Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Jeg er en jente på 26 år som studerer mitt siste år på universitet. For ca. 1 1/2 år siden begynte jeg å legge merke til en gutt som stadig vekk kikket på meg. Etterhvert begynte jeg å kikke tilbake. Jeg kjenner han ikke og vi har heller ingen felles venner på skolen, men vi sender blikk til hverandre når vi passerer hverandre i gangene. Det høres muligens litt barnslig ut, men jeg er litt sjenert av meg så det kommer ikke naturlig å se hei til fremmede til tross for at jeg har fått gode signaler fra han. For en liten stund siden fant jeg en annonse på skolens kjøp- og salg side, og det visste seg at det var han som var selgeren. Jeg hadde tilfeldigvis behov for det han solgte og da så jeg på det som en mulighet å bli kjent med han. Dessverre hadde han solgt den da jeg tok kontakt, men i det minste vet jeg navnet hans nå. Vi flørter fortsatt på en diskré måte når vi passerer hverandre i gangene, men jeg har virkelig lyst å bli kjent med han nå. Er det innafor å sende han en venneforespørsel? Hvis noen har lignende erfaring med å bli kjent på Facebook, så vil jeg gjerne høre om det. 

Endret av maria09
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bør du absolutt! Høres ut som starten på noe dette her :)

• Liker 4
Skrevet

Mulig jeg er litt sær, men jeg synes ikke en sånn random venneforespørsel er greia. Da blir jeg litt sånn .....

Det er bedre om du tar kontakt. Om åpningsreplikken bærer preg av nerver og litt kløning er det bare søtt. ❤️

• Liker 1
Skrevet

Stemmer for du sender forespørsel og vedder på han blir glad for det etter hva du skriver.

Anonymkode: 5c4e4...08f

Skrevet

Hvorfor FB, hvorfor ikke bare starte en samtale :) Bare si hei ;)

Anonymkode: 540da...8ba

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor FB, hvorfor ikke bare starte en samtale :) Bare si hei ;)

Anonymkode: 540da...8ba

Enig enig enig. Vi har blitt så tafatte. Alt bestilles og kjøpes ved et tastetrykk. Og nå kjærester. Han er der rett ved siden av deg, og du skal kontakte han på nett fremfor å bare snu deg og si "hei!"    ?

Crazy world......

Anonymkode: 1741e...e32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Enig enig enig. Vi har blitt så tafatte. Alt bestilles og kjøpes ved et tastetrykk. Og nå kjærester. Han er der rett ved siden av deg, og du skal kontakte han på nett fremfor å bare snu deg og si "hei!"    ?

Crazy world......

Hehe ja jeg er for så vidt enig, men som en litt sjenert person så er det som sagt ikke naturlig å bare si "hei" til en person jeg ikke kjenner midt på gata. Skulle selvfølgelig ikke ønske at det var sånn. Tenkte egentlig bare at det å adde han som venn er en litt lettere måte å sparke i gang en samtale på, men samtidig er jeg redd for at jeg kan virke litt desperat :) Merker jo at han er litt sjenert og i ny og ne (noe som både trøster og frustrerer på samme tid hehe). 

Skrevet

Synes det høres litt rart ut å adde han når du ikke kjenner han, men det er meg. Hva med å sende en mld på face istedet? Det er ikke så påtrengende. 

Anonymkode: ee3fe...136

Skrevet

Jeg har opplevd dette fra hans perspektiv. 

Jeg synes det er turn off når jenter ikke klarer å ta kontakt i virkeligheten. Du er også fortsatt en fremmed så jeg hadde ikke likt å få request på fb. 

Anonymkode: 28f4e...4aa

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd dette fra hans perspektiv. 

Jeg synes det er turn off når jenter ikke klarer å ta kontakt i virkeligheten. Du er også fortsatt en fremmed så jeg hadde ikke likt å få request på fb. 

Anonymkode: 28f4e...4aa

Ja. Og tenk så flaut hvis han ikke er interessert i henne og ikke godtar venneforespørsel/svarer på mld. Da blir det trivelig å møte på hverandre igjen på skolen 😂🤣

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Og tenk så flaut hvis han ikke er interessert i henne og ikke godtar venneforespørsel/svarer på mld. Da blir det trivelig å møte på hverandre igjen på skolen 😂🤣

Hvorfor skulle det være så flaut? Det er Ingen skam i å vise folk at man liker dem. Er jo slik man blir kjent med folk.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...