AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Moren min har type 2 diabetes. I kveld tenkte jeg å måle blodsukkeret mitt "på gøy" siden jeg følte meg litt tørst (får generelt i meg for lite væske). Hadde ca en time før spist to små grove baguetter med en type sukkerpålegg og en type sunt pålegg, samt drukket to glass juice. Blodsukkeret mitt var 7.6, og nå har jeg småpanikk for at jeg har diabetes? Kan noen berolige meg eller forklare om dette er unormalt? Anonymkode: eed00...a48
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Nei, vi kan ikke berolige eller bekrefte noe. Du får bestille en time til fastlegen din på mandag slik at du får ta en ordentlig sjekk og får ev. behandling og oppfølging. Anonymkode: 959c8...493
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Nei, det er innenfor normalområdet etter å ha spist. Anonymkode: 72f8c...7a1 1
Blueberrymuffin Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Moren min har type 2 diabetes. I kveld tenkte jeg å måle blodsukkeret mitt "på gøy" siden jeg følte meg litt tørst (får generelt i meg for lite væske). Hadde ca en time før spist to små grove baguetter med en type sukkerpålegg og en type sunt pålegg, samt drukket to glass juice. Blodsukkeret mitt var 7.6, og nå har jeg småpanikk for at jeg har diabetes? Kan noen berolige meg eller forklare om dette er unormalt? Anonymkode: eed00...a48 7.6 mmol er helt normalt. Blodsukkeret er som regel på topp etter 30-60 minutt, og da er vanligvis blodsukkeret mellom 6.0-7.8, men kan være helt opp mot 11 dersom man har spist noe høyglykemisk. Ville ikke fryktet diabetes før man får målinger på 11.2 mmol og høyere. Så blodsukkeret ditt høres helt perfekt og normalt ut, ingenting som indikerer at du har diabetes med den målingen. Bare å ta det helt med ro. Hilsen diabetiker Endret 26. februar 2021 av Blueberrymuffin 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Takk for svar! Tok fastende blodsukker nå, og det var på 5.2 TS Anonymkode: eed00...a48 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå