Gå til innhold

Kraftig og muskuløse legger

Fremhevede innlegg

Gjest Eva Lill
Skrevet

Hei!

Jeg har et problem(synes ihvertfall jeg da) med at jeg har så kraftige og muskuløse legger!! Ellers er jeg tynn. Jeg vet at jeg har en kroppstype som lett får muskler,men på leggene er det sikkerlig voldsomt! jeg har sluttet med tung styrketrening av beina/lår/legger,men ser ikke ut til at det hjelper betydelig. Jeg har så tjukke legger at jeg sliter ordentlig med å finne støvletter som passer!

Nå trener jeg sykling ute eller spinning inne 45 min*4 pr/uke og driver en del med svømming i tillegg.

Noen tips om hva jeg bør gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, leste kraftige, muskuløse lepper og ble helt satt ut et øyeblikk. :ler:

Jeg har samme kroppstype som deg(ja å kjøpe støvletter er noe dritt), og jeg tror desverre ikke det er noe særlig å gjøre med akkurat det. Jeg har mye godt gitt opp styrketreningen, men de store leggene er der fremdeles.

Skrevet

tror jeg har hørt at å trene yoga kan gjøre musklene lange og slanke, istedetfor korte og kraftige som du har nå. ellers vil jeg tro at å sulte seg en liten periode, slik at du mister en del muskelmasse vil hjelpe. men det er bare en teori fra min side.

Skrevet

Jeg har slike kraftige muskuløse legger slik trådstarter har. Men jeg har funent ut at det rett og slett er slik jeg er bygget. Selv da jeg var sykelig tynn (35-40 kg) var leggene mine store. Så enda merkeligere ut da jeg hadde legger som nesten var på str med lårene. Har også drevet med yoga og bevegelighetstrening, men str var den samme. Så jeg vil på det sterkeste fraråde deg å sulte deg til mindre legger. Hva skal det føre til? Du risikerer bare å miste muskelmasse overalt i kroppen og i verste fall utvikler spiseforstyrrelser.

Nei, forson deg med den kroppen du har. Jeg har nå begynt å løpe, men leggene mine har ikke blitt større for det. Muskelen har derimot blitt mer definert. Se det positive med å ha sterk muskulatur i beina. Selv har jeg aldri vært plaget med skader, jeg har nemlig en sterk kropp!

Skoprodusentene lager produkter kun til gjennomsnittskjøperen, det er det de kan tjene penger på. Selv om støvlettene ikke passer deg, så betyr det ikke at det er noe galt med deg! Det er mange som ikke kan gå med alle typer mote, men det er derfor man har valget å velge blant de klærne/skoene som passer din kropp!

Vil forøvrig gi deg råd om ikke gå for mye i høyhælte sko, da muskelen blir kortere av dette. Hsuk også på å tøye ut etter treningsøktene. Og hvis du trener feks aerobic er det viktig å sette ned hælen når du hopper.

Gjest Jiha(d)
Skrevet

Jeg har også sånne legger, og de ble sinnsykt mye tykkere da jeg begynte å ri aktivt igjen. Phu...ikke å anbefale det! Synd når det er det morsomste jeg vet om, hehe. Men jeg får nesten bare blåse i det. Legger er ikke alt her i livet ;)

Skrevet
tror jeg har hørt at å trene yoga kan gjøre musklene lange og slanke, istedetfor korte og kraftige som du har nå. ellers vil jeg tro at å sulte seg en liten periode, slik at du mister en del muskelmasse vil hjelpe. men det er bare en teori fra min side.

De svarene du gir her, er både feilaktige og skadelige. For det første; hva slags muskeltype du har, er stort sett genetisk betinget. Noen personer (meg inkludert) bygger veldig raskt muskler, og får dermed raskt stort volum, mens andre igjen har mer av en annen type muskelfibre, og utvikler ikke like raskt muskler med stort volum. Yoga vil ikke gjøre noe særlig fra eller til her. Det du kan gjøre, som allerede nevnt, er å huske å tøye godt ut, trene spinning med relativt lav belastning, og kanskje unngå øvelser som trener eksplosiv styrke. Jeg har selv merket at jeg får mer volum i legg og lår i perioder hvor jeg trener mye aerobic/step.

Ellers er det å sulte seg en VELDIG dum ide. Mister du muskelmasse, mister du masse overalt på kroppen, og setter dermed ned forbrenningen din....

Nei, vær glad i de leggene du har, og aksepter at ikke alle ser likedan ut. Hvis du søker, vil du finne en (idiotisk) tråd her inne et sted hvor folk har målt leggomkretsen sin. Der ser du at det normale, er variasjon.

Skrevet

Jepp. Muskler går fra a til b, ingen er lengre eller kortere; men genetiske variasjoner avgjør hvordan en ser ut.....

Så må vi gjøre det beste ut av det vi har :)

Skrevet

Jeg har også slike legger- selv om jeg trener mye og er normalt slank ellers. Det er kjedelig- men- shit happends.

Når jeg prøver støvletter i butikker, står jeg og river og sliter i glidelåsen i lang tid- blir helt svett! Men gir meg ikke,nei! Etter at du har brukt de en stund, vider de seg ut... ;)

Gjest Eva Lill-trådstarter
Skrevet

Ja, enig man må bare takke seg til med det man har,men lurte bare på om det var noen råd som kunne hjelpe litt liksom...

