suset av feltet og publikums stillhet når rytterne nærmer seg første runde på Champs Elysées, brølene og hamringa på reklameplatene på gjerdene når de passerer, og det vitende smilet og nikket mellom deg og en ukjent sidemann; Dette er stort!

Og varmen og kaoset og svetten og tørsten og gnagsårene. Som ikke plager deg det spøtt fordi du forlengs har passert det nivået der du lar slike bagateller påvirke deg, du er på stigende sykkelrus tre uker til ende, you're having the time of your life, og du bare opplever og opplever og opplever. Dette er bedre enn alt ALT. Du er så gira når du legger deg om kvelden at du må krampeholde deg fast i senga for ikke å lette, og du vet, vet helt sikkert, at dette kommer du aldri til å glemme, at dette sannsynligvis vil bli det siste du tenker på før du dør: Le Tour!

Skrevet

Og så den rå, rå seieren av Thor på gårsdagens etappe av Vuelta a España! :klappe:

Nå gleder jeg meg vanvittig til VM i Madrid, flyr ned den 22. september og skal heie som faen! :hoppe:

Ang. innlegget mitt over; man trenger ikke å være ihuga sykkelfreak for å dra på en opplevelsesferie a la TdF. Et minimum av sykkelinteresse er riktignok et pluss, men mtp at dette er verdens største idrettsarrangement, - med 15 millioner mennesker som ser dette sirkuset live hvert år - så vil TdF være en opplevelse for de fleste!

Gjest LoisLane
Skrevet

Min drømmeferie er å kjøre rundt i Norge i en fin bil mutters alene. :)

Skrevet
En blanding av syden og storbyferie er ideelt for meg. Liker å ligge strekk ut på solsengen, men trenger litt annet føde også og da er det godt å kunne reise til en storby og kunne gå på museum eller andre severdigheter.

:Nikke: Men hyttetur på fjellet er ikke å forakte det heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...