Gå til innhold

Hvordan trives du der du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i blokk. Det er mange folk her og for tiden mange enslige damer som baksnakker om alt som er litt annerledes ved utvalgte folk. Det har vært slik i mange år og skulingen opp og ned bare fortsetter. Jeg trives ikke, men har ikke råd til å flytte noe annet sted. Dessuten trives baksnakkere over alt. Kan ikke slippe unna dem og jeg er trist hver eneste dag. Mitt hjem er ikke mitt, selv om jeg eier det.  :(

Hvordan har du det? 

Anonymkode: d837d...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leier et småbruk, elsker det. Stedet jeg bor på er veldig lite, men det er greit. Bor bare halvannen time unna nærmeste by så om jeg plutselig føler meg litt bygdeklaustrofobisk, så tar jeg meg en bytur. Vet ikke om noen her som baksnakker mye men det er nok fordi jeg holder meg unna sånne folk. 

Anonymkode: dfaaf...9ed

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leier et småbruk, elsker det. Stedet jeg bor på er veldig lite, men det er greit. Bor bare halvannen time unna nærmeste by så om jeg plutselig føler meg litt bygdeklaustrofobisk, så tar jeg meg en bytur. Vet ikke om noen her som baksnakker mye men det er nok fordi jeg holder meg unna sånne folk. 

Ts her. Jeg holder meg også unna sånne folk, men det gir mere grobunn for enda mere baksnakking. En kommer ikke unna det når en bor tett dessverre. Ingen plasser å unnslippe.

Så veldig heldig du er som bor fritt og godt. Du lever min drøm. 

Skrevet

Bor på boligfelt, enebolig, kjenner ikke naboene. Trives ikke her, av den enkle grunn at jeg ikke er noe boligfelt-menneske. Er ikke bymenneske heller, så denne enebolig-på-boligfelt-ideen var totalt feilslått for min del. Så vi skal flytte.

Grunnen til at jeg ikke trives: Lite plass rundt meg, lite eller ingen hage, kun veranda egentlig. Kun plass til et par biler, ikke campingvogn, henger eller noe sånt. Altfor dårlig plass. På grunn av naboene kan jeg ikke kløyve ved her, eller ha traktor, bruke motorsag, eller noen ting. Hater å bo her, jeg er som en fisk på land, som en elefant i glassbur.

Naboene spiller ingen rolle for meg, prater ikke med dem uansett. Men foretrekker å bo midt i skogen uten å kunne se folk. 

Anonymkode: 99c2b...a1b

• Liker 3
Skrevet

Bor i blokk, har ikke kontakt med naboer utover ett hei. Hva de snakker om vet jeg ikke, og ikke interesserer det meg. Men tror de fleste har nok med sitt.

Anonymkode: 7a3d0...72e

Skrevet

Bor i Oslo sentrum. Koser meg. Har alt jeg trenger i nærheten. Hyggelige naboer også. Liker at det bor forskjellige typer mennesker her. 

Anonymkode: 40d76...ad2

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bor også på et små/gårdsbruk eier det selv. Det som er fint med å bo på bygda er at noen ganger vet alle ting om deg før du vet det selv 😂😂😂

Men trives utrolig godt med den friheten det er å bo og råde over en eiendom med en viss størrelse.  Er tur og gjøre hele tiden og det er positivt for en som liker at det skjer ting.

Bor et par timer unna en av de største byene i Norge og føler det er fint og ta seg en tur dit om en vil være urban 😂😂😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg bor i blokk. Det er mange folk her og for tiden mange enslige damer som baksnakker om alt som er litt annerledes ved utvalgte folk. Det har vært slik i mange år og skulingen opp og ned bare fortsetter. Jeg trives ikke, men har ikke råd til å flytte noe annet sted. Dessuten trives baksnakkere over alt. Kan ikke slippe unna dem og jeg er trist hver eneste dag. Mitt hjem er ikke mitt, selv om jeg eier det.  :(

Hvordan har du det? 

Uff, så leit! Er det virkelig ikke noe du kan gjøre? Hvorfor kan du ikke flytte? Det kan da ikke være slik at alt i området er mye dyrere, om du er villig til å gå ned i størrelse eller standard? 

Anonymkode: 8dbee...cae

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker huset vårt, men det er for mye trafikk her. Men det er aldri hus til salgs i området, og vi kan ikke dra skolebarna våre vekk fra næromådet sitt. Så her blir vi da... 😔

Skrevet

Trives ikke pga dårlig nabo 

Anonymkode: 6c414...b86

Skrevet

Leier sokkelleilighet i et sameie i utkanten av en by. Kjenner ingen i nabolaget, men nikker og hilser på de jeg ser oftest. Trives greit nok. Skulle ønske leiligheta var litt mer romslig og litt høyere standard. Beliggenheten er god, da. En stille gate men rett ved et par butikker og busstopp som har hyppige avganger. Et lite kjøpesenter innen gangavstand. Flere greie turområder rett i nærheten.

Anonymkode: bf46a...32d

Skrevet

Trives heller ikke på grunn av nabo. 