Skal prøve å kanskje skifte litt treningsformer til de dere skrev over, og se om det blir litt forandringer. Hope so! ;)

• 6 år senere...
Skrevet

Hei du :) Jeg kjenner meg VELDIG igjen! Jeg trener fotball 4-6 ganger i uka, og det har virkelig vist resultater. Jeg angrer veldig på at jeg har kjørt dem så hardt, men det er nok ikke så mye å gjøre med det. Du skal heller være stolt av musklene dine ;) Det er hvertfall ikke fint med stilkbein som jeg kaller det. Fortsett og tren, lev sunt og ikke tenk mer på det. Gjort er gjort, og genene har nok sin plass i prosessen de også ;) Du har sikkert en fin kropp! Vær stolt av den! Det er faktisk ofte slik at de som har mest muskler har finest kropp. I tenåringsalderen synes nok guttene at slike syltynne jenter er deiligst, men når de kommer i en mer voksen alder vil de nok innse det riktige! 17-19 kanskje? :)) De som velger de godt trente personene er de sportye og flinke guttene, ikke de summe guttene som tror det er så deilig med bein og ribb som tror de trener ved å jogge en gang i uken :P hhahaha! Gled deg<3

Skrevet

Hei du :) Jeg kjenner meg VELDIG igjen! Jeg trener fotball 4-6 ganger i uka, og det har virkelig vist resultater. Jeg angrer veldig på at jeg har kjørt dem så hardt, men det er nok ikke så mye å gjøre med det. Du skal heller være stolt av musklene dine ;) Det er hvertfall ikke fint med stilkbein som jeg kaller det. Fortsett og tren, lev sunt og ikke tenk mer på det. Gjort er gjort, og genene har nok sin plass i prosessen de også ;) Du har sikkert en fin kropp! Vær stolt av den! Det er faktisk ofte slik at de som har mest muskler har finest kropp. I tenåringsalderen synes nok guttene at slike syltynne jenter er deiligst, men når de kommer i en mer voksen alder vil de nok innse det riktige! 17-19 kanskje? :)) De som velger de godt trente personene er de sportye og flinke guttene, ikke de summe guttene som tror det er så deilig med bein og ribb som tror de trener ved å jogge en gang i uken :P hhahaha! Gled deg<3

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg ser at dette forumet er veldig gammelt, men jeg søkte litt rundt på nettet etter forum også fant jeg dette. Nå har jeg laget bruker egentlig kun for å si at du er ikke alene! Jeg levde en gang som et uvitende barn fri for bekymring angående utseendet mitt. Jeg hadde dårlig hud gjennom hele ungdomsperioden, så derfor var det liksom ikke så stort fokus på resten av kroppen min. Jeg har alltid vært den minste, den lille spinkle piken som aldri vokste. Pupper fikk jeg ikke før jeg var 15 år, men jeg har alltid vært ganske muskuløst bygd i armer, mage og ben.

Da jeg var liten var det ikke fullt så merkbart i og med at jeg ikke hadde utviklet meg ferdig, men en ekkel dag da jeg hadde fylt 18 år og var på byen for første gang med mine nærmeste venner på den tiden og vi vandret rundt på brosteinen med høye hæler og følte oss frie og franke så snudde ting seg litt. Jeg har aldri vært den mest selvsikre, men har heller aldri hatt så mye å plukke på ved meg selv. En tilfeldig eldre gutt kom løpende bak meg og tok tak i leggene mine og skrek ut "Fy f** for noen grove legger du har!" Jeg er selvsagt ikke sikker på om det var en negativ bemerkning eller om han bare ble "amazed", men det føltes derimot ikke bra for meg i det hele tatt.

Etter det begynte jeg å innse at jeg har unormalt store legger i forhold til de andre jentene rundt meg, og angsten rundt det har vokst seg større og større for hver dag siden. De andre kompleksene mine har jeg fått gjort noe med. Lange hår på armene er en kjapp barbering unna og den dårlige huden min ordner seg med hudrens, sol og sminke. Det er derimot ingenting jeg kan gjøre med leggene.

Jeg er nå nettop fyllt 22 år og er fortsatt en spinkel jente på 55 kilo og 163 cm høyde. Jeg bruker S i overdeler og har ikke hofter heller. Jeg har en grei rumpe, men er ellers svært smal over alt. Så kommer leggene. De fleste venninnene mine hater at jeg kommenterer dem, men de passer enkelt nok ikke til kroppen min! Det er faktisk et ganske stort problem for meg å finne bukser som passer og er behagelige. Jeg må ha XS eller S i hoftebredde, og 30 i lengde, og disse typene bukser er de minste du kan få tak i! Problemet med disse buksene er jo da å få plass til leggene. Ofte har jeg vært inne på prøverom frustrert over at jeg ikke fysisk får på meg buksa fordi den er for stram i leggene. Jeg har foreløpig kun funnet ett buksemerke som flatterer beina mine, og det er Topshop. Ikke overraskende er det ikke mulig å få tak i dem i Norge (hverken butikk eller å bestille på nett). Det som gjør de buksene så bra er at stoffet er såpass stretchy at jeg kan kjøpe bukser med rett lengde og hoftebredde uten at leggene mine blir kvalt.

Jeg er som dere også sier svært ukomfortabel når jeg går med bare ben, og trives best når jeg kan ha på svart strømpebukse til skjørt eller shorts. Heldigvis for meg så har venninnene mine ikke syltynne modellegger, så jeg skiller meg ikke såå mye ut. Men de ser fortsatt mer proporsjonerte ut da de har bredere hofter og større kvinnelige former enn meg.

Har googlet rundt utallige ganger for å finne metoder til å redusere størrelsen, men det er visstnok ingen annen kur enn å ta operasjon... Eksen min elsket leggene mine, og sa at han syntes muskuløse legger var sexy. Det er det derimot svært få andre gutter som synes, og jeg er nærmest redd for at leggene mine skal forhindre meg i å finne noen.

Vet ikke helt hva som er poenget mitt med denne posten, annet enn å formidle mine egne problemer og si ifra om at dere ikke er alene! Vi burde lage en støttegruppe hehe :)

AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 7aa41...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...