Gå til innhold

Utbrent og sykemelding.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Møtt veggen etter å gitt alt for mye av meg selv både på jobb å i andre situasjoner. Ble sm i 2 uker, men tviler på det holder. Noen andre som har vært sm av samme grunn, å hvor lenge? 

Anonymkode: a095e...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sykemeldt i to uker, gjorde som legen sa: gikk tur hver dag og ikke ligge på sofaen og se Dr. Phil (hans ord, jeg har ikke sett det siden jeg var ungdom). Gjorde susen det. Jeg var selv utbrent, men ikke for å ha gitt for mye av meg selv...

Men du bør jo se an hva det er som gjør deg utbrent og jobbe med det. Nytter ikke å gå inn med holdningen "to uker sm holder ikke..." 

Anonymkode: a8339...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Møtt veggen etter å gitt alt for mye av meg selv både på jobb å i andre situasjoner. Ble sm i 2 uker, men tviler på det holder. Noen andre som har vært sm av samme grunn, å hvor lenge? 

Jeg var sykemeldt over ett halvt år, med gradvis opptrapping. Var vel fullt sykemeldt i 4 uker -så trappet opp. Tok hel 6 mnd før jeg jobbet fullt igjen. Gikk samtidig til fysioterapeut, prøvde også psykolog men det var ikke noe for meg akkurat da. 2 uker er ikke lenge om man er utbrent... man må ta tiden til hjelp, prøve å rydde opp i det som har gjort deg utbrent og holde igjen litt når du føler deg bedre. Kan anbefale deg forsiktig opptrapping på jobb, er lett å havne det igjen og da gjerne verre en det var første gangen. God bedring!

Anonymkode: b1da3...502

Skrevet

Takk for svar 😊 Ja, jeg jobber med det som har gjort meg utbrent. Merket allerede store tendenser til det for snart 1 år siden på jobb. Valgte da å si fra meg ene kontrakten. Jeg har en viss prosent fast, og en annen på kontrakt. Nå i januar sa jeg i fra meg vervet som tillitsvalgt også. I tillegg har det vært heavy på hjemmefronten, men nå ser det ut som vi endelig får hjelp der også 🙏 Jeg føler fortsatt at jeg ikke får puste, har vært sm en uke nå.. Men med vinterferie og barna hjemme så har det nok en del å si. Kan være jeg merker at det blir litt lettere neste uke når barna er på skolen igjen, å jeg klarer å hente meg litt inn på den uken, selv om jeg tviler. Jeg elsker jo jobben min, men i hele høst har jeg mistet mer og mer motivasjon til å klare å gi av meg selv på jobb, og jeg føler alt blir halvgjort.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...