Anonymkode: 63a08...541

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bor på boligfelt, enebolig, kjenner ikke naboene. Trives ikke her, av den enkle grunn at jeg ikke er noe boligfelt-menneske. Er ikke bymenneske heller, så denne enebolig-på-boligfelt-ideen var totalt feilslått for min del. Så vi skal flytte.

Grunnen til at jeg ikke trives: Lite plass rundt meg, lite eller ingen hage, kun veranda egentlig. Kun plass til et par biler, ikke campingvogn, henger eller noe sånt. Altfor dårlig plass. På grunn av naboene kan jeg ikke kløyve ved her, eller ha traktor, bruke motorsag, eller noen ting. Hater å bo her, jeg er som en fisk på land, som en elefant i glassbur.

Naboene spiller ingen rolle for meg, prater ikke med dem uansett. Men foretrekker å bo midt i skogen uten å kunne se folk. 

Anonymkode: 99c2b...a1b

Da er vi 2:-). Jeg bor midt i skogen, nærmeste nabo er 2 km unna.

Anonymkode: 2fddc...3b4

Skrevet

Bor i blokk. Trives helt greit. Kjenner noen av naboene mine og det er fint. Men mange jeg ikke kjenner i det hele tatt og det er også greit. Har da ikke behov for å være venn med alle...  

Skulle ønske at de som eier blokka (jeg bare leier) kunne vært litt flinkere til å vedlikeholde og sånn, men jaja. Kan ikke få alt heller. Jeg bor sentralt og fint og i min livssituasjon er det helt perfekt.  :)

Skrevet

Jeg bor landlig til i en enebolig, i et lite område med noen få hus. Overfladisk, men hyggelig forhold til naboene. Jeg trives helt greit, men kunne egentlig tenke meg å bo litt mer sentralt med gangavstand til butikker osv. Så er jeg heller ikke helt fornøyd med størrelse og planløsning på huset, drømmer egentlig om å bygge hus.

Anonymkode: 5f65d...656

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, så leit! Er det virkelig ikke noe du kan gjøre? Hvorfor kan du ikke flytte? Det kan da ikke være slik at alt i området er mye dyrere, om du er villig til å gå ned i størrelse eller standard? 

Jeg har en gammel leilighet, liten plass med enkel standard og overkommelig husleie, men dagens salgspriser på tilsvarende størrelse betyr tre ganger så dyrt som da jeg kjøpte og det har jeg ikke råd til. I tillegg kommer budrunder og enda høyere sluttsum og det er helt uaktuelt. Den er grei nok i størrelse og det er en plass "å oppholde meg i" til jeg dør, men geskjeftige damer som sår tvil om min person og baksnakker tar bort all trivsel. Hadde jeg hatt muligheten så ville jeg ha kjøpt enebolig, ganske landlig. Min egen herre og frihet til å komme, gå og gjøre som jeg vil.  

Skrevet (endret)

Jeg trives godt her jeg bor, eneste jeg skulle ønske var at det var litt nærmere til en butikk og til sentrum.

Bor i en Norges mest folkerike kommuner. 

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trives heller ikke på grunn av nabo. 

Anonymkode: 63a08...541

What to do

Anonymkode: 6c414...b86

Skrevet

Jeg bor i Oslo nærmere sagt i Grorudalen. Bor i blokk. Har kjempehyggelige naboer, vi sender mat og kaker til hverandre. Snakker sammen hver gang vi møtes. Ingen baksnakker ingen. Jeg trives her har bodd her i 13 år , meeeeeen ønsker å flytte til enebolig. Bare pga barna mine skal ha mer plass og hage er et savn. Men ellers så kan man bråke innen viss tid uten at naboen klager og alle respekterer hverandre her. Rolig og fin blokk. 

Anonymkode: 0b72f...f5d

• Liker 1
Skrevet

Bor i blokk. Merker lite til naboene, det er stort sett eldre folk. Mange sier ikke engang hei. Ikke at det gjør meg noe, jeg vil være i fred uansett. Men naboen over meg har jeg blitt litt kjent med og han har hjulpet meg mye med en del praktiske ting. Han er kjempegrei. Irriterer meg litt over at jeg bor i andre etasje og at vinduene mine er mot inngangen, så hvis jeg ikke har gardinene for ser folk rett inn. Men har fin utsikt da hvis jeg bare har gardinene oppe + høy standard. Og det er rett ved havet, strand rett utfor døra. Liker også å bo litt utfor byen, og ha frisk luft. Samtidig skulle jeg gjerne hatt mer plass, er student og kjøpte meg leilighet i fjor, men den er bare på 40 kvm. Har i tillegg en liten balkong, men sitter aldri der for da sitter man til støtt og spe foran alle. Samt har jeg en bod på ca. 8 kvm i kjelleren. 

Skal bo i hvert fall to år til her, men så kommer jeg til å selge og kjøpe noe litt større og som er litt mer for seg selv, kan godt være blokk, men vil ikke bo rett ved inngangen og vil bo høyere opp. Og ikke på kvikkleire som jeg bor på nå... Er hjemme i ferier, så da har jeg mye mer plass heldigvis. Er vant til mye plass. Slipper også å bekymre meg for kvikkleiren når jeg er hjemme. 

Anonymkode: e58da...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...